December 31, 2001
Ja tycker ni om era jobb ?
Bortse från lönen och berätta varför ni tycker om ert jobb eller varför ni hatar det och varför ni fortfarande jobbar där om ni hatar det.
Själv hatar jag mitt jobb över allt annat jag kan komma på. Jobbar på Nilfisk Advance (Elextrolux) här i lilla Åmål.
Jag monterar då dammsugare från grunden och packeterar skiten.
Det är nog det värsta jag gjort i mitt liv, samma skit varje dag, det händer inte något nytt och det tar aldrig slut. Man gör det om och om igen och varje maskin tar inte så värst lång tid att göra så det går runt runt runt. Man blir knäpp och deprimerad. Varje morgon är ett rent helvete när man kommer på att man ska ställa sig där hela förbannade dagen.
Enda anledningen att jag är kvar är för att jag behöver pengarna och det finns inga andra jobb.
April 7, 2002
Själv så hatar jag också mitt arbete, samma visa här, samma sak varje dag.
Provtrycker slang, kontrollerar så det inte läcker nått.
Men jag slutar imorgon och det är bara ett sommarjobb, men det företaget är jag så otroligt glad att slippa. Jobbigare förman får man nog leta efter, kollar varje kvart. -Hur många meter har du gjort? hur många meter? va? va? ibland vill man bara be han dra åt helvete.
Alla på stället tycker han e dum i huvvet. Sedan påstår han att alla sommarjobbare ska jobba till 16 på fredagar när resten av de anställda går hem kl 13. Har kollat vilka avtal vi går under och det är precis samma så han kan ju dra åt helvet. Var skönt när han var på semester då slapp man allt tjat. Men nu är han tillbaka... tur man slutar imorgon kl 13. 🙂
March 14, 2001
Är väl bäst man inte säger vad man tjänar för då blir väl en viss person avundsjuk så det skiter om det.. men men..
Kör lastbil och trivs väldigt bra med jobbet, väldigt skiftande körningar, bra arbetsgivare, inga gamla skit bilar m.m. och mycket körning så det finns en del pengar att tjäna..
June 18, 2001
Death On Wings wrote: Ja tycker ni om era jobb ?
Bortse från lönen och berätta varför ni tycker om ert jobb eller varför ni hatar det och varför ni fortfarande jobbar där om ni hatar det.Själv hatar jag mitt jobb över allt annat jag kan komma på. Jobbar på Nilfisk Advance (Elextrolux) här i lilla Åmål.
Jag monterar då dammsugare från grunden och packeterar skiten.
Det är nog det värsta jag gjort i mitt liv, samma skit varje dag, det händer inte något nytt och det tar aldrig slut. Man gör det om och om igen och varje maskin tar inte så värst lång tid att göra så det går runt runt runt. Man blir knäpp och deprimerad. Varje morgon är ett rent h*****e när man kommer på att man ska ställa sig där hela förbannade dagen.Enda anledningen att jag är kvar är för att jag behöver pengarna och det finns inga andra jobb.
Ah...det löpande bandet - vid liv och full vigör. Visst är det givande?
November 27, 2003
Helt underbart.
Tungt och svettigt. Cirka 3 ton böcker som först lyftst upp och sedan ner i låda för att sedan staplas på pall. Så runt 6-7 ton böcker i lyft kanske? Om dagen dvs.
Bra betalt.
Suverän stämning.
Lite t-shirts då och då om man hittar något fel i plockningen eller i största allmänhet.
Det bjuds på nybakade frallor till frukost och litervis med glass på eftermiddagsfikat.
För att inte tala om alla lärarstuderande som plockar böckerna jag och de andra packarna packar. Jobbet blir så lätt då 😀
//Andreas
April 11, 2003
Gick arbetslös efter studenten tills i Mars då jag börja en prövitid på 3 månader innan jag fick anställning som då starta 1 Juli. jobbar heltid sen dess. Mycket varierande jobb. Självständigt är det också. Jag tycker om jobbet för det mesta. Dock är det några dagar det är lite segare en vanligt. Jag jobbar som Vaktmästare. Har hand om 8st hus. 2st större radhus och 6st rätt stora villor som har mellan 3 - 8 lägenheter i.
December 5, 2001
Mitt sommarjobb trivs jag utmärkt med. Jobbar nattskift hos Volvo i Olofström. Det bästa skiftet på hela dygnet. Inte mycket folk, man tjänar hyffsat och eftersom man ändå är en nattmännsika så är det ganska skönt att slippa höra väckarklockan varje dag 🙂 Vilket innebär att man kommer pigg varje dag till jobbet, och man tar inte ut sig direkt.
January 28, 2003
Jobbar på AudioVideo här i byn, som butiksförsäljare. Det som gör att jag trivs är kontakten med massa folk, men ibland är det också en anledning att jag hatar jobbet. Vissa är helt sanslösa.
Det är ett perfekt sommarjobb iaf, när där inte är kunder och inget som skall packas upp eller märkas osv, så kan man sitta vid datorn och slösurfa. Dock är det verkligen INTE ett jobb jag kan tänka mig senare i livet, högre mål än så har jag.
Arbetskollegorna är riktigt bra, blir många skratt där. Och nu har dessutom den enda jag (och ingen annan) tålde slutat, så allt är tipp-topp på den fronten.
May 17, 2002
Jobbet som student är härligt, man gör vad man känner för, man sover hur länge man vill, man äter när man vill (men inte vad man vill, det är för dyrt), man träffar massor av folk, man får pengar per automatik om man bara ser till att sköta sina studier någorlunda. Dvs. det är grymt.
July 18, 2003
Jag jobbar på en gummi industri här i bygen, jag har dock bara 2 dagar kvar på det stället för jag ska börja o studera.
Jag trivs väldigt bra på mitt jobb faktiskt, det var bättre innan dock. Jag kör pressar som pressar fram olika gummi detaljer till bilar.
Just nu så är vi tre personer som roterar på 6 maskiner, alla är dock inte igång. Vi byter maskin/er vid varje rast vilket medför att man kör ungefär i 2 timmar vid varje station.
Det jag sa innan med att det har varit bättre är pga att innan var vi 4 pers under 25 som körde maskinerna och vi hade skit skoj. Men nu är det jag, en tjej på 29 och en kärring på runt 55. jag och tjejen på 29 jobbar bra tillsammans, men kärringen klarar jag nästan inte av. Men hon står med hörlurarna på den mesta tiden av dagen så det funkar.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 4, 2001
Jobbar som hamnkapten i gästhamnen, vilket är helt okej.
När det är "lagom" mycket gäster är det ett riktigt soft jobb, men när det är för mycket/för lite så blir det jobbigt/drygt.
Det enda som gör det jobbigt är en massa sura gubbjävlar från en båtklubb brevid som ska komma och klaga på en massa petitesser hela tiden. Ibland undrar man vad folk har för liv 🙁
November 5, 2001
Monterar motorer på Volvo. Tråkigt är inte rätt benämning. Det är värre än så. Lite variation blir det eftersom man sätter dit alla yttre delar på blocket. Varje motor tar mellan 30-40min att bygga. Tråkigt folk som jobbar där. Många har gått där i flera år och fortfarande gnäller de på hur tråkigt det är. Borde ta och göra någonting åt det istället annars har man inte mycket att gnälla över. Enda fördelen är att det är bra betalt.
Var för övrigt sista dagen idag för på tisdag blir jag student.
1 Guest(s)