Tycker ni om detta då (Ab)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tycker ni om detta då (Ab)
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
843820
February 17, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Klart man ska få använda Cannabis som medecin då det är en av de bästa och nyttigste medecinerna i världen men tyvärr är det ju många som överkonsumerar och tyvärr har vi en kass regering i Sverige. Cannabis är ju inte farligare än att dricka alkohol. marijuana är mycket bättre än sprit om man ska ut på krogen eller liknande då man helt enkelt inte blir aggresiv eller mår dåligt av den. För håller man det till nån gång då och då tex när man ska på krogen så skulle det blir mycket roligare och snuten skulle slippa massa idioter som dragit i sig ett helrör och börjat slåss.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
843823
February 17, 2005 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det borde finnas som möjlighet att få det vid vissa sjukdomar...

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
843824
February 17, 2005 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Om man kan konstatera att hon bara använt det själv och att ingen kommit till skada så behöver dom ju inte hänga upp sig på de.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
843826
February 17, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

En gång i veckan... det är tillräckligt sällan för att kunna låta patienter ta det under mer kontrollerade former. Happy Hour på vårdcentralen. 😀

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
843844
February 17, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har viss förståelse, men om hon skulle få röka på för att bli av med "sina besvär" vad det nu var så hur många andra skulle inte hitta på att dom blir bra av att röka på? Nej jag är emot.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
843862
February 17, 2005 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att så länge det inte skadar andra och endast är för eget bruk så borde det vara lagligt.
Som redafaction skrev, så är det bättre än alkohol då man inte bli aggressiv och en "överdos" gör bara så att man somnar.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
843874
February 17, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

min farsa har fibromyalgi och medicinerna hjälper i stort sett ingenting så jag förstår henne.
dock så vill jag inte att min farsa ska börja röka feting :bgrin:

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
843893
February 17, 2005 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det är okej.

r700
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
843917
February 17, 2005 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

"Effekterna börjar märkas efter 1-10 minuter vid inhalation och 30-300 minuter vid oral konsumtion och kan sitta i ända upp till 12 timmar och kännetecknas av bl.a. eufori, förvrängd tidsuppfattning, försämring av korttidsminnet och perceptionsförändringar rörande färger, former och ljud. Denna fas är präglad av THC, som har en kortare verkningstid än CBD. När den släpper, träder de mer sedativa verkningarna hos CBD in. Trots många gemensamma kännetecken är cannabisrusets karaktär i hög omfattning beroende av yttre omständigheter i samband med intaget." - wikipedia :bok:

Cannabis har en förmåga att fastna i hjärnan pga att det attraheras till fett osv, att säga att cannabis är lika farligt/ofarligt som alcohol är bara skitprat :arg:

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
843923
February 17, 2005 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det borde vara lagligt för alla.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
844078
February 17, 2005 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

r700 wrote: Cannabis har en förmåga att fastna i hjärnan pga att det attraheras till fett osv, att säga att cannabis är lika farligt/ofarligt som alcohol är bara skitprat :arg:

THC är inte aktivt speciellt länge, finns inget som tyder på att "resterna" det har någon negativ verkan på hjärnan, eller något annat för den delen.

http://www.can.se <-- relativt objektivt ställe, vara fall när det gäller Cannabis och alkohol, på några av det andra finns en hel del missvisande fakta...

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
844083
February 17, 2005 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Jag tycker det borde vara lagligt för alla.

Menar du för alla som är sjuka och har problem så eller menar du alla ute i samhället?
Om du menar det sistnämnda så tror jag inte att du tänkt på vilka konsekvenser det skulle kunna få!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
844194
February 17, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

GroundX wrote: [quote=festisMER]Jag tycker det borde vara lagligt för alla.

Menar du för alla som är sjuka och har problem så eller menar du alla ute i samhället?
Om du menar det sistnämnda så tror jag inte att du tänkt på vilka konsekvenser det skulle kunna få!

Har du själv tänkt över det, eller är det bara en självklarthet för dig att det skulle bli så?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
844220
February 17, 2005 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=r700]Cannabis har en förmåga att fastna i hjärnan pga att det attraheras till fett osv, att säga att cannabis är lika farligt/ofarligt som alcohol är bara skitprat :arg:

THC är inte aktivt speciellt länge, finns inget som tyder på att "resterna" det har någon negativ verkan på hjärnan, eller något annat för den delen.

Rester av droger är alltid farligt på ett eller annat sett just eftersom de är så lika kroppens egna substanser i del flesta fall. Sen varierar det ju självklart mellan olika molekyler, hur många de är och hur ofta man får in dom i kroppen. Människan är väldigt bra på att läka sig själv så länge man ger den tid.

//Andreas

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
844232
February 17, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Lår Farmor njuta a sitt liv..

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
844327
February 17, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Sluta knarka, gott folk, för se, att spriten duger fint!

http://www.aftonbladet.se/vss/.....67,00.html
Det här tyckte jag var betydligt roligare 🙂

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
844329
February 17, 2005 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: THC är inte aktivt speciellt länge, finns inget som tyder på att "resterna" det har någon negativ verkan på hjärnan, eller något annat för den delen.

Haschflashbacks existerar alltså inte?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
844443
February 17, 2005 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Deuterium]THC är inte aktivt speciellt länge, finns inget som tyder på att "resterna" det har någon negativ verkan på hjärnan, eller något annat för den delen.

Haschflashbacks existerar alltså inte?

Finns inget bevis för att detta fenomen verkligen existerar.

1. THC måste vara aktivt, thc rester är inte aktiva.
2. För att få en "kick" måste man ha en rätt mycket thc, skulle då thc fastna i fettvävnaden i blodkärlen för att sedan frigöras så man fick en kick, skulle det kräva att en jäkla massor satt fast där, samt att allt frigjordes samtidigt också, vilket inte känns så troligt.

Nej, flashback är en psykiska sak, väldigt övertygad om detta.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
844447
February 17, 2005 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Deuterium][quote=r700]Cannabis har en förmåga att fastna i hjärnan pga att det attraheras till fett osv, att säga att cannabis är lika farligt/ofarligt som alcohol är bara skitprat :arg:

Rester av droger är alltid farligt på ett eller annat sett just eftersom de är så lika kroppens egna substanser i del flesta fall. Sen varierar det ju självklart mellan olika molekyler, hur många de är och hur ofta man får in dom i kroppen. Människan är väldigt bra på att läka sig själv så länge man ger den tid.

//Andreas

Inte farliga i den mån, om att man kan kalla det farligt så man varnar folk för det. Finns inga som kan hända, aldrig dokumenterats i vara fall.

Självklart är restämnena farliga ifall man röker, då de förstör lungorna, men vatten är också farligt ifall man bestämmer sig för att dra in det i lungorna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 308
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL