July 23, 2002
asnan wrote: Kvinnans plats är vid spisen!.
Åsnans plats är framför plogen!
Jag såg en trailer för programet nu. De som ska företräda "feminismen" gjorde inte så bra intryck. Men så brukar det väl vara med extremister.
Är man för jämnstäldhet så är man faktiskt indirekt feminist skulle jag vilja påstå eftersom männen i mångt och mycket är förfördelade idag.
May 10, 2005
nilsrock wrote: [quote=asnan]Kvinnans plats är vid spisen!.
Åsnans plats är framför plogen!
Jag såg en trailer för programet nu. De som ska företräda "feminismen" gjorde inte så bra intryck. Men så brukar det väl vara med extremister.
Är man för jämnstäldhet så är man faktiskt indirekt feminist skulle jag vilja påstå eftersom männen i mångt och mycket är förfördelade idag.
Njadu, jag är ute i ladgården medans hon lagar mat 😛
March 14, 2004
MoNsTeR wrote: Någon som vet om det går i repris så jag kan spela in det då?
MM hittade det.
svt.se wrote: Dokument inifrån: Könskriget
Del 1: SVT2 Söndag 15 maj 2005 kl 20.00
Del 2: SVT2 Söndag 22 maj 2005 kl 20.00Del 1 även:
SVT2 Torsdag 19 maj 2005 kl 16.25
SVT2 Lördag 21 maj 2005 kl 12.30
May 29, 2001
Jag ogillar extremfeminister, för att dom saknar helt och hållet distans till sin ideologi/övertygelse, självklart ska vi ha ett jämlikt samhälle men det ska inte innebära tvångkvoteringar och straffskatter som diskriminerar män och det är just sådana puckade saker dom kan komma på när dom lever i sin drömvärld, sen att dom är värsta kommunisterna gör inte saken bättre.
April 23, 2005
Del 2 gick på i samma anda som ettan, vilka svin vi är vi män.......
Ni som inte sett dem borde göra det tycker jag.
Det som är skrämmande är att de har fått fäste högt upp i maktens boningar.
Ni som inte sett dem kan väl skriva en annan tråd och tjafsa om kvinnans plats vid spisen där.
Bägge delarna går att se streamat här:
http://svt.se/
Könskriget.
January 12, 2004
Har plågat mig egenom båda avsnitten nu, och tycker att det är sorgligt.
Dom tar något som är bra, och som behövs (kvinnojourer) och ger dom ett skamfilat rykte.
Att dom sedan har lyckats dupera och lura folk så högt upp i maktens boning är skrämmande, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Det var intressant att äntligen få veta 🙄 att det är ett par hundra kvinnor som har fått sina barn mördade av satanister.
Det var även intressant att få veta att alla män som slå är friska 😮 🙄
Ja jösses...
Det visar att utbildning inte är allt här i livet.
Sedan undrar jag hur det kommer sig att det verkas finnas så många militanta idioter i just Umeå. :cy: :bgrin:
2 Guest(s)