June 30, 2001
Jag har ingen tv för tillfället, så jag använder datorn till det. Har ett billigt skitkort som kostade mig 300 kr. Bildkvaliteten blir helt ok, speciellt om man sitter en bit ifrån som jag gör. Det enda jag saknar är en fjärrkontroll men det brukar man få med om man köper lite dyrare prylar.
February 16, 2005
Sardaukar wrote: [quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]
Det är väl självklart. TV-tuner som TV-tuner.
självklart och självklart visst är det tuner som tuner men varför ska jag betala tv-licens för kanaler jag inte tittar på? gör 1 & 2:an frivilliga i stället.
ännubättre Skrota 2:an och lägg mer pengar på 1:an varför finansiera 2kanaler nästan inga tittar på när man kan lägga alla pengar på en kanal som nästan ingen tittar på. ska jag betala för att se på dom kanalerna ska dom visa sånnt jag vill se och gissa om det kommer å hända. 😛
December 5, 2001
Johan Nicklasson wrote: [quote=Sardaukar][quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]
självklart och självklart visst är det tuner som tuner men varför ska jag betala tv-licens för kanaler jag inte tittar på? gör 1 & 2:an frivilliga i stället.
ännubättre Skrota 2:an och lägg mer pengar på 1:an varför finansiera 2kanaler nästan inga tittar på när man kan lägga alla pengar på en kanal som nästan ingen tittar på. ska jag betala för att se på dom kanalerna ska dom visa sånnt jag vill se och gissa om det kommer å hända. 😛
Jo, men nu var det ju inte det tråden handlade om.
Förresten det är 4 kanaler man betalar för. 1:an, 2:an, 24:an, barnkanalen/kunskapskanalen, samt alla Sveriges Radios kanaler.
Sedan kan jag garantera dig att det är fler än du tror som tittar på dessa kanaler. Beror på vilken åldersgrupp man frågar snarare.
November 22, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Johan Nicklasson][quote=Sardaukar][quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]
Jo, men nu var det ju inte det tråden handlade om.
Förresten det är 4 kanaler man betalar för. 1:an, 2:an, 24:an, barnkanalen/kunskapskanalen, samt alla Sveriges Radios kanaler.
Sedan kan jag garantera dig att det är fler än du tror som tittar på dessa kanaler. Beror på vilken åldersgrupp man frågar snarare.
24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?
February 16, 2005
barnkanalen etc är ju "betal" kanler dom pratade om det i tidningarna för ett tag sen folk tyckte de var kass...
sen om det är så många som tittar på svt 1 & 2 så gör kanalerna frivilliga, i så fall har dom ju inget ekonomiskt att förlora eller hur.. tror inte så många som skulle betala 300 eller va de är i kvartalet bara för ettan och tvåan om det blir frivilligt..
December 5, 2001
Json_81 wrote:
24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?
Bor du verkligen i Götet?
Johan Nicklasson wrote: barnkanalen etc är ju "betal" kanler dom pratade om det i tidningarna för ett tag sen folk tyckte de var kass...
sen om det är så många som tittar på svt 1 & 2 så gör kanalerna frivilliga, i så fall har dom ju inget ekonomiskt att förlora eller hur.. tror inte så många som skulle betala 300 eller va de är i kvartalet bara för ettan och tvåan om det blir frivilligt..
Jag skulle iaf göra det. Jag tittar 100ggr mer på SVT än smörj-kanalerna TV3, Kanal 5, ZTV, MTV osv. som jag måste betala för för att kunna se Discovery, Canal+ och TV4+ etc. Det går mer nyttiga program på SVT och inte massa såpor, dåliga serier å skit. Dessutom vill man ju kunna se större evenemang som OS och fotbolls-EM/VM.
Jag har inget emot att göra SVT som betalkanaler eller införa reklam, så jag förstår inte varför ni frågar mig.
Fast jag har heller inget emot att baka in tv-licensen i skatten istället. Då hade ingen klagat + att man försäkrar sig att alla betalar den. Redan idag går skattepengar till radio och tv. Enbart licensen räcker inte långt om ni tror det.
November 22, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Json_81] 24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?
Bor du verkligen i Götet?
Njae, nu bor jag en bit utanför, men anledningen till att jag inte får in dem är ju att jag inte har någon digitalbox.
Jag tyckte bara det verkar illa att folk utan digitalboxar ska betala för digitala kanaler.
1 Guest(s)