November 9, 2004
tja
Ska göra en uppgift i skolan om vad som är typiskt Svensk. Och det kan vara vad som helst fast det måste vara Svenskt och jag måste förklara varför. Etc. köttbullar e typiskt svenskt för det e ju nationalrätten.
någon som har har ett par idér på svenska saker, och helst en motivering till ? 😉
September 28, 2002
March 15, 2004
Marcan- wrote: Att inte prata med någon på bussen 😛
haha det är ledsamt sant 😛
såg på stockholm live (humor) en gång hur dom skämtade om det. han sa typ "nu kommer det nån mer till busshållplatsen" och lät väldigt nervös 😛 då tänkte jag att det var nästan så för mig 😛 någon som sett det klippet? tror killen hette pontus eller nåt och var lite kraftig.
August 11, 2005
Ska du ha något egentligen var typ ett varumärke för sverige innan är ju storbystade blondiner i lederhosen (!?) och som heter Inga... Fast jag vet ju inte riktigt vad du är ute efter dock men tyvärr var ju detta den bild som många utlänningar *host, amerikaner, host* hade om svenskar ju... Samt att svenskarna var frigjorda...
Men något som är typiskt svenskt idag är väl kanske att svenskarna är rätt så trevliga och snälla när det gäller utrikespolitiken?
September 28, 2002
January 7, 2006
Mean Machine wrote: Annars vore väl varken SAAB eller Volvo svensk, om nån undrar. 😛
På vilket sätt är Volvo inte svenskt? Kan väl gå med på att Volvo Personvagnar inte är särskillt svenskt längre(till ägandet), men Lastvagnar och buss är allt så svenskt det kan bli 😛 .
2 Guest(s)