February 12, 2002
caged wrote: Usch, snö... Usch, skidor... Skulle jag ställa mig på ett par skidor eller en snowboard skulle jag absolut lyckas "göra en gueno"
Vad har gueno nu gjort som jag missat? =/
Colic du får väl inte åka skidior va? Kan ju tänka mig att berget rasar eller nå liknande... 😛
September 12, 2001
.doedels wrote: Jag kör twintip!
det är en enorm känsla av frihet som man får ...
Jag har ett par Salomon Teneighty Groom för tillfället som jag åkte på senast idag (kungsberget) men det börjar bli dags att dyta nu och då blir det väl ett par Head MadTrix eller Salomon Pocket Rocket. båda går väl lös på en sådär 6 utbrända kameler ...//Patrick
Frågan är varför man ska köra med twintip för ???
"Enorm känsla av frihet" ?
Jag har åkt skidor länge och det är sällan man behöver åka baklänges är min erfarenhet sedan länge. 🙂
Det är snarare tvärtom i många fall..att skidorna blir lite mer begränsade än ett par vanliga.
Det finns fördelar med twintip...som att kunna landa åt fel håll men det är allt anser jag.
Är förövrigt nyttigare att kunna lära sig att åka allt överallt med ett par riktiga skidor då twintip kan vara rätt ostabila vid hög fart vilket begränsar åkaren.
Förövrigt åker man skidor på snö och inte i luft. 🙂
November 4, 2001
skiroy wrote: [quote=.doedels]Jag kör twintip!
Jag har ett par Salomon Teneighty Groom för tillfället som jag åkte på senast idag (kungsberget) men det börjar bli dags att dyta nu och då blir det väl ett par Head MadTrix eller Salomon Pocket Rocket. båda går väl lös på en sådär 6 utbrända kameler ...//Patrick
Jag har åkt skidor länge och det är sällan man behöver åka baklänges är min erfarenhet sedan länge. 🙂
Det är snarare tvärtom i många fall..att skidorna blir lite mer begränsade än ett par vanliga.
Det finns fördelar med twintip...som att kunna landa åt fel håll men det är allt anser jag.
Är förövrigt nyttigare att kunna lära sig att åka allt överallt med ett par riktiga skidor då twintip kan vara rätt ostabila vid hög fart vilket begränsar åkaren.
Beror det inte lite på vilka skidor man har också. Egentligen är väll twintip mest en modegrej, enligt mig.
September 12, 2001
chrippaz wrote: Haha, vad ska skidan säga nu 😛
Väntar med spänning...
Föredrar som sagt också snowboard.
Skidan säger:: Att det spelar ingen roll vilka "verktyg" man har under fötterna så länge man har kul på snö så är det helt ok.
Känslan är i stort sett samma oavsett vad man kör med.
Twintip är mindre bra verktyg om man åker på stora berg. Men det funkar perfekt till det dom är avsedda till...hopp och lek helt enkelt.
March 20, 2003
chrippaz wrote: Klart man kan ha handledsskydd, men jag har aldrig upplevt att det hjälpt någon för alla mina vänner har skaffat det efter att dom skadat sina handleder. Pim_ du verkar ha erfarenhet, varför funkar det inte?
Klart att de funkar om man tänker på skador, men de gör inte att man åker snowboard bättre 😉
November 26, 2002
Pim_ wrote: [quote=chrippaz]Klart man kan ha handledsskydd, men jag har aldrig upplevt att det hjälpt någon för alla mina vänner har skaffat det efter att dom skadat sina handleder. Pim_ du verkar ha erfarenhet, varför funkar det inte?
Klart att de funkar om man tänker på skador, men de gör inte att man åker snowboard bättre 😉
jodå.
det handlar mycket om att våga, och många skulle säkert våga mer om de hade skydd.
January 15, 2002
chrippaz wrote: Klart man kan ha handledsskydd, men jag har aldrig upplevt att det hjälpt någon för alla mina vänner har skaffat det efter att dom skadat sina handleder. Pim_ du verkar ha erfarenhet, varför funkar det inte?
Men jag har ju inte gjort mig illa efter att jag skaffade handledsskydd 😉
September 7, 2003
skiroy wrote: [quote=.doedels]Jag kör twintip!
hehe, ja det e klart!
men det där med enorm känsla sktattade jag högt själv när jag skrev 😉
Men det är väl ändå mer frihet att kunna åka framlänges än att begränsas till ett håll??
.. jag är medveten om att man kan åka baklänges med vanliga skidor med. KAN .. men inte lika bra 😉
Och det där med farten är väl egentligen enda nackdelen ... ja och att det fladdrar också då ...
2 Guest(s)