March 14, 2004
http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....jsp?d=2216
Idag 24/5 20.00 på Svt1
December 15, 2003
Redfaction wrote: Reinfeldt är ju värsta facisten. Han komme rju sabba för alla som redan har dåligt ställt i detta land.
Mja, vet du vad en fascist är? Skulle tekniskt sett beteckna statsminister Göran Persson som en större fascist än vad Reinfeldt över huvud taget kan bli. Som moderat är ju Reinfeldt beivrare av privatisering gentemot statsägt, tycker nog du borde studera lite bättre innan du kallar folk fascister
(Sorgligt att skolan inte kan undervisa dagens ungdom lite bättre )
September 12, 2001
Akatosh wrote: [quote=Redfaction]Reinfeldt är ju värsta facisten. Han komme rju sabba för alla som redan har dåligt ställt i detta land.
Mja, vet du vad en fascist är? Skulle tekniskt sett beteckna statsminister Göran Persson som en större fascist än vad Reinfeldt över huvud taget kan bli. Som moderat är ju Reinfeldt beivrare av privatisering gentemot statsägt, tycker nog du borde studera lite bättre innan du kallar folk fascister
Nja...sedan finns det ju "kapitalistiska politiker" som Berlusconi som gränsar till något fult ord.
Men den mannen är ju helt i sin egen division också.
Knappast jämförbar med Persson eller Reinfeldt.
September 12, 2001
Sundelin wrote: Blir så trött på detta mesande. Debatter ska vara lite tuffa, inte en tävling om vem som har minst balle.
Förvisso så har du rätt i det.
Men jag anar att bägge två vill börja lite löst för att sedan släppa loss dom tyngre argumenten i ett senare skede.
Ju närmare valet vi kommer så lär personpåhoppen accelera.
Lita på det.
December 15, 2003
skiroy wrote: [quote=Akatosh][quote=Redfaction]Reinfeldt är ju värsta facisten. Han komme rju sabba för alla som redan har dåligt ställt i detta land.
Nja...sedan finns det ju "kapitalistiska politiker" som Berlusconi som gränsar till något fult ord.
Men den mannen är ju helt i sin egen division också.
Knappast jämförbar med Persson eller Reinfeldt.
Jo, det är sant men jag försöker inte försvara Reinfeldt (som snickare är jag inte direkt en beundrare av honom pga hans uttalande om lettiska "låglönearbetare" kontra svenska "högbetalda" byggarbetare.) Dock så anser jag att man skall veta vad smädelsen betyder om man nu skall smäda folk. Jag kan utöka mitt påstående med att jag vågar hävda att av alla nu levande svenska politiker så är Göran Persson den som man mest skulle kunna beteckna som fascist.
March 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Sundelin]Blir så trött på detta mesande. Debatter ska vara lite tuffa, inte en tävling om vem som har minst balle.
Men jag anar att bägge två vill börja lite löst för att sedan släppa loss dom tyngre argumenten i ett senare skede.
Ju närmare valet vi kommer så lär personpåhoppen accelera.
Lita på det.
Jag tycker dock att personangreppen (och angreppen mot resp. politik och dess ledare för x antal år sedan) var ganska många. Speciellt Person, han tjatade ju om att högern sabbat allt och han nu hade fixat det igen... :cy:
1 Guest(s)