February 21, 2003
Det är ju sinnessjukt!
Känns nästan som det är läge att starta upp en sida som jag och en kompis funderat på länge. Temat för sidan är typ "Vart är Sverige på väg?". Vi hade tänkt ta upp saker som bygger på sunt förnuft men som blivit helt snedvridet i den svenska mentaliteten. Exempel:
- Varför alla denna uppsjö av granskningsprogram på TV?
Verkar som journalister letar brister för att skapa program, i stället för att skapa program för att det finns brister.
- Invandrarpolitik (stort ämne)
Svenskar som är hemlösa och barnfamiljer som får bo i råtthål är inget konstigt. Men råkar någon hemlös heta Ahmed i efternamn så är kommunen rasistisk och saknar känsla för medmänsklighet.
Sedan finns ju även den nästan blinda flickan som utvisades. Alla svenska medier skrek "Ge den stackars flickan en operation av medmänsklighet", men trots att alla läkare var eniga om att skadan var obotlig så fortsatte hysterin.
- C-kändisstormen
Varför känner folk ett så sjukt behov av bekräftelse och lycksökning att de ställer upp i alla dokusåpor och talangjakter.
- Yttrandefriheten
Jag tycker inte att man ska behöva vara så rädd för att uttala sig för att folk kan tolka det fel. Säger man något som kan tolkas som antingen posititivt eller negativt, tar folk för givet idag att man menar det negativa. Jag är så jävla less på det...
Tycker Sverige har glidigt ifrån att vara lagom till att vara neurotiskt. Allting ska vara så jäkla allvarligt och politiskt korrekt nuförtiden. Inte konstigt magsår ökar 🙄
January 8, 2003
Death On Wings wrote: Kan fråga en sak som hör till ämnet när vi ändå håller på.
Arbetslösheten är rätt hög som det verkar ( tror ja )
Men många personer säger att invandring ger oss fler arbetare.
Är det inte så det har blivit för mycket invandrare och för lite jobb eller va man ska säga.
Jag upplever inte sammhället som om det finns gott om jobb direkt.Så om frågan inte kom ut ordentligt.
Är det stor arbetslöshet i sverige eller stämmer det vissa säger att invandring ger sverige mer arbetskraft ?
Det där med arbetslöshet tycker jag är sjukt. Jag har arbetat i 3 år och blev arbetslös i början på detta året för att min projekt anställning tog slut. Var e alla riktiga fasta jobb någonstans har letat jobb som en galning månad efter månad. Allt man hittar är visstid eller tidsbrgränsat på annat sätt. Nästan ingen av jobben svarar heller när man skickar in ansökan varken på e-post eller vanliga brev eller telefon. Dom har inte ens orkar svara fast man varit där på arbetsintervju. Det är hela tiden arbeten å fabriker som lägger ner tycker jag å då tar ju dom jobben som man söker. Varför ska dom helt plötsligt ta in mer folk som ska jobba då?? Ge mig jobb först! Käner förresten 3 till som är arbetslösa och har varit det länge.
October 28, 2002
Ogrebeast wrote: Det är ju sinnessjukt!
Känns nästan som det är läge att starta upp en sida som jag och en kompis funderat på länge. Temat för sidan är typ "Vart är Sverige på väg?". Vi hade tänkt ta upp saker som bygger på sunt förnuft men som blivit helt snedvridet i den svenska mentaliteten. Exempel:
- Varför alla denna uppsjö av granskningsprogram på TV?
Verkar som journalister letar brister för att skapa program, i stället för att skapa program för att det finns brister.- Invandrarpolitik (stort ämne)
Svenskar som är hemlösa och barnfamiljer som får bo i råtthål är inget konstigt. Men råkar någon hemlös heta Ahmed i efternamn så är kommunen rasistisk och saknar känsla för medmänsklighet.
Sedan finns ju även den nästan blinda flickan som utvisades. Alla svenska medier skrek "Ge den stackars flickan en operation av medmänsklighet", men trots att alla läkare var eniga om att skadan var obotlig så fortsatte hysterin.- C-kändisstormen
Varför känner folk ett så sjukt behov av bekräftelse och lycksökning att de ställer upp i alla dokusåpor och talangjakter.- Yttrandefriheten
Jag tycker inte att man ska behöva vara så rädd för att uttala sig för att folk kan tolka det fel. Säger man något som kan tolkas som antingen posititivt eller negativt, tar folk för givet idag att man menar det negativa. Jag är så j**la less på det...Tycker Sverige har glidigt ifrån att vara lagom till att vara neurotiskt. Allting ska vara så jäkla allvarligt och politiskt korrekt nuförtiden. Inte konstigt magsår ökar 🙄
Anmäler intresse för medverkande i skapande av en sådan sida 8)
Det där skitsnacket om att vi behöver arbetskraft är en klassiker när det gäller att försvara invandringen, "men vi har ju redan hög arbetslöshet?" var ju skitsamma. Någon som såg *host* TV4as dokumentär om "dom välutbildade invandrarna som inte får jobb i sverige" ? Där talades det om hur välutbildade alla invandrare är, och alla onda, rasistiska fruktansvärda arbetsgivarna nekade dom jobb bara för att dom hette achmed ? Sen står det och sägs att invandrare måste få komma till sverige för dom får nästan ingen utbildning i deras hemländer, hur går det ihop?
Kul men endå synd att alla höll med så fint här, blev ju som ingen debatt :blink:
November 16, 2002
håller med dig Hauk, polisen ska få använda turban o schal, personalen på mcdonalds på st.eriksplan har fått ett eget bönerum och det finns redan en del moskeér(försök bygga en kyrka i bahgdad), svenska nationalsången har tom blivit förbjuden(på en del skolor), och den svenska flaggan anses som en symbol för rasism
Detta är så oerhört fel att man blir förbannad rent ut sagt 👿
December 17, 2002
Ni har så rätt allihop. Det har gått helt för långt när nationalsången, nationella kläder(Torshammare+flagga) och åsikter blir förbjudna. Man kan ju undra var det kommer sluta?
Men om man tittar på mina små paralleller här så kan man få en ide.
Sverige på 80-talet----------------- Sverige idag
Nationalsången var något fint, man ----------- Nationalsången är förbjuden
var stolt när man sjöng den och den ----------- i vissa delar av landet och
var tillåten överallt i landet. ------------------- man blir anklagad för rasism
---------------------------------------------------- om man sjungen den idag.
Brottsligheten var rätt låg --------------------- Brottsligheten är väldigt hög
Invandringen var rätt låg. --------------------- Invandringen är väldigt hög
-------------------------------------------------------------------------------------
Detta är också bara grejor jag kommer på direkt. Finns mycket mer men jag nöjer mig med detta sålänge.
Jag är iaf glad att se att fler har vaknat och ser vad som håller på att ske.
Jag vet inte hur långt ni är beredda att gå o stå för vad ni säger, men jag har några väldigt bra tips.
http://www.Nationaldemokraterna.se/ <----- Eliten av SD.
http://www.nationaldemokratern.....tisID=1927 <----- Artikel om TV4:as "nollrasism" kampanj.
http://www.Patriot.nu <----- Om ni har fått nog av demokrati.
Jag kommer själv bli medlem i ND väldigt snart iaf.
Och jag hjälper gärna till med den där sidan nån av er skulle göra 🙂
October 28, 2002
ND är ett parti lika seriöst som ung vänster, tyvärr- Patriot.nu är 100% skitsnack och påhittat skit, läser du börsnoteringarna på info14 också eller ? :bgrin:.
Jag skiter igentligen i nationalsången i sig, det är själva principen som retar mig, att vi ska anpassa oss.
SD Är ett seriöst parti, att påstå att ND skulle vara "eliten" av SD är skitsnack.
July 20, 2003
Japp http://www.sverigedemokraterna.se är sidan som gäller numera 😀
October 28, 2002
Så löjligt.. Socialdemokraterna spelar på "Röstar du SD är du rasist" för att avskräcka folk från att rösta SD. Men man ser aldrig en quote ur deras partiprogram eller dylikt som pekar på rasism. Utan mer om att Janssons frus systers brorsons sekreterares granne är före detta nationaldemokrat! akta! rasse organisation! rösta Social
July 18, 2003
Metz wrote: håller med dig Hauk, polisen ska få använda turban o schal, personalen på mcdonalds på st.eriksplan har fått ett eget bönerum och det finns redan en del moskeér(försök bygga en kyrka i bahgdad), svenska nationalsången har tom blivit förbjuden(på en del skolor), och den svenska flaggan anses som en symbol för rasism
håller med till 110%,. visst det finns dom som går omkring med rasistiska tröjjor osv,. men man kan inte bestraffa alla på det sättet,. t,ex jag och några polare modda ett chassi på skolan, som vi inte fick ta hem för att vi hade en svensk flagga målat vid tempmätaren,.. är väl ändå inget rasistiskt med svenska flaggan?
December 18, 2002
-d-himself- wrote: [quote=Metz]håller med dig Hauk, polisen ska få använda turban o schal, personalen på mcdonalds på st.eriksplan har fått ett eget bönerum och det finns redan en del moskeér(försök bygga en kyrka i bahgdad), svenska nationalsången har tom blivit förbjuden(på en del skolor), och den svenska flaggan anses som en symbol för rasism
håller med till 110%,. visst det finns dom som går omkring med rasistiska tröjjor osv,. men man kan inte bestraffa alla på det sättet,. t,ex jag och några polare modda ett chassi på skolan, som vi inte fick ta hem för att vi hade en svensk flagga målat vid tempmätaren,.. är väl ändå inget rasistiskt med svenska flaggan?
Så har det blivit på senaste tiden... vi fick inte göra T-shirt tryck med Svenska flaggan.. då på tröjan alltså... aja vad ska man säga?! 👿 😮
July 27, 2002
Fackamato wrote: [quote=Callister]Min polare ( Svensk ) hade en keps på sig i skolan med svenska flaggan osv..
Och rektorn kom personligen och "beslagtog" den.
Han sa att det är "olämplig klädsel".. :cy:
Den rektorn borde avrättas.
Njae, Han är schysst. Men grejen är att kommunen har förbjudit såna där i våra skolor.
Det är tydligen massa andra kommuner som förbjudit det också.
Idioter
June 3, 2001
Callister wrote: Min polare ( Svensk ) hade en keps på sig i skolan med svenska flaggan osv..
Och rektorn kom personligen och "beslagtog" den.
Han sa att det är "olämplig klädsel".. :cy:
Sammalika som på min då..
2 snubbar på min gammla skola hade sina länders flaggor på tröjerna.
Det var inte "olämplig klädsel". 😕
Arbetsförmedlingen har prioriterat invandrarna framför (hur ska vi säga det på ett fint sätt?) andra.
Känns ju rätt tråkigt med tanke på att jag sökt jobb skitlänge nu. :arg:
1 Guest(s)