May 17, 2002
StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=StarCraft][quote=Quarzi]gör som min mormor och morfar.. lyssna på radio! 😛 (dom har aldrig haft tv :D)
Då har dom missat mycket! 😕
Frågan är om de verkligen har det, filmer kan man se på bio.
Dom vet ju inte hur en taliban ser ut :cy: ... tänk om det kommer hem en taliban till dom, då vet ju inte dom att dom ska dö för han är ju en suicider taliban. Rätt bra att titta på TV för att få sig en uppfattning om talibaner tex.
om det skulle hända så får dom väll bita i det sura äpplet...
February 1, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=StarCraft][quote=Krqagyzzz][quote=StarCraft][quote=Quarzi]gör som min mormor och morfar.. lyssna på radio! 😛 (dom har aldrig haft tv :D)
Då har dom missat mycket! 😕
Frågan är om de verkligen har det, filmer kan man se på bio.
Dom vet ju inte hur en taliban ser ut :cy: ... tänk om det kommer hem en taliban till dom, då vet ju inte dom att dom ska dö för han är ju en suicider taliban. Rätt bra att titta på TV för att få sig en uppfattning om talibaner tex.
om det skulle hända så får dom väll bita i det sura äpplet...
Tafatt... :cy:
January 12, 2004
HerrPutte wrote: Eh, som van tv-licens skojare (jag kan med stolthet säga att jag ALDRIG betalat en spänn i tv-licens.) skall jag inflika lite saker.
Det man måste betala för är rhf- och uhf-konverters (dom små "lådorna" som antennurtaget går in i om man öppnar tvn/videon) kort sagt, kan du välja kanal så har du såna + tv-kort som finns i datorer.
Säkert femtio gånger har dom varit hos mig och tittat och varje gång har jag sagt att jag inte har någon TV (trots att man kanske kan höra aktuellt elle nån fotboll i bakgrunden) Dom vill gå in och titta men nej säger jag, dom ska hämta polis säger dom, polis får bara göra husrannsakan om det misstänkta brottet ger fängelse och innehav av TV ger bara böter säger jag och sen stänger man dörren.
Givetsvis när jag köper mina prylar i affärer (som jag betalar kontant) så anger jag namnet Halawah Jönsson , Äppelvägen 3 Ankeborg, det är ju kvittot garantiin gäller på, inte namnet, gå inte på vad försäljarna säger till er , dom är skyldiga enligt lag att skicka in namn o adress på varenda kotte som köper TV/ video till radiotjänst i kiruna.
Vägra betala om du inte vill sponsra statstv,var rakryggad och ha pondus.
tack för alla bra tipsen! 🙂 blir bra att veta när jag flyttar om någon månad 😀
vägra betala för något som man inte använder!
3 Guest(s)