March 14, 2004
Ett hett tv tips för både feminister och antifeminister. Vore även kul om vi kunde duskutera programmet efteråt
Dokument inifrån - Könskriget del1
Söndag SVT2 20.00
svt.se wrote: Den extrema feminismen har fått fäste i Sverige. I Riksorganisationens för Sveriges kvinnojourer, ROKS, är det självklart att många män hatar kvinnor. I två program visar dokument inifrån hur ROKS som hårdför kamporganisation fått ett avgörande inflytande över den svenska politiken.
September 12, 2001
CoLiC wrote: Mmm, många män hatar kvinnor... De hatar Gudrun och Linda Skugge.
Visserligen är dessa två praktexempel på en hel del famösa uttalanden.
Men jag finner det extra ynkligt att männen hatar samt inte minst det riktigt intressanta...är rädda.
Vad sjutton har dessa män att vara rädd för ?
En säker man i sig blir inte ett dugg rädd och hatar inte i onödan.
January 17, 2002
skiroy wrote: [quote=CoLiC]Mmm, många män hatar kvinnor... De hatar Gudrun och Linda Skugge.
Men jag finner det extra ynkligt att männen hatar samt inte minst det riktigt intressanta...är rädda.
Vad har vi att vara rädda för menar du? Varför skulle vi känna oss hotade själva? Det är snarare Sverige man är rädd om då man är rädd att kvinnor som Schyman och Skugge ska få inflytande.
May 17, 2004
skiroy wrote: [quote=CoLiC]Mmm, många män hatar kvinnor... De hatar Gudrun och Linda Skugge.
hata är ett mycket starkt ord. lär lite på suning så finner ni en ganrksa bra beskrivning på hat.
Susning.nu - Hat wrote: Hat är en känsla av utomordentligt stark motvilja och avsky mot någon eller något, en känsla så stark att den inte kan ignoreras, ibland över gränsen till mani.
January 5, 2002
pompougnac wrote: Det är bara fula tjejer som är extremfemenister och de gör uppror för att de aldrig fått sig ett skjut i hela sitt liv. Lite säd i brumman på de små liven så hade de nog lugnat ner sig några hekton.
Sanning 🙂 Jag har annat för mig imorrn kväll, men det där ska helt klart spelas in 😀
January 17, 2002
skiroy wrote: Jadu CoLiC...jag kan nästan se dig sitta och darra av skräck.
Men du får tala för dig själv för jag varken hatar eller är rädd för dessa kvinnor.
Jag delar INTE deras åsikter och jag sitter inte och darrar av skräck heller.
Jag har inga visioner av att dessa kvinnor någonsin skulle få sitta vid den absoluta makten, därför är jag inte heller rädd. Däremot av(sch)yr jag deras uttalanden och idér och kan vid tillfällen föreställa mig hur det skulle se ut om de fick bestämma.
November 27, 2003
Inte min typ av feminism och jag har alltför många gånger hamnat i diskussioner med ultravarianten av dom och det sluter alltid med att jag antingen säger något dumt eller förnedrar henne bortom alla gränser. Inget man är speciellt stolt över men sen blir man så jävla sur över vilka trångsynta jävla idioter det finns på denna planet. Jämställdhet i all ära men om det finns något jag älskar här i världen så är det kvinnor ... och just nu hockey!
//Andreas
July 23, 2002
Redfaction wrote: Feminister e ju ofta väldigt dumma och har oftast väldigt fel.
Alla som inte tycker som dig är inte nödvändigtvis dumma.
Feminism kan betyda ganska olika saker. Grunden är dock att kämpa för jämnstäldhet. Att det kallas feminism beror på att kvinnor är de som har undertaget i nästan alla ojämnställda situationer.
Vad är det som är så dumt och fel.
Att kvinnor är feminister bara för att de är fula eller har fått för lite k*k är de mest korkade saker man kan säga och en slags idiotförklaring av de som yttrar dem.
March 14, 2004
nilsrock wrote: [quote=Redfaction]Feminister e ju ofta väldigt dumma och har oftast väldigt fel.
Alla som inte tycker som dig är inte nödvändigtvis dumma.
Feminism kan betyda ganska olika saker. Grunden är dock att kämpa för jämnstäldhet. Att det kallas feminism beror på att kvinnor är de som har undertaget i nästan alla ojämnställda situationer.
Vad är det som är så dumt och fel.
Att kvinnor är feminister bara för att de är fula eller har fått för lite k*k är de mest korkade saker man kan säga och en slags idiotförklaring av de som yttrar dem.
Jag är själv emot feminism då jag inte tror att det är rätt väg att gå för att få ett mer jämställt samhälle. Tror inte på iden att göra alla kvinnor till något slags kollektiv. Med detta menar jag inte att jag vill ha något slags "män äger kvinnor" somhälle utan jag vill ha ett rättvist samhälle, fast hälst utan kvoteringar mm.
3 Guest(s)