February 22, 2003
Öwall wrote: [quote=BelGarath][quote=Öwall]Det enda jag lyssnar på som har nämnts i den här tråden är Iron Maiden och HIM.
coolt Öwall! 🙂
Ville Valo har så j**la skön röst lr hur?
Är det han skäggot som sjunger i HIM??
ee han har inte skägg
så här ser han ut...
http://www.heartagram.com/him/band/3_promopics_3.html
May 7, 2001
Nä fan boys, ledsen att säga det men för det första så är Ultima Thule så totalt jävla dålig musik att man blir fan skrajj. Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för helvete, dom säger ju själva att dom är det! Och att svenska flaggan har blivit en symbol för rasism, ja det kan tyckas synd. Det hade inte beövt vara så. Dock så gläder det mig på ett sätt att den inte anväds så mycket då jag inte tror på något som uppfans för tusentals år sedan, dvs. länder. Tror på en enda enad jord utan några jävla forntida gränser.
Nu kommer det väll ta hus i helvete för vad jag sa om Ultima thule, men let it come!
November 26, 2002
Nä, jag håller nog snarare med lite om vad du säger..
Visst, det är väl inte bra att flaggan förknippas med rasism, men vad gör det?? Varför ska man jiddra runt med en flagga? Det räcker väl att man kan hissa flaggan på flaggdagarna, ha små flaggor i tårtan, vifta med dom på fotbollslandskamper osv...
Varför ska man vifta med flaggan annars??
November 26, 2002
BelGarath wrote: [quote=Öwall][quote=BelGarath][quote=Öwall]Det enda jag lyssnar på som har nämnts i den här tråden är Iron Maiden och HIM.
coolt Öwall! 🙂
ee han har inte skägg
så här ser han ut...
vadådå, han är fortfarande ett skäggo
May 23, 2001
Jag lyssnar på Ultima Thule dagligen. Även HEL spelas i mina högtalare. Thule avbröt sin senaste spelning i Sverige pga av att det var nazister på plats som inte skötte sig, detta tycker jag visar var de står i den frågan.
Vart nu Thule säger att de är rasister har inte jag en aning om, detta har jag hört flera gånger då jag ofta får ta diskussioner om Thule eftersom jag är ett ganska stort fans till dem, har nån Thule tröjja och nån HEL tröjja. Ni får gärna komma med konkreka saker och ni ska ha belägg för det ni säger och inte bara skrika "DE ÄR RASSAR".
Att Svenska flaggan förknippas med rasism visar bara på att det inte finns mycket nationalism kvar i Sverige, utan rasisterna har tagit flaggan ifrån oss. Detta tycker jag är synd. TItta på USA, där är det iofs väldigt överdrivet men där är det en Amerikansk flagga överallt. Finns ju väldigt många i Sverige som går med kläder som har Amerikas flagga oxo.
August 7, 2001
jokkling wrote: Nä fan boys, ledsen att säga det men för det första så är Ultima Thule så totalt j**la dålig musik att man blir fan skrajj. Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det! Och att svenska flaggan har blivit en symbol för rasism, ja det kan tyckas synd. Det hade inte beövt vara så. Dock så gläder det mig på ett sätt att den inte anväds så mycket då jag inte tror på något som uppfans för tusentals år sedan, dvs. länder. Tror på en enda enad jord utan några j**la forntida gränser.
Nu kommer det väll ta hus i h*****e för vad jag sa om Ultima thule, men let it come!
Jag kan inte annat än att hålla med dig.
May 23, 2001
heimdal wrote: [quote=jokkling]Tror på en enda enad jord utan några j**la forntida gränser.
🙄
mm.. jaa.. så kan man ju tycka..
vad var det HEL hette förut.. arrgghh.. glöömt
HEL var Völund Smed förrut. De bytte ut sångaren mot två kvinnor och samtidigt bytte de namn till HEL.
September 13, 2002
stormaz wrote: [quote=heimdal][quote=jokkling]Tror på en enda enad jord utan några j**la forntida gränser.
🙄
mm.. jaa.. så kan man ju tycka..
vad var det HEL hette förut.. arrgghh.. glöömt
HEL var Völund Smed förrut. De bytte ut sångaren mot två kvinnor och samtidigt bytte de namn till HEL.
aa nu trillade poletten ner..
orkade inte gräva fram gamla skivor..
February 22, 2003
Öwall wrote: [quote=BelGarath][quote=Öwall][quote=BelGarath][quote=Öwall]Det enda jag lyssnar på som har nämnts i den här tråden är Iron Maiden och HIM.
coolt Öwall! 🙂
ee han har inte skägg
så här ser han ut...
vadådå, han är fortfarande ett skäggo
definera ordet skäggo lite mer specifikt...
May 7, 2001
BelGarath wrote: Fy fan vad jag hatar alla töntiga "raggare" med sydstatsflaggor på sig man tycker fan synd om dom :eye:
Jasså? varför det då? Sydstatsflaggan som vida känt står för slavdriveri och stark rasfientlighet betyder väll inget speciellt för dig eftersom du inte tycker Ultima thule står för rasism, det är väll bara en vanlig flagga?
February 22, 2003
jokkling wrote: [quote=BelGarath]Fy fan vad jag hatar alla töntiga "raggare" med sydstatsflaggor på sig man tycker fan synd om dom :eye:
Jasså? varför det då? Sydstatsflaggan som vida känt står för slavdriveri och stark rasfientlighet betyder väll inget speciellt för dig eftersom du inte tycker Ultima thule står för rasism, det är väll bara en vanlig flagga?
upp upp upp jag har inte sagt ett skit om vad jag tycker att UT står för och inte står för 😡
May 7, 2001
BelGarath wrote: [quote=jokkling][quote=BelGarath]Fy fan vad jag hatar alla töntiga "raggare" med sydstatsflaggor på sig man tycker fan synd om dom :eye:
upp upp upp jag har inte sagt ett skit om vad jag tycker att UT står för och inte står för 😡
Nähä? nänä då blanda jag väll ihop er då. Sorry.
April 15, 2003
Lyssnar rätt så mycket på Ultima Thule. Tycker att de gör sköna låtar helt enkelt. Skam är ju att alla dessa rasister och nazister tror att låtarna är riktade till dem och deras "kamp". Ännu värre är ju att alla totalt jagade upp sig över Ultima Thule för några år sen. I radio kunde man t.ex. höra låten "Det är en viking" spelas en kort snutt för att sen följas av en röst som sa att Ultima Thule var främlingsfientliga. GAAH!! Har inte hittat ett smack i deras låtar som skulle tyda på detta. De har ju t.o.m slutat spela live på grund av alla nassar/rassar som bråka på deras konserer.
Nä nu får jag verkligen lust att sätta på en UT låt, öppna fönsterna på vid gavel och spela för hela grannskapet.
Förövrigt så anser jag HEL vara ett av de bästa banden jag någonsin hört. Skulle kunna ge allt för att få höra dem live. Fy f*n va de är bra.
3 Guest(s)