June 17, 2001
Hade du/jag/vi/Skiroy lyssnat upp på biologilektionerna så hade du/jag/vi/Skiroy säkert kunnat svara på det med äkta fakta.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
March 20, 2002
August 13, 2001
[PITA wrote: Neo]hehe jag tror nog inte regnvatten brukar vara än sisådär 90 grader varmt.... snarare 10 .... 😀
Joo det är klart. Men inte behövs det 90* för att krympa ull. Det kan ju tänkas att fåren går och betar i hagen och så börjar det regna på deras solvarma kroppar. De svarta fåren lär vara väldigt varma, inte blir det bättre då solen kommer fram en kvart senare för att värma upp de blöta fåren.
November 22, 2001
Ull-tröjor brukar väl vara 30 grader eller handtvätt? O krymper väldigt lätt.
Anledningen till att de krymper i tvättmaskinen är att trådarna är "taggiga" o hakar tag i varandra o på så sätt blir ullen tätare, tröjan blir inte bara mindre utan tjockare oxå.
På fåren är den obehandlad o precis som nå'n skrev finns det ett fett-lager (tror dock inte man kan hjälpa det med lite smör) o eftersom det sitter fast på fåret så blir det ju inte samma sak.
May 10, 2002
😆 ofta man tvättar, nödfall only för min del.. men ifall man far till en plastikoperationsställe, där dom t.ex har suge ut lite fett, och så inkasserar man det i en liten plastpåse, smörjer in sin ylle-skjorta och kastar den i tvätten på 120*, tror ni det skulle funka då?
March 20, 2002
2 Guest(s)