Tv - Via Datorn (inte koppla tvn till datorn)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tv - Via Datorn (inte koppla tvn till datorn)
MrFreddas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 20, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta gäller som sagt att inte koppla tvn till datorn utan att se tv genom datorn... går de o e de lagligt? Hur isåfall o sparar man pengar?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
894409
May 20, 2005 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det är klart det fungerar. Bara att Skaffa ett TV-kort. Billigare vet jag inte, det bryss ju på, TV-kort är i.a.f. billigare än de flesta TV-apparater. ;P

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
894410
May 20, 2005 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

MrFreddas wrote: sparar man pengar?

Nope

edit

om du nu syftar på tv-licensen

MrFreddas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
894412
May 20, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

njaaa inte driekt tv-licensen men när det gäller digitala kanaler som Tv tusen o Canal digital finns där några paket man kan få via datorn?

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
894414
May 20, 2005 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen tv för tillfället, så jag använder datorn till det. Har ett billigt skitkort som kostade mig 300 kr. Bildkvaliteten blir helt ok, speciellt om man sitter en bit ifrån som jag gör. Det enda jag saknar är en fjärrkontroll men det brukar man få med om man köper lite dyrare prylar.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
894461
May 20, 2005 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

MrFreddas wrote: njaaa inte driekt tv-licensen men när det gäller digitala kanaler som Tv tusen o Canal digital finns där några paket man kan få via datorn?

Du måste ju betala ett abonnemang hur du än gör.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
894537
May 20, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Man behöver ändå antenn och så eller?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
894544
May 20, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Man behöver ändå antenn och så eller?

Det behöver man, självklart...:)
Vad ska du annars koppla kortet till? 😛

Sardaukar
Member
Medlem
894546
May 20, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Marron]Man behöver ändå antenn och så eller?

Det behöver man, självklart...:)
Vad ska du annars koppla kortet till? 😛

Tror och hoppas han glömde ironi-smileyn wink <----

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
894576
May 20, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]

Sardaukar
Member
Medlem
894607
May 20, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]

Det är väl självklart. TV-tuner som TV-tuner.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
894620
May 20, 2005 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]

självklart och självklart visst är det tuner som tuner men varför ska jag betala tv-licens för kanaler jag inte tittar på? gör 1 & 2:an frivilliga i stället.
ännubättre Skrota 2:an och lägg mer pengar på 1:an varför finansiera 2kanaler nästan inga tittar på när man kan lägga alla pengar på en kanal som nästan ingen tittar på. ska jag betala för att se på dom kanalerna ska dom visa sånnt jag vill se och gissa om det kommer å hända. 😛

Sardaukar
Member
Medlem
894622
May 20, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: [quote=Sardaukar][quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]

självklart och självklart visst är det tuner som tuner men varför ska jag betala tv-licens för kanaler jag inte tittar på? gör 1 & 2:an frivilliga i stället.
ännubättre Skrota 2:an och lägg mer pengar på 1:an varför finansiera 2kanaler nästan inga tittar på när man kan lägga alla pengar på en kanal som nästan ingen tittar på. ska jag betala för att se på dom kanalerna ska dom visa sånnt jag vill se och gissa om det kommer å hända. 😛

Jo, men nu var det ju inte det tråden handlade om.

Förresten det är 4 kanaler man betalar för. 1:an, 2:an, 24:an, barnkanalen/kunskapskanalen, samt alla Sveriges Radios kanaler.

Sedan kan jag garantera dig att det är fler än du tror som tittar på dessa kanaler. Beror på vilken åldersgrupp man frågar snarare.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
894649
May 20, 2005 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Johan Nicklasson][quote=Sardaukar][quote=Johan Nicklasson]har du tv-mottagare i datorn så tycker radiotjänsten att du ska betala tv-licens jag tycker radiotjänsten ska [Censur pga. forumets regler]

Jo, men nu var det ju inte det tråden handlade om.

Förresten det är 4 kanaler man betalar för. 1:an, 2:an, 24:an, barnkanalen/kunskapskanalen, samt alla Sveriges Radios kanaler.

Sedan kan jag garantera dig att det är fler än du tror som tittar på dessa kanaler. Beror på vilken åldersgrupp man frågar snarare.

24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
894684
May 20, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

barnkanalen etc är ju "betal" kanler dom pratade om det i tidningarna för ett tag sen folk tyckte de var kass...

sen om det är så många som tittar på svt 1 & 2 så gör kanalerna frivilliga, i så fall har dom ju inget ekonomiskt att förlora eller hur.. tror inte så många som skulle betala 300 eller va de är i kvartalet bara för ettan och tvåan om det blir frivilligt..

Sardaukar
Member
Medlem
894741
May 21, 2005 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?

Bor du verkligen i Götet?

Johan Nicklasson wrote: barnkanalen etc är ju "betal" kanler dom pratade om det i tidningarna för ett tag sen folk tyckte de var kass...

sen om det är så många som tittar på svt 1 & 2 så gör kanalerna frivilliga, i så fall har dom ju inget ekonomiskt att förlora eller hur.. tror inte så många som skulle betala 300 eller va de är i kvartalet bara för ettan och tvåan om det blir frivilligt..

Jag skulle iaf göra det. Jag tittar 100ggr mer på SVT än smörj-kanalerna TV3, Kanal 5, ZTV, MTV osv. som jag måste betala för för att kunna se Discovery, Canal+ och TV4+ etc. Det går mer nyttiga program på SVT och inte massa såpor, dåliga serier å skit. Dessutom vill man ju kunna se större evenemang som OS och fotbolls-EM/VM.

Jag har inget emot att göra SVT som betalkanaler eller införa reklam, så jag förstår inte varför ni frågar mig.

Fast jag har heller inget emot att baka in tv-licensen i skatten istället. Då hade ingen klagat + att man försäkrar sig att alla betalar den. Redan idag går skattepengar till radio och tv. Enbart licensen räcker inte långt om ni tror det.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
894751
May 21, 2005 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Json_81] 24/barnkanalen kan iaf inte jag få in. Ska jag betala för kanaler jag inte kan se?

Bor du verkligen i Götet?

Njae, nu bor jag en bit utanför, men anledningen till att jag inte får in dem är ju att jag inte har någon digitalbox.
Jag tyckte bara det verkar illa att folk utan digitalboxar ska betala för digitala kanaler.

Sardaukar
Member
Medlem
894764
May 21, 2005 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Fast faktum är att det är dyrare att driva analoga nätet än digitalt, så du betalar rätt för dig ändå 😉 Men snart är det ju slut med det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 463
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL