TV-avgift.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
TV-avgift.
Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
sp_UserOfflineSmall Offline
404722
September 3, 2003 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.

Varför bottenvåningen?

Vid gemensamt boende brukar det vara den "första" lägenheten/rummet/personen som får räkningen. T ex om pejlaren knackar på dörren till en studentkorridor där det finns en obetald TV, och alla förnekar att det skulle vara deras, så är det personen som mötte pejlaren vid dörren som får räkningen.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
404733
September 4, 2003 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Deadleg wrote:
Möjligtvis om man har en viss förkärlek till "ett år med kungafamiljen" eller "Språka på serbokratiska" eller man kanske följer "björnes magasin" kan tyvär inte komma på många bra program som sänds på SVT´s kanaler...

Det räcker ju med att ta SVT sporten, är ju hur bra som helst jämfört med tex tv4:s sport, för att inte nämna tv3:s försök 🙂
Samma sak med radiosporten och alla program på P3, musikjournalen med Mats Nileskär osv... Rix å allt vad dom heter har ju inget som ens kommer i närheten av dom. Så om svt kunde lägga ner sin toksatsning på allt som är digitalt så tror jag fler skulle betala licensen

// Jekyll 3000

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
404754
September 4, 2003 - 6:44 am
sp_Permalink sp_Print

men det e la bara blåneka tills de kommer med polisen å¨knackar på. då säger man att jag köpte TVn av en polare dan innan.. elelr nått

Ogrebeast
Member
Medlem
404783
September 4, 2003 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: men det e la bara blåneka tills de kommer med polisen å¨knackar på. då säger man att jag köpte TVn av en polare dan innan.. elelr nått

Haha vilken klassiker
http://www.radiotjanst.se/Pejl.....torier.htm

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
404792
September 4, 2003 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

"- Ja, tv:n fungerar så jag tycker vi ordnar en tv-avgift från och med i dag. Då går mannen fram till tv:n, lyfter upp den med sladdarna hängande och springer ut ur lägenheten med kontrollanten stående kvar i rummet. Kontrollanten skriver en anmälan, går ut ur lägenheten och stänger dörren. Mannen verkade inte ha för avsikt att komma tillbaka på ett tag. "

looool

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
404806
September 4, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Man kan ju be dom installera en grejj som gör att man inte kan ta in frekvensen som SVT skiten sänds på.

En sådan grejj skulle jag vilja ha.

Men liksom att betala ca 5 kr/dag för att ha tillgång till svt som jag inte kollar på är ju ingen hitt.

Jag betalar 109kr/mån för min kabel-tv, det både räcker och bli över med den avgiften tycker jag.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
404961
September 4, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Lyssnar du på radion då Rune? För pengarna går ju dit med. Här går P3 dygnet runt frånsett på kvällarna då det är Sportradion. Om du inte gjort det redan så lyssna på Nattradion när Bosse Löthén härjar som värst.. karln är chef! 🙂

// Jekyll 3000

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
405058
September 4, 2003 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Men återigen skulle SVT1 och 2 har reklam så skulle de få mer pengar att röra sig med än vad de har nu + att det skulle gå mindre skattepengar åt till SVT och därmed så skulle vi få det lite bättre här i Vårat älskade land.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
405181
September 4, 2003 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction: Du tror väl ändå inte att reklam tv inte kostar pengar? Den skiten får ju alla betala oavsett om du ser det eller inte, tv-licensen betalar du bara om du har tv. Det är bra med tv-licens, ner med reklam tv!

// Jekyll 3000

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
405186
September 4, 2003 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=DiDi][quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.

Varför bottenvåningen?

Vid gemensamt boende brukar det vara den "första" lägenheten/rummet/personen som får räkningen. T ex om pejlaren knackar på dörren till en studentkorridor där det finns en obetald TV, och alla förnekar att det skulle vara deras, så är det personen som mötte pejlaren vid dörren som får räkningen.

Stämmer verkligen det där? Låter ju inte så lite konstigt heller. Om det putrar på toaletten hos en som bor i en studentkorridor så åker alla dit för kokning? Det måste väl ändå vara den som ställt dit TV som måste pröjsa eller?

// Jekyll 3000

Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn.
Om till exempel pacman påverkade barn födda på 80-talet så skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter vita piller samtidigt som de lyssnar på monoton och enformig musik.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
405237
September 4, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Redfaction: Du tror väl ändå inte att reklam tv inte kostar pengar? Den skiten får ju alla betala oavsett om du ser det eller inte, tv-licensen betalar du bara om du har tv. Det är bra med tv-licens, ner med reklam tv!

// Jekyll 3000

Den kostar inte pengar för oss som inte vill se skiten.:) Den finansierar sig själv vetu..

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
405249
September 4, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=DiDi][quote=kottetrance]öööh...det går bra att skita i det tills man flyttar till bottenvåningen...sen komemr det en sur räkning på posten ... typ 1200:- eller nåt.. (personlig erfarenhet.. så ja jag betalar.

Varför bottenvåningen?

eheh då ska man ju skicka dit nån man inte känner för att öppna dörren =)

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
405274
September 4, 2003 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=Jekyll 3000]Redfaction: Du tror väl ändå inte att reklam tv inte kostar pengar? Den skiten får ju alla betala oavsett om du ser det eller inte, tv-licensen betalar du bara om du har tv. Det är bra med tv-licens, ner med reklam tv!

// Jekyll 3000

Den kostar inte pengar för oss som inte vill se skiten.:) Den finansierar sig själv vetu..

Varje gång du köper en produkt så betalar du för reklamen, en viss del av det är till tv-reklam, en viss del till övrig reklam. Så du kan aldrig undvika att sponsra reklam-tv även om du aldrig ägt eller kommer att äga en tv. Det var det jag menar med att det är bättre, mer rättvist om man så vill, om allt var finansierat via tv-licens. Iofs kommer vi nog aldrig att komma undan reklam så det är ju en utopi :)... men i den bästa av världar osv 🙂

// Jekyll 3000

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
405324
September 5, 2003 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

Orkade itne läsa allt nu, men du vet väl att du kan få TV avgiften gratis om du skriver tv'n på din farsa t ex ? Man kan ha hur många TV som hellst på en avgift..

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
405332
September 5, 2003 - 6:20 am
sp_Permalink sp_Print

Sen när "skriver man" en tv på någon? Visst kan du se till att farsan går å köper den med dina pengar, eftersom siba elgiganten onoff osv skickar in till Radiotjänst när du köper en.... men köper du en begagnad behöver du ju knappast "skriva den" på någon

Ogrebeast
Member
Medlem
405896
September 5, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Orkade itne läsa allt nu, men du vet väl att du kan få TV avgiften gratis om du skriver tv'n på din farsa t ex ? Man kan ha hur många TV som hellst på en avgift..

Nej. Du får bara ha den gratis om du är folkbokförd hos din farsa, plus lite andra krav.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 232
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL