Tycker ni om era jobb ?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tycker ni om era jobb ?
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 11, 2005 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja tycker ni om era jobb ?
Bortse från lönen och berätta varför ni tycker om ert jobb eller varför ni hatar det och varför ni fortfarande jobbar där om ni hatar det.

Själv hatar jag mitt jobb över allt annat jag kan komma på. Jobbar på Nilfisk Advance (Elextrolux) här i lilla Åmål.
Jag monterar då dammsugare från grunden och packeterar skiten.
Det är nog det värsta jag gjort i mitt liv, samma skit varje dag, det händer inte något nytt och det tar aldrig slut. Man gör det om och om igen och varje maskin tar inte så värst lång tid att göra så det går runt runt runt. Man blir knäpp och deprimerad. Varje morgon är ett rent helvete när man kommer på att man ska ställa sig där hela förbannade dagen.

Enda anledningen att jag är kvar är för att jag behöver pengarna och det finns inga andra jobb.

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
935535
August 11, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar på en svinfarm och trivs jättebra, mycket fritt jobb, gör lite som jag vill, bra chef, stor verkstad som jag får använda på fritiden om jag vill skruva i bilen eller nåt. Bra jobbarkompisar. Omväxlande arbete, enda nackdelen är väl att det är mycket skitigt.

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
935538
August 11, 2005 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv så hatar jag också mitt arbete, samma visa här, samma sak varje dag.
Provtrycker slang, kontrollerar så det inte läcker nått.

Men jag slutar imorgon och det är bara ett sommarjobb, men det företaget är jag så otroligt glad att slippa. Jobbigare förman får man nog leta efter, kollar varje kvart. -Hur många meter har du gjort? hur många meter? va? va? ibland vill man bara be han dra åt helvete.

Alla på stället tycker han e dum i huvvet. Sedan påstår han att alla sommarjobbare ska jobba till 16 på fredagar när resten av de anställda går hem kl 13. Har kollat vilka avtal vi går under och det är precis samma så han kan ju dra åt helvet. Var skönt när han var på semester då slapp man allt tjat. Men nu är han tillbaka... tur man slutar imorgon kl 13. 🙂

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
935554
August 11, 2005 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Är väl bäst man inte säger vad man tjänar för då blir väl en viss person avundsjuk så det skiter om det.. men men..
Kör lastbil och trivs väldigt bra med jobbet, väldigt skiftande körningar, bra arbetsgivare, inga gamla skit bilar m.m. och mycket körning så det finns en del pengar att tjäna..

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
935568
August 11, 2005 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Ja tycker ni om era jobb ?
Bortse från lönen och berätta varför ni tycker om ert jobb eller varför ni hatar det och varför ni fortfarande jobbar där om ni hatar det.

Själv hatar jag mitt jobb över allt annat jag kan komma på. Jobbar på Nilfisk Advance (Elextrolux) här i lilla Åmål.
Jag monterar då dammsugare från grunden och packeterar skiten.
Det är nog det värsta jag gjort i mitt liv, samma skit varje dag, det händer inte något nytt och det tar aldrig slut. Man gör det om och om igen och varje maskin tar inte så värst lång tid att göra så det går runt runt runt. Man blir knäpp och deprimerad. Varje morgon är ett rent h*****e när man kommer på att man ska ställa sig där hela förbannade dagen.

Enda anledningen att jag är kvar är för att jag behöver pengarna och det finns inga andra jobb.

Ah...det löpande bandet - vid liv och full vigör. Visst är det givande?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
935574
August 11, 2005 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte ett löpande band men nästan.
Man tar sin del och flyttar på sig hela tiden till olika bord och sätter på nästa.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
935596
August 11, 2005 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt underbart.
Tungt och svettigt. Cirka 3 ton böcker som först lyftst upp och sedan ner i låda för att sedan staplas på pall. Så runt 6-7 ton böcker i lyft kanske? Om dagen dvs.
Bra betalt.
Suverän stämning.
Lite t-shirts då och då om man hittar något fel i plockningen eller i största allmänhet.
Det bjuds på nybakade frallor till frukost och litervis med glass på eftermiddagsfikat.

För att inte tala om alla lärarstuderande som plockar böckerna jag och de andra packarna packar. Jobbet blir så lätt då 😀

//Andreas

WeeQuay
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
935605
August 11, 2005 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker om mitt jobb e CNC operatör/programerare.
kör inga store serier då vi göra allt efter kundens ritning så det bli inte mycket som kommer i repris.

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
935607
August 11, 2005 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Gick arbetslös efter studenten tills i Mars då jag börja en prövitid på 3 månader innan jag fick anställning som då starta 1 Juli. jobbar heltid sen dess. Mycket varierande jobb. Självständigt är det också. Jag tycker om jobbet för det mesta. Dock är det några dagar det är lite segare en vanligt. Jag jobbar som Vaktmästare. Har hand om 8st hus. 2st större radhus och 6st rätt stora villor som har mellan 3 - 8 lägenheter i.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
935614
August 11, 2005 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Visserligen sjukskriven och arbetslös nu...

Men det jag jobbade med innan detta var helt underbart.

Jag jobbade med psykiskt sjuka människor, både på gruppboende och på rättspsyk.

Det var intressant och lärorikt.

Det bästa är att man jobbar för att få dom friska.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
935636
August 11, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Mitt sommarjobb trivs jag utmärkt med. Jobbar nattskift hos Volvo i Olofström. Det bästa skiftet på hela dygnet. Inte mycket folk, man tjänar hyffsat och eftersom man ändå är en nattmännsika så är det ganska skönt att slippa höra väckarklockan varje dag 🙂 Vilket innebär att man kommer pigg varje dag till jobbet, och man tar inte ut sig direkt.

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
935668
August 11, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

jobbar på scan, gillar jobbet riktigt mycket.
skär boskapshud, det blir lite segt ibland då det är samma moment hela tiden men ja försöker variera lite och göra andra saker också. bra betalt. lugnt o skönt, inte så mkt folk.

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
935681
August 11, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar på brädgård i ca 1,5 år nu... det suger ! I början var det kul med kundkontakten osv. nu hatar jag varenda kund känns det som, pallar inte länge till som försäljare ska börja söka nytt jobb.

Unknown
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
935699
August 11, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Trivs riktigt bra, driver ett företag tillsammans med 3 andra. Visst blir det långa timmar men man kan sammtidigt välja när man vill arbeta.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
935763
August 11, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar på AudioVideo här i byn, som butiksförsäljare. Det som gör att jag trivs är kontakten med massa folk, men ibland är det också en anledning att jag hatar jobbet. Vissa är helt sanslösa.

Det är ett perfekt sommarjobb iaf, när där inte är kunder och inget som skall packas upp eller märkas osv, så kan man sitta vid datorn och slösurfa. Dock är det verkligen INTE ett jobb jag kan tänka mig senare i livet, högre mål än så har jag.

Arbetskollegorna är riktigt bra, blir många skratt där. Och nu har dessutom den enda jag (och ingen annan) tålde slutat, så allt är tipp-topp på den fronten.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
935766
August 11, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbet som student är härligt, man gör vad man känner för, man sover hur länge man vill, man äter när man vill (men inte vad man vill, det är för dyrt), man träffar massor av folk, man får pengar per automatik om man bara ser till att sköta sina studier någorlunda. Dvs. det är grymt.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
935768
August 11, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan väl säga som så att jag är arbetslös och hatar det 😉

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
935781
August 11, 2005 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag jobbar på en gummi industri här i bygen, jag har dock bara 2 dagar kvar på det stället för jag ska börja o studera.

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb faktiskt, det var bättre innan dock. Jag kör pressar som pressar fram olika gummi detaljer till bilar.
Just nu så är vi tre personer som roterar på 6 maskiner, alla är dock inte igång. Vi byter maskin/er vid varje rast vilket medför att man kör ungefär i 2 timmar vid varje station.
Det jag sa innan med att det har varit bättre är pga att innan var vi 4 pers under 25 som körde maskinerna och vi hade skit skoj. Men nu är det jag, en tjej på 29 och en kärring på runt 55. jag och tjejen på 29 jobbar bra tillsammans, men kärringen klarar jag nästan inte av. Men hon står med hörlurarna på den mesta tiden av dagen så det funkar.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
935782
August 11, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar som hamnkapten i gästhamnen, vilket är helt okej.
När det är "lagom" mycket gäster är det ett riktigt soft jobb, men när det är för mycket/för lite så blir det jobbigt/drygt.

Det enda som gör det jobbigt är en massa sura gubbjävlar från en båtklubb brevid som ska komma och klaga på en massa petitesser hela tiden. Ibland undrar man vad folk har för liv 🙁

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
935811
August 11, 2005 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Monterar motorer på Volvo. Tråkigt är inte rätt benämning. Det är värre än så. Lite variation blir det eftersom man sätter dit alla yttre delar på blocket. Varje motor tar mellan 30-40min att bygga. Tråkigt folk som jobbar där. Många har gått där i flera år och fortfarande gnäller de på hur tråkigt det är. Borde ta och göra någonting åt det istället annars har man inte mycket att gnälla över. Enda fördelen är att det är bra betalt.

Var för övrigt sista dagen idag för på tisdag blir jag student.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 256
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL