February 21, 2003
DiDi wrote: [quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.
Varför bottenvåningen?
Vid gemensamt boende brukar det vara den "första" lägenheten/rummet/personen som får räkningen. T ex om pejlaren knackar på dörren till en studentkorridor där det finns en obetald TV, och alla förnekar att det skulle vara deras, så är det personen som mötte pejlaren vid dörren som får räkningen.
April 18, 2003
Deadleg wrote:
Möjligtvis om man har en viss förkärlek till "ett år med kungafamiljen" eller "Språka på serbokratiska" eller man kanske följer "björnes magasin" kan tyvär inte komma på många bra program som sänds på SVT´s kanaler...
Det räcker ju med att ta SVT sporten, är ju hur bra som helst jämfört med tex tv4:s sport, för att inte nämna tv3:s försök 🙂
Samma sak med radiosporten och alla program på P3, musikjournalen med Mats Nileskär osv... Rix å allt vad dom heter har ju inget som ens kommer i närheten av dom. Så om svt kunde lägga ner sin toksatsning på allt som är digitalt så tror jag fler skulle betala licensen
// Jekyll 3000
February 21, 2003
heimdal wrote: men det e la bara blåneka tills de kommer med polisen å¨knackar på. då säger man att jag köpte TVn av en polare dan innan.. elelr nått
Haha vilken klassiker
http://www.radiotjanst.se/Pejl.....torier.htm
September 13, 2002
"- Ja, tv:n fungerar så jag tycker vi ordnar en tv-avgift från och med i dag. Då går mannen fram till tv:n, lyfter upp den med sladdarna hängande och springer ut ur lägenheten med kontrollanten stående kvar i rummet. Kontrollanten skriver en anmälan, går ut ur lägenheten och stänger dörren. Mannen verkade inte ha för avsikt att komma tillbaka på ett tag. "
looool
April 11, 2003
HELIX wrote: Man kan ju be dom installera en grejj som gör att man inte kan ta in frekvensen som SVT skiten sänds på.
En sådan grejj skulle jag vilja ha.
Men liksom att betala ca 5 kr/dag för att ha tillgång till svt som jag inte kollar på är ju ingen hitt.
Jag betalar 109kr/mån för min kabel-tv, det både räcker och bli över med den avgiften tycker jag.
April 18, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=DiDi][quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.
Varför bottenvåningen?
Vid gemensamt boende brukar det vara den "första" lägenheten/rummet/personen som får räkningen. T ex om pejlaren knackar på dörren till en studentkorridor där det finns en obetald TV, och alla förnekar att det skulle vara deras, så är det personen som mötte pejlaren vid dörren som får räkningen.
Stämmer verkligen det där? Låter ju inte så lite konstigt heller. Om det putrar på toaletten hos en som bor i en studentkorridor så åker alla dit för kokning? Det måste väl ändå vara den som ställt dit TV som måste pröjsa eller?
// Jekyll 3000
Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn.
Om till exempel pacman påverkade barn födda på 80-talet så skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter vita piller samtidigt som de lyssnar på monoton och enformig musik.
June 27, 2002
Jekyll 3000 wrote: Redfaction: Du tror väl ändå inte att reklam tv inte kostar pengar? Den skiten får ju alla betala oavsett om du ser det eller inte, tv-licensen betalar du bara om du har tv. Det är bra med tv-licens, ner med reklam tv!
// Jekyll 3000
Den kostar inte pengar för oss som inte vill se skiten.:) Den finansierar sig själv vetu..
June 28, 2001
Ogrebeast wrote: [quote=DiDi][quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.
Varför bottenvåningen?
eheh då ska man ju skicka dit nån man inte känner för att öppna dörren =)
April 18, 2003
Redfaction wrote: [quote=Jekyll 3000]Redfaction: Du tror väl ändå inte att reklam tv inte kostar pengar? Den skiten får ju alla betala oavsett om du ser det eller inte, tv-licensen betalar du bara om du har tv. Det är bra med tv-licens, ner med reklam tv!
// Jekyll 3000
Den kostar inte pengar för oss som inte vill se skiten.:) Den finansierar sig själv vetu..
Varje gång du köper en produkt så betalar du för reklamen, en viss del av det är till tv-reklam, en viss del till övrig reklam. Så du kan aldrig undvika att sponsra reklam-tv även om du aldrig ägt eller kommer att äga en tv. Det var det jag menar med att det är bättre, mer rättvist om man så vill, om allt var finansierat via tv-licens. Iofs kommer vi nog aldrig att komma undan reklam så det är ju en utopi :)... men i den bästa av världar osv 🙂
// Jekyll 3000
2 Guest(s)