Ultima Thule|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ultima Thule
jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
sp_UserOfflineSmall Offline
317674
April 22, 2003 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

asså. ja vet inte hur insatta ni är i musik osv. men bara för att dom inte sjunger "nu ska vi döda alla negrer", så betyder ju inte det att dom inte har rasistiska texter. Det funkar ju lixom så i musikvärlden att ditt budskap ligger inte direkt i texten om det är något av extrem art. Det ligger i undertonerna av musiken som en blandning av text och musik. Om dom hade sagt "nu ska vi döda alla negrer" hade dom ju inte fått släppa en platta, ens.

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
317693
April 22, 2003 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

*raderat*

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
317706
April 22, 2003 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Stolta över sverige? Hyllning till vår historia?
pinsamt värre.. Jag håller nog fan med jokkling här alltså..
UT ligger hela tiden och snuddar på gränsen rasims, men de är jevligt rädda för att gå över den gränsen.. eller att det ska synas att de går över.

Såg nån dokumentär med dem en gång för herrans många år sedan..
där någon av dem uttryckte sig så här : nej för fan, vi e inte rasister, men det e ju klart att man blir förbannad när de jävlarna kommer i sina feta merzor..

Det är förstås inte riktigt rasistiskt.. men det är ju helt klart ett av de mindre intelligenta exemplen som rasister brukar komma med..

Musiken i sig kanske inte uttrycker nått rasistiskt heller.. men det är ju då lustigt hur den drar till sig nynazzar som flugor till en koskit..

Jag lyssnar inte på dessa då jag inte tycker att de har gjort någonting som är värt att lyssna på.. men jag hade fan inte lyssnat på dem ändå, då jag anser att de är sveriges största smygrassar..

Men men, smaken är som baken.. och tur är väl det!

Till min förtvivlan har faktiskt Hel gjort en bra låt. " De fegas lögn" eller vad den nu heter..

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
317707
April 22, 2003 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

ArreliuS wrote: [quote=jokkling]asså. ja vet inte hur insatta ni är i musik osv. men bara för att dom inte sjunger "nu ska vi döda alla negrer", så betyder ju inte det att dom inte har rasistiska texter. Det funkar ju lixom så i musikvärlden att ditt budskap ligger inte direkt i texten om det är något av extrem art. Det ligger i undertonerna av musiken som en blandning av text och musik. Om dom hade sagt "nu ska vi döda alla negrer" hade dom ju inte fått släppa en platta, ens.

Jag ser inget rasistiskt budskap i Nationalsången. Gör du? Vi kan hålla på och argumentera om detta i evigheters evighet. Jag orkar inte med det och jag tror inte att du gör det heller. Jag sitter ofta och lyssnar igenom deras texter. Och jag kan inte finna något rasitiskt budskap. Varje låt är en hyllning till det svenska arvet. Vår historia som vi ska vara stolta över.

Som sagt så kanske du inte förstår undertonerna i musiken. Och nej, jag orkar inte diskutera mer med någon som inte klarar av att ge med sig.

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
317713
April 22, 2003 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

*raderat*

hottuna
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
317746
April 22, 2003 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag The kristet utseende :eye:

HOLK 😀

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
317748
April 22, 2003 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

hottuna wrote: Tacka vet jag The kristet utseende :eye:

HOLK 😀

Kristet utseende e för jävla bra!

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
318071
April 22, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: asså. ja vet inte hur insatta ni är i musik osv. men bara för att dom inte sjunger "nu ska vi döda alla negrer", så betyder ju inte det att dom inte har rasistiska texter. Det funkar ju lixom så i musikvärlden att ditt budskap ligger inte direkt i texten om det är något av extrem art. Det ligger i undertonerna av musiken som en blandning av text och musik. Om dom hade sagt "nu ska vi döda alla negrer" hade dom ju inte fått släppa en platta, ens.

HAHAHAHAHAHA vadå undertonerna e du full lr driver du bara med oss det är ju precis samma skitsnack som att om man spelar stairway to heaven med led zeppelin baklänges så ber sångaren en satanistisk bön
ROFL aja du får tycka vad du vill

men deras musik är inte rasistisk end of story 😀 😀

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
318143
April 22, 2003 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: Stolta över sverige? Hyllning till vår historia?
pinsamt värre.. Jag håller nog fan med jokkling här alltså..

Jag instämmer. Det är viktigare att mitt land kan vara stolt över mig än att jag är stolt över mitt land.
Dessutom.. så som mänsklighetens historia ser ut ska den väl knappast hyllas...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
318152
April 22, 2003 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote:
men deras musik är inte rasistisk end of story 😀 😀

Det viktiga är inte vad den verkligen är, utan vad folk tror och tycker att den är.
Och så som Ultima Thule håller på och viftar med flaggor osv. så blir det ganska svårt att övertyga folk om att de inte är rasister.

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
318246
April 22, 2003 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

*raderat*

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
318253
April 22, 2003 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tror folk gnäller lite om man flaggar med hakkors...

jorken
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
318343
April 22, 2003 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Förlåt om jag lägger mig i, men jag förstår inte hur man kan vara stolt över att vara född i Sverige. Har alltid tänkt att det egentligen är ganska slumpmässigt var man föds. Om det var just dom nu levande svenskarna som hade byggt landet vore det en annan sak. Sverige fick väl sin förmögenhet på grund av "neutraliteten" under andra världskriget, vilket enligt mig knappast är något att vara stolt över. För övrigt var det ju för typ 60 år sen och efter det har det bara rullat på. Så vad finns det att vara stolt över nu? Att man hade turen att bli född just i det här landet? Det är ju fan inte vår förtjänst att vi har det bra. Nåt annat som stör mej är att många svenskar verkar tro att dom har förtjänat detta genom att födas just här, och att inga jävla blattar ska få snylta på deras välfärd.
Förresten är Ultima Thule skitbra. Om dom är rassar eller inte vet nog bara dom själva, och jag bryr mej faktiskt inte det minsta.
Jepp, nu e ja klar...

EviLmiFF
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
318470
April 22, 2003 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte orkat läst alla inlägg, Jag lirar iallafall i vikingarockbandet Njord, Och har lyssnat på Ultima Thule i 2½ år. Jag har många gånger blivit kallad Nazist, Rasist, etc, Och varje gång någon kommit med ett argument mot det bästa bandet jag känner till, Ultima Thule, Så har jag kollat upp om det stämmer, Och idag kan jag krossa det mesta jag hör om dem, Dom är inga rasister, Det är inte jag heller, Låt dom lira sin musik och skit sen i resten!

Om grabbarna i Thule därimot själv skulle vara rasister, Så är inte det heller något vi ska lägga oss i, Deras åsikter är deras sålänge det inte återspeglas i musiken, Har jag fel?

Den som lyssnat till dem vet att INGEN av deras hundratalet texter har rasistiskt budskap, Och det borde räcka gott och väl för var och än. Från det jag vet mer personligt om Ultima Thule så ingår även att inte medlemmarna har rasistiska åsikter.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
318505
April 22, 2003 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

EviLmiFF wrote: Har inte orkat läst alla inlägg, Jag lirar iallafall i vikingarockbandet Njord, Och har lyssnat på Ultima Thule i 2½ år. Jag har många gånger blivit kallad Nazist, Rasist, etc, Och varje gång någon kommit med ett argument mot det bästa bandet jag känner till, Ultima Thule, Så har jag kollat upp om det stämmer, Och idag kan jag krossa det mesta jag hör om dem, Dom är inga rasister, Det är inte jag heller, Låt dom lira sin musik och skit sen i resten!

Om grabbarna i Thule därimot själv skulle vara rasister, Så är inte det heller något vi ska lägga oss i, Deras åsikter är deras sålänge det inte återspeglas i musiken, Har jag fel?

Den som lyssnat till dem vet att INGEN av deras hundratalet texter har rasistiskt budskap, Och det borde räcka gott och väl för var och än. Från det jag vet mer personligt om Ultima Thule så ingår även att inte medlemmarna har rasistiska åsikter.

Bästa inlägget hittils, mycket bra skrivet!

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
318548
April 23, 2003 - 5:42 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Öwall][quote=BelGarath][quote=Öwall]Det enda jag lyssnar på som har nämnts i den här tråden är Iron Maiden och HIM.

coolt Öwall! 🙂

Ville Valo har så j**la skön röst lr hur?

Är det han skäggot som sjunger i HIM??

ee han har inte skägg

så här ser han ut...
http://www.heartagram.com/him/band/3_promopics_3.html

Wahahahahahahaha.... han ser ju ut som en kvinna!!!....HAhaha.. Him....vilket mesband....

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
318651
April 23, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Metz] men deras musik är inte rasistisk end of story 😀 😀

Det viktiga är inte vad den verkligen är, utan vad folk tror och tycker att den är.
Och så som Ultima Thule håller på och viftar med flaggor osv. så blir det ganska svårt att övertyga folk om att de inte är rasister.

Sen när blev man rasist när man viftade med svenska flaggan?

stormaz
Member
Medlem
318654
April 23, 2003 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Film från Thules seanste spelning i Sverige när de avbryter spelningen.

http://pk.hallah.nu/~stormaz/T.....bryter.avi

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
318731
April 23, 2003 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är en skinhead?

stormaz
Member
Medlem
318736
April 23, 2003 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: vad är en skinhead?

http://hem.passagen.se/sikkanb.....lturen.htm

Råder delade meningar om varitfrån skinhead först kom från.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 129
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL