TV4 NollRasism|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
TV4 NollRasism
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 19, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

TV4as trevliga lilla satsning för att främja integrering, undrar över en sak bara, varför är det bara svenskarna man ska ändra på? Hela jippot går ut på hur extremt fel vi svenskar har, det handlar bara om invandrare, inte båda. För att motverka rasism måste väl endå båda sidor ändra på sig? Invandrare måste lära sig att acceptera våra seder och bruk, medans vi måste lära oss att acceptera dom. Men TV4 går ju enbart på att det är svenskarnas fel att det är som det är, Regeringen, integrationsnämnden mm talar man inte alls om, utan enbart om hur jävla korkade vi vanliga svenska svenssons är.

Eller vad tycker ni ?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
439899
October 19, 2003 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

grattis, detta är nog bland det första inlägget jag fulltsändigt håller med dig.

jävligt trött på folk som skyller allt på svenskarna.
man ska ta seden dit man kommer,
fan skolorna i bergsjön och angered är rena lyxskolorna gämfört med den skiten jag har gått på.
och endå är dom med i media och får satans mkt bidrag jämt o ständigt.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
439900
October 19, 2003 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind grattis, detta är nog första gången du skriver något med substans så man kan hålla med eller inte 😉

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
439904
October 19, 2003 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med till fullo!

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
439908
October 19, 2003 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med o vill tillägga att om dem hatar sverige o "svennar" så mkt så varför flyttade dem ifrån deras eget land? som va så fantastiskt

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
439910
October 19, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har blivit tabu att säga att invandrare måste ändra på sin kultur, medan vår svenska kultur inte är lika viktig. T ex att sikherna får bära dolk i skolan medan streetnissarna snällt måste ta av sig sin mössa.

Det har blivit nån slags masshysteri i hela landet att man inte får säga nånting som på något sätt kan tolkas som invandrarfientligt.

Precis som säkert 99% av er tänker nu när ni nått denna raden att "snubben är ju rasist med tanke på vad han skrivit hittills", så har man blivit uppfostrad av media att vända taggarna utåt och bedriva nån slags häxjakt mot misstänkta rasister. Nej, jag är ingen rasist, men jag är oroad för att svenskar har blivit så förbannat självkritiska för vad vi en gång kallade Sverige. Vi har blivit så jävla konflikträdda och inställsamma så det är äckligt. Skulle jag kalla en invandrare b*l*a*t*t*e, så skulle allmänheten inte tycka det var konstigt om han slog mig på käften. Men skulle han kalla mig svennejävel och jag slog honom, skulle situationen inte vara densamma. Jag tycker inte att det är okej att kolla folk för b*l*a*t*t*e, men då ska det fanimej inte vara okej att bli kallad svenne.

Edit:
Haha vilket sammaträffande. Ordet b*l*a*t*t*e censurerades, men inte "svenne". I rest my case laugh

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
439914
October 19, 2003 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha ja det är så jävla kul, "Eh Sverige, jävla skitland osv" Ja men flytta hem då om det inte passar. 🙄

fastbullit
Member
Medlem
439920
October 19, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

får sikherna bära dolk i skolan!!!!!! dem har snott en dolk (kniv) av mej för länge sen skulle sagt att konverterat till sikh

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
439927
October 19, 2003 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med trådskaparen till fullo.

Folk säger ju att man ska ta seden dit man kommer eller hur ? Men de invandrare jag sett och pratat med verkar hålla starkt på sina seder, i stället börjar våra seder förfalla.
Tex när vi slutade skolan när man va mindre åk 1-6 så sjöng man alltid sveriges national sång de sista man gjrode innan man vandra ur den kyrka man satt i då.
Men nejdå inte nu inte utan nu tycker lärare och rektorer att det är rasistiskt att sjunga denna för att invandrarna känner sig utanför eller förtryckta säger de. Fattar inte hur folk tänker

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
439931
October 19, 2003 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk håller med dig helt o hållet, mycket bra inlägg/tråd btw. 😉

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
439934
October 19, 2003 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, Sverige går åt helvete och det är tack vare alla jävla politiker som inte vågar säga vad de tycker. Det ända de jävlarna tänker på är hur de ska få mer röster..

Zeke
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
439950
October 19, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

😮 Håller med helt och fullt, man kan ju fråga sig varför"dom" stannar om Sverige är så djävla dåligt? jag vet svaret 😕
Farsan kör taxi i Stockholm och fick en KURD i baksätet som bara satt och klagade på/över Sverige, efter ett tag fick farsan nog och frågade va fan han stannade kvar i detta "skitland" för om det var så djävla dåligt.
då svarade den fan att det bara fanns tre anledningar att han stannade och det var:
1.Barnbidraget
2.socialbidraget och
3.bostadsbidraget
Fy fan, är inte "rasist" men när man hör sånt blir man så jävla förbannad.
Nä, en upprensning vore på sin plats 👿

Death On Wings
Member
Medlem
439954
October 19, 2003 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att man ska behöva ha gjort något för att få bidrag.. inte bara komma hit och bli svensk medborgare,.

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
439956
October 19, 2003 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

det är media som styr sveriges politiker..

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
439958
October 19, 2003 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har jag alltid sagt, när jag har sagt det "offentligt" så har det bara blivit en massa påhopp. Som jag ser det nu så är Sveriges enda utväg Sverigedemokraterna. Men nu planerar ju Socialdemokraterna m.fl. att "störta" dem, de har t.o.m. haft möten här i Skåne om detta, ett i förra veckan i grannkommunen.

Svenskarna kommer att sluta som indianerna, i reservat. (Kanske lite extremt utryckt :D). Men tror inte att det kommer att hända, det är bara alla tröga socialdemokrater som inte kan få in i sina små huvud att de kommer få mindre röster i nästa val. Jag tror inte att de kommer sitta kvar som regering efter nästa val.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
439960
October 19, 2003 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju en sak att som i en tråd på ett forum säga att man tycker si och så, men det är en annan sak, för mig iallafall, att verkligen tycka det ute i verkliga livet.

Jag menar, HÄR är det ju lätt att säga vad man tycker utan att man direkt blir påhoppad, men hade du sagt grejer som det här i typ en skola någonstans, då hade du säkerligen fått många arga röster mot dig. Och ja, det följer den banan som Ogrebeast säger.

Nu ska ni ju inte tro att jag är emot vad ni har sagt, jag håller med er till fullo. Fast frågan är om iallafall JAG skulle kunna stå för det här när det verkligen gäller. 🙁

Vad det beror på vet jag inte riktigt, för jag brukar säga vad jag tycker om saker, fast just den här saken är lite tabu, som sagt. Kanske är det regeringen, media eller något annat. wink

fastbullit
Member
Medlem
439966
October 19, 2003 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

det e sant att det är lite tabu men om någon skulle gå ut o säga det så det inte var det skulle det va bra för jag tror nog att de flesta tycker det längst in iaf lite det finns ju en stor sanning i allt som sägs men sverige har ju en inställning för att hjälpa folk överallt om det är krig tar de emot fler flyktingar än alla andra länder typ under andra världskriget efter vi "fegat" när det var över hjälpte vi andra länder att bygga upp sej igen det var nog vårt fall att hjälpa alla för nu har vi statliga skulder upp över öronen vi vittrar sönder inifrån allt detta för att hjälpa folk..........................till vilken kostnad får de goda vinna och nu förlorar vi

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
439968
October 19, 2003 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Tex när vi slutade skolan när man va mindre åk 1-6 så sjöng man alltid sveriges national sång de sista man gjrode innan man vandra ur den kyrka man satt i då.
Men nejdå inte nu inte utan nu tycker lärare och rektorer att det är rasistiskt att sjunga denna för att invandrarna känner sig utanför eller förtryckta säger de. Fattar inte hur folk tänker

Skojar du???? 😮
Det är ju rasism mot den egna kulturen 😮

Jag skulle fanimej blivit skogstokig om de hade gjort så på vår skola!!! Vad faan håller på att hända i samhället??? Nu får jag nog lägga mig innan jag retar upp mig alltför mycket...

Death On Wings
Member
Medlem
439970
October 19, 2003 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan fråga en sak som hör till ämnet när vi ändå håller på.

Arbetslösheten är rätt hög som det verkar ( tror ja )
Men många personer säger att invandring ger oss fler arbetare.
Är det inte så det har blivit för mycket invandrare och för lite jobb eller va man ska säga.
Jag upplever inte sammhället som om det finns gott om jobb direkt.

Så om frågan inte kom ut ordentligt.
Är det stor arbetslöshet i sverige eller stämmer det vissa säger att invandring ger sverige mer arbetskraft ?

Death On Wings
Member
Medlem
439972
October 19, 2003 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=Death On Wings]Tex när vi slutade skolan när man va mindre åk 1-6 så sjöng man alltid sveriges national sång de sista man gjrode innan man vandra ur den kyrka man satt i då.

Skojar du???? 😮
Det är ju rasism mot den egna kulturen 😮

Jag skulle fanimej blivit skogstokig om de hade gjort så på vår skola!!! Vad faan håller på att hända i samhället??? Nu får jag nog lägga mig innan jag retar upp mig alltför mycket...

Njepp ja skojjar inte men önskar att jag gjorde..
Känns väldigt surt att vi ska få lida av att vi tar emot invandrare.
Va har vi gjort för ont ? vi hjälper ju bara andra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 533
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL