February 14, 2003
Jaha, en knappt tre år gammal 28-tums Mark har lagt av och när man sätter på den kommer det ingen bild, men det kommer ett upprepande ljud, ca 2 ggr per sekund som låter som en pipande syrsa ungefär. Det hörs förstås bakifrån, och jag undrar om det inte låter från el-ingången på ena sidan. Det kan också vara från elektronkanonen, har inte öppnat TV:n än. Någon som har nån aning om vad det kan vara?
May 17, 2002
kan vara så att du det är ett tecken från Gud att du inte skall in i Teven och pilla uten helt enkelt gå till närmaste elektronikvaruhus och köpa en ny 28" färgteve för 2´. Nä skämt och sido tv-apparater är oftast knappt värda att reparera men du kan ju försöka kolla så att det inte är bildröret som är kasst iaf.. Maila Mark och skäll lite, det kan hjälpa i vissa extremfall ;).
February 14, 2003
Pim_ wrote: Har en 20" Mark i sovrummet den har passerat 10årsstrecket iaf och har varit på vääälidigt många sena nätter....det är inget fel på märket utan användarna....
Öh, vad gjorde jag för fel? Stirrade jag för mycket...
Det kan också vara så att Mark gör bra TV-apparater bara på måndagar. Din TV är nog ett måndagsexemplar .. och min var nog tillverkad en annan dag.
February 14, 2003
Hur är Centrum? (netonnet.se)
Vill ha nåt som står minst lika länge som Marken (3 år). Sen är det nog dags för ny TV och annat förmat.
Kan nämna att på jobbet fick jag höra av en arbetskamrat att hon hade en 14 000 kr-TV och den pajade efter 2 år (Vet inte märket). Är nog transformatorn tror de, sa hon. Den är inte lagad än. Vad jag vill säga med detta att jag blir lite mer putt om jag lägger ut mer pengar och TV:n går sönder, än om jag lägger ut lite pengar. Dvs. tips om svindyra TV-apparater är jag inte så intresserad av. Max 8000, och tänk på ett högre pris ska ge ett mervärde.
2 Guest(s)