July 19, 2001
Pim_ wrote:
Jag menade alla tortyrglada postare innan....men nu när du säger det...varför skulle de inte ha hjälp nu efteråt? Är det inte bra att deras problem har kommit fram tydligare så de kan få hjälp?
På kostnad av ett kort liv kan man kanske rätta till 13 andra liv...är inte det en rätt bra deal?
Nej, det är vidriga hippi-fasoner. Nackskott på hela bunten, finns inget att tjaffsa om egentligen.
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix][quote=Pim_]Rättpsykiatrisk vård menar ni va? Stackarna är ju uppenbart inte friska och behöver hjälp.....
OM du menade detta till mig så har du missförstått mitt inlägg...
Det jag undrade över var varför ingen hade gjort nåt åt dom innan det hände.
Det var tydligen känt att dom hade psykiska besvär och var alkoholister.
Varför hade ingen gått in och gjort nåt innan?
Det handlar inte om dom gjorde det medvetet eller inte, jag ifrågasätter samhället som inte gjorde nåt...
Ditt inlägg låg inte framme när jag skrev, om du kollar är de postade samma minut.
Jag menade alla tortyrglada postare innan....men nu när du säger det...varför skulle de inte ha hjälp nu efteråt? Är det inte bra att deras problem har kommit fram tydligare så de kan få hjälp?
På kostnad av ett kort liv kan man kanske rätta till 13 andra liv...är inte det en rätt bra deal?
Missade det...
Jag är alltid för att sjuka ska ha vård, villkorslöst.
Men i mina ögon så är det samhället som ha dabbat sig när det händer sånt här, att sjuka begår brott.
March 30, 2003
Rubriken är ett hån mot pojken, men den kanske måste vara sådan för att uppmärksammas bland orgien i kändisskvaller.
"Våldtagen till döds" eller vad som helst skulle hedrat minnet av honom mer än aftonbladets standardtugg.
Varför ringde ingen polis eller gjorde några försök för att stoppa övergreppet?
De kvinnor som var inblandade skulle knappast låta någon göra likadant med sina egna barn så varför lät DOM det fortgå..
Det enda som behövts skulle varit ett mobilsamtal med namnet på stället så skulle det varit över.
👿
January 12, 2004
Urax wrote: Rubriken är ett hån mot pojken, men den kanske måste vara sådan för att uppmärksammas bland orgien i kändisskvaller.
"Våldtagen till döds" eller vad som helst skulle hedrat minnet av honom mer än aftonbladets standardtugg.Varför ringde ingen polis eller gjorde några försök för att stoppa övergreppet?
De kvinnor som var inblandade skulle knappast låta någon göra likadant med sina egna barn så varför lät DOM det fortgå..
Det enda som behövts skulle varit ett mobilsamtal med namnet på stället så skulle det varit över.
👿
Det finns mammor som inte skulle bry sig nämnvärt om deras barn blev våldtagna eller mördade tyvärr...
June 20, 2002
Dehman wrote: Hrmm, inget kul med de som är smala. Lider av samma sak, under sommaren åt jag kebap/pizza 4gånger i veckan. 1.5l Coca Cola varje dag. Godis etc. till frukost, lunch och kvällsmat. Ser ungefär fortfarande ut så. Men inte ett kilo har jag gått upp! Det är faktiskt ganska jobbigt.
"Lider" av samma sak. Men lider iofs inte då jag ligger på en rätt stadig och bra vikt.
Saken är ju den att de käkade ett par skivor rågbröd, sallad utan dressing, räkmacka till middag o.s.v.
Klart som fan att de inte går upp i vikt.
De får slänga in personer som oss som enbart käkar skräpmat och godis vid helt fel tider dessutom så ska de få se på "Inte kunna gå upp i vikt".
June 28, 2001
Urax wrote: Rubriken är ett hån mot pojken, men den kanske måste vara sådan för att uppmärksammas bland orgien i kändisskvaller.
"Våldtagen till döds" eller vad som helst skulle hedrat minnet av honom mer än aftonbladets standardtugg.Varför ringde ingen polis eller gjorde några försök för att stoppa övergreppet?
👿
Christa W är dessutom misstänkt för att ha utsatt sin nioårige fosterson för omänsklig behandling.
Pojken tvingades enligt åtalet att äta mögligt bröd och rutten frukt. Om han vägrade äta blev han slagen.
Från det att pojken var tre år gammal, hösten 1998, utsattes han för sexuella övergrepp av Christa W och hennes vänner. Övergreppen skedde antingen i hennes bostad eller i det bakre rummet på Tosa-Klause.
nära på hennes egna son. tror inte det spelar någon roll för dom vems unge det är.
1 Guest(s)