September 28, 2005
May 12, 2005
Saxat från Scandlines Hemsida! Tyärr på danska men jag hittade inget bra på svenska... Verkar bli 650:- om man kan utnyttja kupongen. Inte dyrt om man är några stycken!
"Sparegrisbillet SEK 875,-
Billetten er en endagsbillet som gælder til Helsingborg-Helsingør samt Rødby-Puttgarden. Billetten gælder alle afgange hele ugen. Ud- og hjemrejse samme dag.
Sammen med billetten udleveres altid en værdikupon på DKK 200,00. Hvis der foretages check-in i Puttgarden senest 3 timer efter færgeafgang fra Rødby, tilbagebetales DKK 200,00 i ”informationen” om bord på færgen.
Dog:
KUN mod aflevering af værdikupon
KUN mod forevisning af check-in kvittering fra Puttgarden
KUN i tidsrummet 08.15 – 20.45.
"
October 16, 2003
Malung är nog lite väl dyr transport att åka från tror jag.
Men jag som bor i Göteborg tar båten helsinborg - helsingör och Rödby - Puttgarten som totalt tur och retur kostar ca 850kr för båda båtarna.
Kalles är billigare på vissa saker, men ska man bara handla allmänt så tror jag mer på bordershopen.
Men tänk på att om ni åker ner från Malung så måste ni köpa ganska mycket för att tjäna på det...
November 7, 2005
September 28, 2005
December 11, 2002
Ja fyfan som skåning och van pendlare så kan jag lugnt säga dig att du ska åka över danmark.
Du åker dessutom från lappland(ja, allt norr om hallandsåsen är ju lappland vet du väl?) så ska du ta dig till HBG och ta båten till helsingör, blir snabbast och smidigast än att dra över den helvetiskt dyra brojäveln i malmö.
Åker ni bil? Isf blir det en 1000kr retur för båten i danmark.
Mycket nöje!
1 Guest(s)