August 11, 2002
BubbleAng3L wrote: [quote=Hauk]Sluta spamma sönder den keffo? Du sitter ju medvetet och förstör folks trådar... (*host* +b *host*)
heheh bubblan gör det du 😉 Kör en diskborste utan vatten på det sen, till att börja med
oki... ska prova de.. hur länge ska dom ligga i frysen då?
För säkerhets skull under natten
October 26, 2003
coalan wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Hauk]Sluta spamma sönder den keffo? Du sitter ju medvetet och förstör folks trådar... (*host* +b *host*)
heheh bubblan gör det du 😉 Kör en diskborste utan vatten på det sen, till att börja med
oki... ska prova de.. hur länge ska dom ligga i frysen då?
För säkerhets skull under natten
så länge?.. va ska ja då göra ikväll? .. *s*
March 15, 2002
BubbleAng3L wrote: [quote=MoNsTeR]Aceton. Man brukar kunna få en liter för under 50-lappen i färgbutiker...
försvinner inte färgen på skorna då?.. *s*
Nejdå.. Häll ner all aceton i en stor plastburk o lägg ner skorna där o låt de ligga i ett dygn så blir de nog rena :blink:
October 26, 2003
MoNsTeR wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=MoNsTeR]Aceton. Man brukar kunna få en liter för under 50-lappen i färgbutiker...
försvinner inte färgen på skorna då?.. *s*
Nejdå.. Häll ner all aceton i en stor plastburk o lägg ner skorna där o låt de ligga i ett dygn så blir de nog rena :blink:
nja.. ja tror ja prövar frysen o diskborst tipsen först.. 🙂
October 26, 2003
Luk@s wrote: Skölj av dem i varmvatten först o sen in i tvättmaskinen, eventuellt diskmaskinen :wow:
Men kör dem ensamma i så fall och akta så de inte krymper. 😮
.. de är de som e grejjen.. man får inte tvätta dom i maskinen.. då skulle dom antagligen bli förstörda.. tyvärr..
February 21, 2003
Är det bara jag eller börjar NH bli lite sönderspammat? 😮
Nu kommer iaf husmor Ogrebeast dra sina tips. Är det ingrodd smuts så kvittar det om man lägger det i frysen. Det är bara att låta det torka, vilket det förmodligen har gjort vid det här laget. Skrapa först bort all smuts som finns på ytan. Skölj sedan bort så mycket sand och lera som det bara går med ljummet vatten. Sedan måste du nog tyvärr maskintvätta skorna iaf. För att du ska bort lukten och smutsen som trängt sig in i skorna krävs de tensider som finns i tvättmedlet, så man får ut alla partiklar. Kör skorna på 40ºC utan förtvätt med ganska lite tvättmedel (för färgat).
Jag har bl a testat det på mina dieselskor som är gjorda av läder:
[Image Can Not Be Found]
De var jäkligt sunkiga men blev riktigt fräscha efter maskintvätt. Enda nackdelen var att lädret blev torrare, men hellre det än att de luktar skunk och är skitiga
September 29, 2003
October 26, 2003
har frågat mamma.. men hur bara skrattar åt hur smutsiga dom e..
men ja har gjort som ogre skrev.. skrapat bort de som är på ytan.. sen skjölt dom under ljumet vatten.. men eftersom de luktar illa om båda smuts o tåbiran.. tog ja en paus... men sen iaf..
jag tog varmt vatten o hällde i en hink.. sedan lite tvättmedel..sen när med skorna.. efter de så luktade det inte lika illa.. sedan skrubbade jag dom med en svamp..
sen så fick jag äntligen bort skosnörena.. 🙂 som ja tvättade i ljummet vatten o med tvättmedel..
men iaf.. nu ser dom rena ut.. så tack allihopa för era råd.. :worshipp:
July 26, 2003
BubbleAng3L wrote: [quote=Blekingen]Mums, en kvinna med tåbira... Now we're talking!
Drömmer mig bort till landet med dem ryska kulstöterskorna...
inte så j**la konstigt när man har på sig dom dygnet runt o springer omkring på en festival att de blir tåbira!.. 🙂
Bara för att jag inte specialbehandlar dig för att du är tjej... Hmpf!
Och jag FÖRSÖKTE bara vara rolig, för övrigt...
2 Guest(s)