Ultima Thule|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ultima Thule
stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
sp_UserOfflineSmall Offline
314453
April 17, 2003 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det!

Där så du inte exakt "DE ÄR RASSAR". Men vad är det du säger då?

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
314575
April 17, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är möjligt att medlemmarna i Ultima Thule är rasister,
men det behöver ju inte betyda att musiken är rasistisk.
Jag lyssnar väl inte så mycket på dom, men jag har inte hittat något
rasistiskt i någon av deras låtar än.

stormaz
Member
Medlem
314578
April 17, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

En artikel om bandet HEL som också spelar Vikingarock!

http://www.helsrike.com/nyhete.....dsvall.jpg

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
314610
April 17, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det bara jag som lyssnar på mys-mysko musik???

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
314648
April 17, 2003 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Fy fan vad jag hatar alla töntiga "raggare" med sydstatsflaggor på sig man tycker fan synd om dom :eye:

japp, vifta med någon annans flagga är ju knäppt, speciellt när den representerar södern i usa som är väldigt främlingsfientlig.

och varför ska man vifta med svenska flaggan ? FÖR ATT MAN KAN .

man ska ju ta seden dit man kommer och så blir man förtryckt så man inte ens kan fira sin egna nationaldag.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
314826
April 18, 2003 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=jokkling]Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det!

Jag lägger upp två, visserligen dåligt förklarade och motiverade, argument, men ändå två, för att dom är det.

1. Jag säger att jag tycker det är sorgligt att ni inte ser det, då det är mycket uppenbart.

2. Jag säger att dom själva har gått ut med det ett flertal gånger.

Inte alls bara att dom är rasister.

Orkar tyvärr inte sitta å diskutera med nåra naiva människor som inte vill tro på uppenbara och självklara ting. Vill ni lyssna på dem så får ni gärna göra det, jag skiter faktiskt i det. Ville bara göra det klart för er att de är rasister, så att ni inte lyssnar på dem och inte vet om det. Nu gar jag sagt det.

stormaz
Member
Medlem
314994
April 18, 2003 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=stormaz][quote=jokkling]Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det!

Jag lägger upp två, visserligen dåligt förklarade och motiverade, argument, men ändå två, för att dom är det.

1. Jag säger att jag tycker det är sorgligt att ni inte ser det, då det är mycket uppenbart.

2. Jag säger att dom själva har gått ut med det ett flertal gånger.

Inte alls bara att dom är rasister.

Orkar tyvärr inte sitta å diskutera med nåra naiva människor som inte vill tro på uppenbara och självklara ting. Vill ni lyssna på dem så får ni gärna göra det, jag skiter faktiskt i det. Ville bara göra det klart för er att de är rasister, så att ni inte lyssnar på dem och inte vet om det. Nu gar jag sagt det.

Eftersom de enligt dig har gått ut flera gånger med att de är rasister tycker jag inte det borde vara så svårt att skaka fram någonting som stärker det du säger. Vem det är som är naiv här är väl ändå du som sitter och håller hårt på att de rasister, utan att visa fram någonting som tyder på detta.

Jag vet bara en gång som Aftonbladet skrev om att Thule hade uttalat sig att vara rasister, detta var ett rykte som de skrev om, ingenting annat. Fanns ingenting konkret som Aftonbladet byggde sin story på.

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
315403
April 19, 2003 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Ultima Thule gör väldigt bra musik, stolta över sitt land, vem är inte det?
Alla svenskar borde vara stolta över att vi bor såpass bra som vi gör. Ultima Thule är nationalister, inget annat. Dem har säkert en negativ åsikt gällande invandring o sådana saker, men för det slår dem ju inte ihjäl några utlänningar. Att dem avbröt spelningen pga nazister visar på god moral. Ni som klagar kan ju hålla tyst när ni i själva verket inte vet ett skit om vad ni klagar på. Deras musik ok, men inte nåt mer...

/Stolt över sitt land

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
315410
April 19, 2003 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

Kid Rock wrote: Ultima Thule gör väldigt bra musik, stolta över sitt land, vem är inte det?
Alla svenskar borde vara stolta över att vi bor såpass bra som vi gör. Ultima Thule är nationalister, inget annat. Dem har säkert en negativ åsikt gällande invandring o sådana saker, men för det slår dem ju inte ihjäl några utlänningar. Att dem avbröt spelningen pga nazister visar på god moral. Ni som klagar kan ju hålla tyst när ni i själva verket inte vet ett skit om vad ni klagar på. Deras musik ok, men inte nåt mer...

/Stolt över sitt land

Men ditt dumma jävla huve!

" Dem har säkert en negativ åsikt gällande invandring o sådana saker, men för det slår dem ju inte ihjäl några utlänningar."

Så vad du säger är att främlingsfientlighet är ok så länge man inte slår ihjäl någon?

Jag skiter väl fan i om du är stolt äver ditt land, hur fan i helvete du nu kan vara det är en annan fråga. Men att säga nått så jävla korkat som detta tar fan priset. Du erkänner ju för det första att dom ÄR rasistiska, dessutom tycker du att det är ok om dom inte dödar någon. Nej fy fan säger jag, det är ju pga. sånna som du som man skämms över att bo i Sverige. 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Cartoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
315433
April 19, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Nä fan boys, ledsen att säga det men för det första så är Ultima Thule så totalt j**la dålig musik att man blir fan skrajj. Sen att ni påstår att det inte är rasistisk musik är fan sorgligt. Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det! Och att svenska flaggan har blivit en symbol för rasism, ja det kan tyckas synd. Det hade inte beövt vara så. Dock så gläder det mig på ett sätt att den inte anväds så mycket då jag inte tror på något som uppfans för tusentals år sedan, dvs. länder. Tror på en enda enad jord utan några j**la forntida gränser.

Nu kommer det väll ta hus i h*****e för vad jag sa om Ultima thule, men let it come!

tycker att du ska ta och läsa detta...sen vart du har fått det ifrån att dom skulle vara rassister har jag ingen anning om.... men men nåt du drömt kanske ?...
http://www.ultimathule.se/ovri.....jrasse.asp

Cartoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
315434
April 19, 2003 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Skulle gärna vilja höra exempel på rasistiska inslag i Ultima Thules låtar också.

Jokkling verkar ju kunna en hel del eftersom han kan uttala sig....

haha kan hålla med dej där !
vill gärna veta samma sak !

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
315456
April 19, 2003 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jokkling... hehe... spänn av!!!!!!
Skulle gärna oxå vilja höra några rasistiska fraser i deras texter... var är dem??? Ta o lyssna på dem pojk! Finns inte något i deras texter som är i närheten av fientlighet mot invandrare.

Inget rasistiskt alls. Sen om dem ÄR rasister det vet jag inte, jag sa att det är möjligt att dem har en negativt åsikt angående invandring o så... det är ju inte fullt omöjligt. Men det håller dem nog för sig själva i så fall.

Lugna dig lite grabben... hehehe.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
315610
April 19, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har väl ingen större betydelse hur det ligger till. Dåliga är de i vilket fall.

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
315622
April 19, 2003 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

*raderat*

Mind
Member
Medlem
315649
April 19, 2003 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ArreliuS wrote: [quote=Jerry]Det har väl ingen större betydelse hur det ligger till. Dåliga är de i vilket fall.

yeah yeah smaken e som baken. Dock så vägrar ju vissa lyssna innan dom dömer.

amen där

musiksmak är ju lika känsligt som religion.
jag tex ogillar folk som tror på gud och allt sådant för jag uppfattar det som dom är lättmanupulerade och förda bakom ljuset av nån snubbe som skrev en sci fi bok för 2000 år sedan.
men inte springer jag runt o gnäller för det.

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
315666
April 19, 2003 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

*raderat*

Mind
Member
Medlem
315727
April 19, 2003 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har lysnat ett 10tal ggr på "kommersiella" radion dom senaste månaderna, min slutsats är samma som för 5 år sedan, musiken på radio suger balle.
räcker gott o väl för mig.
kan inte utala mig om en direkt grupp dock.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
317334
April 21, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, ok. Sorry, har lite svårt att kontrollera mig ibland. Och nej jag har inga exempel för jag tänker inte lägga ner en gnutta energi i att rota igenom massa töntiga texter av nått mesigt jäkla band som inte vågar står för vad dom tycker. Som jag sa tidigare, ni får gärna lyssna på dem om ni vill. Jag kommer inte att göra det.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
317584
April 21, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Ok, ok. Sorry, har lite svårt att kontrollera mig ibland. Och nej jag har inga exempel för jag tänker inte lägga ner en gnutta energi i att rota igenom massa töntiga texter av nått mesigt jäkla band som inte vågar står för vad dom tycker. Som jag sa tidigare, ni får gärna lyssna på dem om ni vill. Jag kommer inte att göra det.

"Gömmer" det sig en moraltant nånstans i dig? Vad finns det att klaga på om dom inte nämner något främlingsfientligt? Om dom nu är rasister, nazister osv själva bryr jag mig inte ett dugg om.
Själv har jag deras samlade i skivstället. Väldigt bra musik skulle jag vilja säga.

Förresten sjunger dom nästan bara gammla svenska visor! Klagar du på vårt arv eller?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
317625
April 22, 2003 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jokkling för det första läs Reglerna innan du skriver, inga person påhopp 😀

sen kan jag bara hålla med stormaz och colic

kan ju ta ett exempel på en cover thule gjort det är Änglamark som Evert Taube gjort och det e nog bland det folkligaste låtarna som gjorts

så vadå e Evert Taube oxå en rasse nu då lr

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 184
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL