Ultima Thule|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ultima Thule
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
320646
April 25, 2003 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGaren lär sig aldrig, jag skrev att Children of bodom var från finnland i "svenska bra band" tråden, men det gick tydligen in i det ena örat och ut i det andra.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
320687
April 25, 2003 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

OKEJ!!!! 1 litet misstag va fan det är inte hela världen

BelGarath
Member
Medlem
320689
April 25, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

JCLAESON wrote: [quote=BelGarath]aa jag kan erkänna att dom har gjort en del bra låtar

men dom är så mjäkiga...

Jag rekomenderar dessa band..

Iron Maiden (Stor-britannien) (Heavy Metal)
Dark Moor (Italien (Power Metal)
The Haunted (Sverige) (Death Metal)
Entombed (Sverige) (Death Metal)
HIM (Finland) (Love Metal)
Bolt Thrower (Stor-Britannien) (Death Metal)
Children Of Bodom (Sverige) (Death Metal)
Apes-iq (Sverige) (hm rock lr nått??)
Finntroll (Finland/Sverige) (ingen aning?)
Dark Tranquillity (Sverige) (Death Metal)
Slayer (USA) (Speed /Death metal)
Dia Psalma (Sverige) (Punk lr nått)

Man kan ju nästan tro att du kan dina grejer....hehe men Children Of Bodom kommer väll ändå från Finland??? Nu ska jag inte va den som e den men...rätt ska va rätt:)

vad lyssnar du på då? gillar du dödsmetal?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
320803
April 25, 2003 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker Ultima Thule är patetiska som fan, står ju inte för det som deras publik verkar tro. På en konsert i gbg så började hela (ja,hela) publiken att helia och de forsatte bara att spela...låt efter låt. Sedan i intervjuer så säger de att de finner det sorligt att nazisterna drar nytta av deras musik.

Inser ni som tycker Ultima Thule är tuffa vilka fittor dom egentligen är? Står ju fan inte ens för sin sak!! Det kallar jag förräderi!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
320827
April 25, 2003 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag skiter i om medlemmarna i thule är hobby-hitlers på fritiden, deras musik är bra och inte rasistisk.

Lyssna på musiken, inte på dom. 😉

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
320835
April 25, 2003 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha, nu ska jag lägga in mitt veto här.

Varför klaga på ultima thule när dom inte spelar rasistisk musik? Gillar du deras musik så lyssna på den. Artisterna bakom kan vara vafan dom vill, så länge deras musik är bra!

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
320916
April 25, 2003 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Jag tycker Ultima Thule är patetiska som fan, står ju inte för det som deras publik verkar tro. På en konsert i gbg så började hela (ja,hela) publiken att helia och de forsatte bara att spela...låt efter låt. Sedan i intervjuer så säger de att de finner det sorligt att nazisterna drar nytta av deras musik.

Inser ni som tycker Ultima Thule är tuffa vilka fittor dom egentligen är? Står ju fan inte ens för sin sak!! Det kallar jag förräderi!

Varför ska bandet stå för vad publiken tro? Dom får väl stå va dom vill? Varför har aldrig de visats på teve eller i tidning att en hel publik stod o heilade? Därimot visade dom när EN kille heilade i publiken och då skrek sångaren till honom och så slutade konserten. Visa fakta på att de har hänt så att de inte är något du bara har "hört".

Och sen, pls, välj ett mer mogen sätt att tala på i diskussioner.

JCLAESON
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
321163
April 26, 2003 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=JCLAESON][quote=BelGarath]aa jag kan erkänna att dom har gjort en del bra låtar

men dom är så mjäkiga...

Jag rekomenderar dessa band..

Iron Maiden (Stor-britannien) (Heavy Metal)
Dark Moor (Italien (Power Metal)
The Haunted (Sverige) (Death Metal)
Entombed (Sverige) (Death Metal)
HIM (Finland) (Love Metal)
Bolt Thrower (Stor-Britannien) (Death Metal)
Children Of Bodom (Sverige) (Death Metal)
Apes-iq (Sverige) (hm rock lr nått??)
Finntroll (Finland/Sverige) (ingen aning?)
Dark Tranquillity (Sverige) (Death Metal)
Slayer (USA) (Speed /Death metal)
Dia Psalma (Sverige) (Punk lr nått)

Man kan ju nästan tro att du kan dina grejer....hehe men Children Of Bodom kommer väll ändå från Finland??? Nu ska jag inte va den som e den men...rätt ska va rätt:)

vad lyssnar du på då? gillar du dödsmetal?

Njae dödsmetal lyssnar jag väll inte så mycket på....Lite Dimmu visserligen...
Annars lyssnar jag på grym hårdrock t.ex Gamma ray, helloween, King Diamond, Iced Earth...och i detta lilla fall även Children Of Bodom:)

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
321171
April 26, 2003 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

JCLAESON wrote: Gamma ray

"New world order" e deras bästa! Dom e riktigt bra!!!

nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
321357
April 26, 2003 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Fråga varför spelar Ultima Thule på en tillställnig helt tillägnad Rudolg Hess om dom nu inte vill ses som rasister?

Jag förstår det inte...

ArreliuS
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
321532
April 26, 2003 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

När spelade dom där då? Tycker att det är hysat skumt eftersom dom har helt slutat spela live pågrund av alla nazister som kommer på deras spelningar.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
321956
April 26, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=hawkie]Jag tycker Ultima Thule är patetiska som fan, står ju inte för det som deras publik verkar tro. På en konsert i gbg så började hela (ja,hela) publiken att helia och de forsatte bara att spela...låt efter låt. Sedan i intervjuer så säger de att de finner det sorligt att nazisterna drar nytta av deras musik.

Varför ska bandet stå för vad publiken tro? Dom får väl stå va dom vill? Varför har aldrig de visats på teve eller i tidning att en hel publik stod o heilade? Därimot visade dom när EN kille heilade i publiken och då skrek sångaren till honom och så slutade konserten. Visa fakta på att de har hänt så att de inte är något du bara har "hört".

hehe, lilla gubben...min kompis var på konserten och slutade att lyssna på Ultima Thule efteråt. Och du verkar gå på deras skitsnack? Moget sätt att diskutera...är det du som drar gränserna om vad som är moget, då tycker jag att du är omogen om du inte ser att Ultima Thule är wannabie-nassar.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
322025
April 27, 2003 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

nevermind wrote: Fråga varför spelar Ultima Thule på en tillställnig helt tillägnad Rudolg Hess om dom nu inte vill ses som rasister?

Jag förstår det inte...

Detta visste inte Thule om, iaf påstår de det. Det var även nått nazi band som spelade denna spelning. Efter denna incidenten tog Thule för vana att kolla upp vilka övriga band som skulle spela på konseren som de oxo skulle spela på. Detta har alltså bara inträffat engång.

Till många andra vill jag säga, kolla på den här filmen: http://pk.hallah.nu/~stormaz/T.....bryter.avi

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
322049
April 27, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=[Iceboy]][quote=hawkie]Jag tycker Ultima Thule är patetiska som fan, står ju inte för det som deras publik verkar tro. På en konsert i gbg så började hela (ja,hela) publiken att helia och de forsatte bara att spela...låt efter låt. Sedan i intervjuer så säger de att de finner det sorligt att nazisterna drar nytta av deras musik.

hehe, lilla gubben...min kompis var på konserten och slutade att lyssna på Ultima Thule efteråt. Och du verkar gå på deras skitsnack? Moget sätt att diskutera...är det du som drar gränserna om vad som är moget, då tycker jag att du är omogen om du inte ser att Ultima Thule är wannabie-nassar.

:worshipp:

stormaz
Member
Medlem
322269
April 27, 2003 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.dagbladet.nu/artike.....delning_2=

En artikel om vikingarockbandet HEL:s spelning i Njurunda Ishall.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
322295
April 27, 2003 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför ska alla klaga på Ultima Thule?

Man får väll fan lyssna på vad man själv vill, bara det känns rätt... utan att en massa folk ska komma och klaga direkt.

Ja, Ultima Thule må vara smygrassar, men jag lyssnar på musiken... inte på deras åsikter!

Oldschool member since 2002.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
322309
April 27, 2003 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=[Iceboy]][quote=hawkie]Jag tycker Ultima Thule är patetiska som fan, står ju inte för det som deras publik verkar tro. På en konsert i gbg så började hela (ja,hela) publiken att helia och de forsatte bara att spela...låt efter låt. Sedan i intervjuer så säger de att de finner det sorligt att nazisterna drar nytta av deras musik.

Jasså han va på konserten ja. Men hur kommer de sig att de har inte skrivits nånting om när en hel publik står och heilar? Och var ägde detta rum nånstans sa du?
Jag går inte på någons skitsnack, därimot är de lika kul varenda gång försöker vända diskussionen till sin fördel genom att hitta på saker utan att ha fakta på de.
Jag drar inga gränser här men tycker du själv "fittor" är ett bra ordval då?

stormaz
Member
Medlem
322445
April 27, 2003 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Om vi nu skall summera denna "debatt". Så kan jag bara konstatera en sak, de enda som kommit med källor är de som försvarar Ultima Thule, jag själv har postat massa, jag vet inte om ni som påstår att Thule är nazister kollat på filmen som jag har länkat till, två gånger på forumet. Läs gärna artiklarna om HEL också, speciellt den senaste.

Själv tror jag att vikingarocken kommer att bli accepterad igen, dock inte om ett år men om kanske så snart som om fem år kan man få se något vikingarockband på skivtoppen igen. För det är väldigt många som börjat lyssna på HEL som inte har lyssnat på Thule.

BelGarath
Member
Medlem
322498
April 27, 2003 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

jag dricker påskmust! hahahah hojt på eergrr.,,,,z

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
322670
April 27, 2003 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

''I övrigt då? Ja, bara en låt från nya plattan, den som släpps i sommar, annars var det ett tvärsnitt från bandets tre tidigare skivor, som "Metall", "Mörker", "Is" och "Fast besluten".''

Det där är iofs 4 plattor enligt mig...

Oldschool member since 2002.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 218
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL