Ultima Thule|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ultima Thule
jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
sp_UserOfflineSmall Offline
319567
April 24, 2003 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Som du säger skulle jag mer än gärna sita och skriva milslånga inlägg precis son du, men jag har inte möjligheten då jag jobbar heltid och är ganska stressad, speciellt idag.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
319587
April 24, 2003 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jokkling det är ju sorligt att du sitter på arbetstid och listar ut små käcka argument och inte inser att det enda du gör är att hitta på en massa skit bara för att du blivit intalat att tro på ett visst sätt.

Faktum är att invandrare är inte exakt som oss, invandrare som flytt till Sverige har ofta varit med om traumatiska händelser och vi har alla olika sätt att ta i tu med svåra saker. Vissa söker sig till brottets-bana för de har fått för sig att de får högre status i sina kretsar, medans andra vill göra något med sina liv, något meningsfullt. Men oftast är det andra generationen av invandrare som börjar ställa krav på samhället, eftersom de inte riktigt vet vilka förhållanden de kom ifrån och vad som rimligtvis kan förväntas av svenska-staten. När dessa krav inte uppfylls känner de sig svikna av samhället och börjar begå brott istället och ignorera allt och alla, jag säger inte att det inte finns svenskar som också känner så och gör så, för det gör det, men invandrare får en sämre start. Det är synd.

jorken
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
319588
April 24, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger man att man hatar ALLA araber är man ju fan rasist. Tror knappast att du har träffat mer än 0,001% av alla araber, så hur fan kan du säga att du hatar dom?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
319726
April 24, 2003 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: När vänsterpartister har slut på sina korkade argument tar dom till personangrepp.

Men för i helvete, inse att inte alla som inte delar din åsikt är vänsterpartister!
Jag börjar bli lite trött på att alla som inte håller med dig automatiskt blir vänsterpartist.
Och det där uttrycket "Clownparti" gillar jag inte heller. Nu är inte jag vänsterpartist, men hade jag vart det så hade jag tagit det ganska personligt.

I övrigt håller jag nästan med dig. Nästan.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
319733
April 24, 2003 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Hauk]När vänsterpartister har slut på sina korkade argument tar dom till personangrepp.

Men för i h*****e, inse att inte alla som inte delar din åsikt är vänsterpartister!
Jag börjar bli lite trött på att alla som inte håller med dig automatiskt blir vänsterpartist.
Och det där uttrycket "Clownparti" gillar jag inte heller. Nu är inte jag vänsterpartist, men hade jag vart det så hade jag tagit det ganska personligt.

ja men öwall e inte det samma sak som vi sk "RASSAR" får uppleva bara för att vi älskar sverige och den kultur,trditioner och seder vi har.

och vad det anbelangar jokkling så vet jag inte vad han pysslar med känns mer som att han driver med oss än vad han menar allvar

"LEVE ANARKIN" liksom???

han verkar tro på ett samhällssystem som bara åkallar kaos och elände som åter och åter och åter igen har blivit bevisat att det inte fungerar

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
319755
April 24, 2003 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

haha Hauk jag har också en 19 årig storasyster som beter sig som en fjortis...det är skrämmande :cy:

BelGarath
Member
Medlem
319756
April 24, 2003 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: [quote=BelGarath][quote=Öwall][quote=BelGarath][quote=Öwall]Det enda jag lyssnar på som har nämnts i den här tråden är Iron Maiden och HIM.

coolt Öwall! 🙂

Ville Valo har så j**la skön röst lr hur?

Är det han skäggot som sjunger i HIM??

ee han har inte skägg

så här ser han ut...
http://www.heartagram.com/him/band/3_promopics_3.html

Wahahahahahahaha.... han ser ju ut som en kvinna!!!....HAhaha.. Him....vilket mesband....

man ska inte döma en bok efter omslaget...

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
319778
April 24, 2003 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Öwall][quote=Hauk]När vänsterpartister har slut på sina korkade argument tar dom till personangrepp.

Men för i h*****e, inse att inte alla som inte delar din åsikt är vänsterpartister!

ja men öwall e inte det samma sak som vi sk "RASSAR" får uppleva bara för att vi älskar sverige och den kultur,trditioner och seder vi har.

och vad det anbelangar jokkling så vet jag inte vad han pysslar med känns mer som att han driver med oss än vad han menar allvar

"LEVE ANARKIN" liksom???

han verkar tro på ett samhällssystem som bara åkallar kaos och elände som åter och åter och åter igen har blivit bevisat att det inte fungerar

Jag har sagt flera gånger att jag skiter i vad ni tycker. Och naturligtvis så provoserar jag vissa vid icke namn nämnda personer så gott jag kan. Tyvärr har jag som sagt inte haft tid att följa up hans dumma inlägg bara...

Vad gäller anarkin så tror fan att det inte går att ha anarki i hela världen, det är väll den här tråden ett ypperligt exempel på. Dum i huvet är jag inte. Men teoretisk sett är det ju det det bästa.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
319800
April 24, 2003 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling: Om du skiter i vad vi tycker, varför svarar du då?

Oldschool member since 2002.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
319819
April 24, 2003 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk, du skriver de riktigt bra och jag håller med dig på många punkter. Men att du hatar alla araber tror jag inte då du inte träffat hälften av dom.. 😕

Jokkling, varför tar du inte dig och sätter dig ner en halv timma eller så efter jobbet om de nu tar upp så mycket tid att du inte hinner o skriva.. för mycket vettigt skriver du ju inte, mer än att Hauk är en dum jävel osv.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
319822
April 24, 2003 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ]...för mycket vettigt skriver du ju inte, mer än att Hauk är en dum j**el osv.

Är hauk dum?

Oldschool member since 2002.

Öwall
Member
Medlem
319832
April 24, 2003 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MegaGeekBoy wrote: [quote=[Iceboy]]...för mycket vettigt skriver du ju inte, mer än att Hauk är en dum j**el osv.

Är hauk dum?

Japp 🙂

BelGarath
Member
Medlem
319854
April 24, 2003 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Orka bry sig om någonting 🙄

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
319981
April 24, 2003 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

angående araberna, att träffa alla är praktiskt omöjligt.
Av dom jag träffat och känner till så har dom varit störd i huvet. den dagen jag träffar en som inte är det kommer jag ändra min uppfattning.

Att säga att jag är rasist pga det är fel, eftersom rasism är att hata någon för hudfärg eller påstå att dom är underlägsna pga gener, och det gör jag ju inte.
Isåfall är jag bra mycket mer rasistisk mot kommunister och dyl.

Sen att Östersund är en inskränkt liten håla på knappt 60 000 pers gör ju sitt till, om man säger så här, man vet vilka det är smo langar knark och som ofta inte syns på skolan på flera månader efter diverse razzior mm mm. (många razzior har gjorts mot min skola då man misstänkt folk för att langa, och E mm har hittats i folks skåp.)

Att en resturang i Östersund (som ägdes av en viss "etnisk folkgrupp") var vida känt för att ha drogat ner och våldtagit ett antal kvinnliga besökare gör sitt till, resturangen är nerlagd nu kan tilläggas.

Att en annan beryktad familj har halva familjen inne för våldtäkter, misshandel o dyl är en grej.

Har massor med mer exempel, orka 8)

Dom flesta som inte delar mina åsikter råkar vara just vänsterpartister öwall, eller iaf ha sina åsikter åt det hållet 😉
Med vänsterpartister syftar jag igentligen på hela det röda blocket, så det är väl lite av en felformulering.
Jag är Liberal, och det faller ju då ganska naturligt att jag och <==vänster== har delade åsikter. Men vad det gäller personangreppen så är det faktiskt så att det är just vänsterpartister och bortåt som brukar ta till dom. Dom håller med partiet för att dom vill ha bidrag, eller för att det är _så_ inne att vara med i ung vänster på estet-linjen, när dom inte kan försvara dess argument så blir det personangrepp, eller undanflykter ;).
Det är vad jag upplevt hitills, men, jag har ju inte träffat alla 😉

Men man kan ju inte sitta och säga så, jag fattar mina åsikter utifrån det jag upplevt hitills i mitt liv, visar det sig annorlunda i framtiden kommer jag säkert ändra mig 😉 annars skulle man inte kunna tycka något om någonting, för "du vet ju inte _allt_ och har inte pratat med _alla_ så då kan du ju inte säga något?" 🙄

Sen finns det ju andra som jag inte delar åsikter med, finns inget parti i sverige idag jag håller med på alla punkter. FP håller jag nog mest på endå...

Clownparti kom jag på som en liten pik efter schymans senaste affärer, gjorda till åtlöje, garavde åt = clowner.
Sen att i princip alla av deras förslag är korkade påhitt som nästan är skrattretande är ju en annan grej.
Blir så förbannad att dom genom att ge bidrag kan sno åt sig makten och sedan drar sverige med sig ner i fallet.

Jokkling, du skulle ju kunna ge fan i att hoppa på folk och använda den lilla tid du har till att istället bemöta kritken som folk?? 🙄

Belgarathul, det är klart man ska bry sig!! Folk som inte bryr sig och bara röstar på "något som verkar bra" (ger mig mer pengar, dvs mer bidrag...).
Att inte bry sig är att förstöra för Sverige ytterligare... 🙁

[Iceboy] Var det där en felformulering eller...?? :arg: ......... 🙁 ..... 🙄 ....... embarassed ....... :bgrin: ?? :cy:

BelGarath
Member
Medlem
319998
April 24, 2003 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

jag menade inte att man inte skulle bry sig jag hade lite tråkigt och bara skrev något..kunde lika gärna skrivit min blåa balong är fin o rund.

visst fan ska man bry sig!

jag håller med dig helt Hauk

en lite fundering bara: är det svårt att stava till BelGarath?
några exempel

Belgalalala
Bella
Belgarathul

jaja kärt barn har många namn 😛

Öwall
Member
Medlem
320037
April 24, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk: OK. jag kan tänka mig lite hur det är. Om man utsätts för att en viss del av befolkningen beter sig på ett visst sätt så blir ens syn på dessa en aning vrickad. (om det nu ine råkar vara så att det verkligen är så 🙂 )
Jag tror tillochmed att jag gör likadant. Jag blir för det mesta irriterad på alla moderater när det bara är lokala MUF jag borde vara irriterad på. Eller hela MUF. det spelar inte så stor roll.
Bara för att moderaterna på min skola använder förbundet som en fasad för att anordna fester och sälja alkohol till minderåriga, eller tycker att det är helt okej att riva ner vänsterpartiernas reklamblad så betyder det inte att alla moderater gör det.
Men jag tror att det är så. Jag försöker undvika att säga det bara..

"Vänsterns förhoppningar om allierade motgångar grusades när det bara tog två veckor innan dikturen hade jagats bort." -från http://www.muf.se
Sånt blir jag lite trött på...

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
320055
April 24, 2003 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall, det verkar som om du har sett några extremt konstiga MUFare och sedan dömer hela MUF, sen är det inte så svårt att hitta saker som du stör dig på. Om jag mot all förmodan skulle gå in på ungvänsters hemsida skulle jag nog sitta och garva hela tiden, eftersom jag tar deras åsikter som skämt, mestadels för att de är helt orealistiska.
Du väljer däremot att irritera dig på allt som har med MUF att göra.
River folk ner vänsterpartiets reklamblad hos er också? ..jag menar... usch då... laugh
Jag skulle hellre lägga ner energi på att klaga på dem som orkar sätta upp allt skit. Men men, vi är alla olika!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
320232
April 24, 2003 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

MUF är en jävla lekliga, inte många seriösa där. känner en hel del MUF'are här i Ösd, och _så_ politsikt insatta är dom inte. (nog för att dom har mer i huvet än ung vänster mm men iaf).
Sen att MUF are ordnar spriten stämmer iaf inte i östersund 😉 Och några fester ordnas inte heller riktigt.

Moderaterna har väldigt många bra saker att säga enligt mig, MEN, jag gillar inte att dom ska privatisera _så_ mkt. Vård och Skola ska vara i det offentliga.

Jag erkänner att jag EVENTUELLT har fått en lite vriden bild kanske på araber, vnstr mm, men, tills jag eller någon bevisat annorlunda så är det, enligt mig, så. Och jag har nog inte fått backa på en enda punkt hitills i mitt liv laugh

Sen såg jag ett programm på SVT1 idag om al jazeera mm (såg inte hela, droppa in i slutet) efter det så är det bevisat att jag har rätt ännu mer.

vad beträffar Ung Vänster så kan man ju bara skratta...DÄR har du ett pinsamt ungdomsförbund, MUF är 100ggr såseriöst som ung vänster.

vad thule har med detta att göra?? Dom som anklagar Thule för att vara rasister är alla dessa arabkramare som hävdar att allt som är negativt om invandrare är rasism. Thule ska hatas för att dom inte vet vad dom står för, dom har bara hört att det är "rasister" som lyssnar på dom.
en liten text om vänster poppare, gammal, skriven för lääänge sen:

Hur man blir vänsterpop, i 27 enkla steg

Köp ett par converse, tygmodellen med runt märke och högt skaft. Röd modell om du vill vara ”pop” och blå modell om du vill vara ”indie”. Svarta är hårdrock och helt fel. Vita har du om du visa att du är vegan.
Köp minst en svart- och vitrandig tröja i tunt tyg, långärmad.
Låt håret växa ut en bit om du är kille, korta ner det om du är tjej och har långt.
Färga håret svart! Be mamma att köpa på konsum.
Köp ett par färdignötta jeans på JC.
Jeansjacka och/eller grön gammal fjällräven på sommaren och längre svart sak på vintern.
Halsduk/scarf/sjal
Hög svart mössa du halkar ner i nacken om det är vår eller vinter.
KAJAL
Svarta små stjärnor att klistra under ögonen
Fjällräven konken med pins och tygmärken
Rufsa-pin på jackan!
Bli feminist på det sättet att istället för jämställdhet så ska det vara bättre för kvinnor, och alla män ska hatas, förlöjligas och helst gasas allihopa.
Fixa bred, sned lugg åt höger, eller klipp en rak lugg en eller två centimeter ovanför ögonbrynen
Sluta lyssna på musiken dina bekanta lyssnar på, och sånt du varit relativt ensam om att lyssna på i din lilla stad genast!
Längta efter Broder Daniels nya
Haka på Bright Eyes-tåget innan det är för sent (Conor är redan nästan för poppis i de riktigt alternativa kretsarna)
Svarta manchesterbyxor
Hata droger, men nu när basisten i Kent öppet röker på backstage så är det inte så farligt längre.
Spela kassetband
Nu är det viktigt att välja rätt musik att namedroppa på sin helgonpresentation för att hamna i rätt fack, så be nån du tycker verkar rätt berätta vad det är som gäller, eller klipp och klistra. Det finns några olika stadier, eller grupper, det är inte säkert att man kommer att tillhöra, eller att alla har, tillhört alla av dem. I alla fall, Kent,BroderDaniel,HåkanHellström,TheHives,Smiths,TheSounds,TheArk,MelodyClub-popparna, här är det mycket svart, stjärnor under ögonen, röda converse, ZTV. Jag-lyssnade-på-Le-Tigre-och-moldypeaches-och-TheKnife-innan-dom-var-poppulära-popparna, lite mer feminist, politiskt engagerade, vit eller röd/vit-scarf kanske, hatar strippor och vill befria palestina. GamlaBrightEyes,SigurRos,BikiniKill,Lunachicks,osv-popparna, här är det att vara så ”egen” som möjligt som gäller. Gärna vita converse. Sedan utöver dessa finns även Synth-popparna, som inte är lika vänsterpoppiga, och Got-popparna som lyssnar på the cure och kanske lite slipknot och korn och nästan lite brittisk dödsmetall, Folk/progg-popparna, som gillar nätan-country-musik och kanske t.o.m lite neofolk. Listan fortsätter, det är bara att forska vidare
Istället för att börja underground och jobba uppåt så ska du göra tvärt om
Lyssna på en massa annan musik i smyg
Välj festival att åka på efter stil du valt. (Arvika/Emmaboda/Hultsfred/Roskilde/Yran/Urkult)
När du inte har fler argument i en argumentation, ta till personangrepp.
Klanka ner på alla andra vänsterpop-förgreningar och säg att de är dumma i huvuderna
Använd kommersiell som ett skällsord, men handla på McDonalds i smyg. Om nåt inte passar din stil, säg att det är kommsersiellt, så får alla andra västerpoppare skämmas
Köp massor av skivor (det är inte kommersiellt i bemärkelsen dåligt. vilken paradox egentligen!)

EDIT: Jag har alldeles för mycket fritid.

nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
320464
April 25, 2003 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Ganska läsvärt Hauk :)...men ärligt The Hives eller The Cure skulle aldrig spela på en tillställning för att hylla Rudolf Hess...

Som då för övrigt till exempel Ultima Thule har gjort...om dom nu gjorde det bara för att dom hade dåligt med gig eller för att deras fans råkar vara den typen av människor det vet jag inte. Men som sagt det är inte många band som skulle ställa upp på något sånt. Men sen spelar dom ju bara vikingarock...hrmm *host sure...

Ingen som har tänkt på avd som händer om man skulle skriva rent främlingsfientliga texter i stil med "jag är nazist och hatar judar"?

Det handlar ju om en väldigt fin linje som man inte får gå över för att överhuvudtaget få ett bolag som vill ge ut dina skivor. Om nu Ultima Thule valt att ligga på den säkra sidan vet jag inte men... En sak är säker, sån kvalificerad dynga hittar man inte i min skivsamling. Då står jag hellre för mina "vänsterpop" skivor.

JCLAESON
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
320480
April 25, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: aa jag kan erkänna att dom har gjort en del bra låtar

men dom är så mjäkiga...

Jag rekomenderar dessa band..

Iron Maiden (Stor-britannien) (Heavy Metal)
Dark Moor (Italien (Power Metal)
The Haunted (Sverige) (Death Metal)
Entombed (Sverige) (Death Metal)
HIM (Finland) (Love Metal)
Bolt Thrower (Stor-Britannien) (Death Metal)
Children Of Bodom (Sverige) (Death Metal)
Apes-iq (Sverige) (hm rock lr nått??)
Finntroll (Finland/Sverige) (ingen aning?)
Dark Tranquillity (Sverige) (Death Metal)
Slayer (USA) (Speed /Death metal)
Dia Psalma (Sverige) (Punk lr nått)

Man kan ju nästan tro att du kan dina grejer....hehe men Children Of Bodom kommer väll ändå från Finland??? Nu ska jag inte va den som e den men...rätt ska va rätt:)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 292
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL