August 16, 2002
Okej det här är inte en vanligt "jag-är-fett-sjuk" tråd, utan den värsta av dom alla...
Allt började i förra veckan, hade fett ont i halsen o hostade som om jag rökt en packe om dan sen jag var två... Sen så går dagarna o det är söndag, är fortfarande sjuk (lite halvt, mår bättre), och äter lite wok med cous cous på kvällen...
Sen så kommer måndag, mår som en... aa.. o pallar typ inte med nåt, och äter ingenting.. Är i skolan halva dan...
Sen imorse, vaknar på morgonen och mår apa och är skitseg, så jag tar ett piller som jag beställt från naturensdroger o haft i lådan för sämre tider (en Ephedra SuperCaps om du ska fråga, bara för att få energi), och drar till skolan... På bussen börjar min mage göra konstiga ljud, och jag börjar få kräkreflex, men eftersom jag inte ätit på ca 36 timmar kommer inget ut... Låter ungefär som en katt som spyr upp en hårboll, och folk flyttar ett par säten ifrån mig...
Påväg uppför backen till min skola ser jag en snubbe med tre bananer i handen, o ja ba "aahh... mat...", o ska fråga om jag kan få köpa en... Innan jag hinner fråga går han fram till en soptunna på gatan o slänger ner dom, o ja ba "Nooooooo!"... Ställer mig vid soptunnan o börjar rota som en luffare, o hittar en banan! Folk kollar lite halvsnett... Slänger i mig bananen, o går upp till skolan med en polare som jag mött... Första tre timmarna har jag matteprov, så jag går fram till matteläraren o kraxar fram nåt i stil med "oorkaaa... spyy.... maaat..." o hon ba "stick hem"...
Så jag åker hem... På bussen hem får jag ytterligare lite kräkreflex, fast inget kommer... Fan va skit jag mår...
Sitter hemma nu o min morsa har sjukanmält mig... Valet står mellan att äta o spy o va mätt ett tag, eller svälta... uhh...
Sen har jag lärt mig ett par saker till:
1. Ät inte energizers på tom mage
2. Ät inte energizers om du är sjuk
3. Ät inte energizers på tom mage när du är sjuk samtidigt...
Kommer inte kunna sova, men inte heller kunna äta eller nåt... fan vet vad som var i den där jäveln...
July 8, 2003
Hmm... Du får ta och äta något som binder magen. Typ grovt bröd kan du trycka i dig. Se till att inte ta så mycket med lös konsistens, fast vätska behöver du. MYCKET vatten om du inte äter!
Annars kan du väl ta en pizza, jag menar den är inte billig så man vill helst behålla den. =)
October 26, 2002
Deadleg wrote: [quote=chippen]det låter ju lite halv taskigt...
själv var man ju på sjukhuset och plockade bort en pinne från ögat igår natt... det svider fortfarande gaska ordentligt 😀
är det inte ganska onödigt att trycka in pinnar i ögonen??? 🙂
nja...nu var det ju så att jag sköt rocket luncher med min just ny hittade pinne... och det blev en väldigt stor tryck våg när ett hus expoderade så jag kastades ner på marken och där var det gasnka mycke pinnar och så... jag glömmde helt enkelt blunda
September 13, 2002
DiDi wrote: Skala och kärna ur ett äpple eller två... Riv det sedan och käka... Både gott och bra för magen tydligen 😉
går det inte bara äta det på normalt sätt?
annars e väl knäckebröd utan nånting på en höjdare...
lite youghurt kanske? eller det e kanske lite för surt föra lilla maggen
borde inte samarin eller liknande hjälpa?
vad gör kol-tabletter, hört att man ska käka sånna om man e kass i buken
August 20, 2001
heimdal wrote: [quote=DiDi]Skala och kärna ur ett äpple eller två... Riv det sedan och käka... Både gott och bra för magen tydligen 😉
går det inte bara äta det på normalt sätt?
Man skalar det i alla all för att undvika skalet... 😉
Och kärna ur det säger sig själv...
Sedan har jag för mig man ska riva det för att det ska vara lättare för magen att bearbeta men man får ju ändå i sig fiber...
November 26, 2002
caged wrote: Hmm... Du får ta och äta något som binder magen. Typ grovt bröd kan du trycka i dig. Se till att inte ta så mycket med lös konsistens, fast vätska behöver du. MYCKET vatten om du inte äter!
Annars kan du väl ta en pizza, jag menar den är inte billig så man vill helst behålla den. =)
Bra sagt. I second that. Förutom pizzan såklart. 🙂 Fet mat sätter fart på tarmperistaltiken och minskar vattenabsorptionen i tjocktarmen.
December 17, 2002
Hehe detta var det roligaste jag läst på länge 😀 Mer sånt här, det är jättekul att läsa faktiskt 🙂
Hehe kan se det framför mig när Keffing går på skolgården o väser som en orm när han fick syn på bananerna 😉
Nä men det suger att vara sjuk. Ont i huvet, snurrar gör det också, vill bara hem o sova 😡
2 Guest(s)