April 15, 2003
Jo men det är ju låtarna
EDIT: hitta denna texten på Hels hemsida.
Fjärran öster: Våra förfäder stred i länder långt bort för att erövra skatter och att bedriva byteshandel med fjärran människor. Det är inte svårt att inse att Sverige har en enorm berikad historia som vi alla ska vara stolta över. Orden; ”Vår stolta fana ska bli vår igen”, menar vi med att man ska och måste få känna kärlek till dessa färger utan att bli påhoppad av människor och bli beskylld för rasism eller nazism. Om man inte kan få känna stolthet inför vår fana så förnekar man hela vår historia.
Stämmer bra eller hur?
October 28, 2002
nu tycker jag så här, att alla hippies och diverse vänster folk kan släpa upp någon form av bild/artikel/fakta mm där era uttal stärks.
för är det något som borde va enkelt och få fram så är det sånt, för i sverige idag finns det massor med medier som hamstrar sånt.
*om det nu är sant det ni säger dvs* :bgrin:
bra skriver stormaz
btw, är det du som har stormaz.servebeer.com?
November 26, 2002
ArreliuS wrote: Jo men det är ju låtarna
Fjärran öster: Våra förfäder stred i länder långt bort för att erövra skatter och att bedriva byteshandel med fjärran människor. Det är inte svårt att inse att Sverige har en enorm berikad historia som vi alla ska vara stolta över. Orden; ”Vår stolta fana ska bli vår igen”, menar vi med att man ska och måste få känna kärlek till dessa färger utan att bli påhoppad av människor och bli beskylld för rasism eller nazism. Om man inte kan få känna stolthet inför vår fana så förnekar man hela vår historia.
Stämmer bra eller hur?
en fråga: Vilken är kopplingen mellan vikingar och svenska flaggan?
May 23, 2001
Hauk wrote: nu tycker jag så här, att alla hippies och diverse vänster folk kan släpa upp någon form av bild/artikel/fakta mm där era uttal stärks.
för är det något som borde va enkelt och få fram så är det sånt, för i sverige idag finns det massor med medier som hamstrar sånt.
*om det nu är sant det ni säger dvs* :bgrin:
bra skriver stormaz
btw, är det du som har stormaz.servebeer.com?
Japp, det är jag som har stormaz.servebeer.com och stormaz.trejd.nu (samma server.) Den har dock varit nere nu en vecka, överbelastad. Den är dock uppe nu igen med mera ram och ska smida på.
EDIT: Det är dock INTE jag som har trejd.nu servern, det är en polare till mig, så det inte blir några missförstånd....
April 15, 2003
Öwall wrote: [quote=ArreliuS]Jo men det är ju låtarna
Stämmer bra eller hur?
I just den låten så dras inga paralleller till vikingar utan till sveriges storhetstid (om jag nu fattat låten rätt?). Annars så har ju vikingar något stort att göra med vårat kulturarv right? Visst de fanns innan Sverge blev en nation men det är ju trots allt en grundsten.
May 23, 2001
Öwall wrote:
Finns inge kopplingar mellan svenska flagga och vikingar. Dock så sjunger de inte om vikingar i den låten vad jag har hört iaf.
"I fjärran syn hörs klagosång från knekt och karolin
I tiotusendefalt de samlats kring"
May 7, 2001
Hauk wrote: nu tycker jag så här, att alla hippies och diverse vänster folk kan släpa upp någon form av bild/artikel/fakta mm där era uttal stärks.
Det är ju konstigt att du blir ledsen i ögat när vi kallar dig för rasist men du vräker ur dig en hel massa skit gång efter gång...
September 24, 2001
stormaz wrote: [quote=nevermind]Fråga varför spelar Ultima Thule på en tillställnig helt tillägnad Rudolg Hess om dom nu inte vill ses som rasister?
Jag förstår det inte...
Detta visste inte Thule om, iaf påstår de det. Det var även nått nazi band som spelade denna spelning. Efter denna incidenten tog Thule för vana att kolla upp vilka övriga band som skulle spela på konseren som de oxo skulle spela på. Detta har alltså bara inträffat engång.
Till många andra vill jag säga, kolla på den här filmen: http://pk.hallah.nu/~stormaz/Thuleavbryter.avi
Det säger ju ganska mycket om deras allmänbildning, har väldigt svårt att tro att dom inte hade den blekaste aning om vad det var för ställer som dom skulle spla på.
September 12, 2001
Hauk wrote: Jokkling, kanske för att jag inte är rasist?
Sen ska framförallt DU vara knäpptyst i denna tråd tills du svarat på tidigare oklarheter här.
Du har vräkt ur dig mer skit än ngn annan misstänker jag.
HauK...
Av döma det du har skrivit tidigare så bör DU ta det lite lugnare nu.
Du har en hel del åsikter som du har vräkt ut dej själv!
Du ligger inte långt ifrån att vara en rasist måste jag säga.
May 7, 2001
Hauk wrote: Jokkling, kanske för att jag inte är rasist?
Sen ska framförallt DU vara knäpptyst i denna tråd tills du svarat på tidigare oklarheter här.
Du har vräkt ur dig mer skit än ngn annan misstänker jag.
Du är inte rasist, säger du, nä.
Och jag är inte hippie.
Det var precis det jag menade. Jag är för övrigt ganska villig att hålla med dig att du inte direkt är rasist. Du är fan imot ALLT!
Och seriöst så tycker jag att denna tråden spårat ur såpass att jag inte orkar ta igen och besvara alla "oklarheter", sorry.
men för att summera vad jag tycker om det hela och utan att göra några som helst personangrepp eller vad du kallade det så säger jag som jag sagt tidigare att du är duktig på att tala för dig och du tycker säkerligen att det du säger är förnuftigt och jag får väll helt enkelt respektera det. Jag kan bara säga att jag helt enkelt inte delar dina åsikter över huvudtaget. Om vi kan nöja oss med detta så är jag ganska nöjd, eftersom vi, på detta sättet, inte kommer att komma fram till något ändå.
October 28, 2002
det har du rätt i jokkling.
Självklart tycker jag att mina åsikter är dom bästa, och du tycker säkert samma om dina :bgrin:.
Tar illa upp när du säger att jag är rasist. Finns ingen jag hatar för hudfärg, och du känner inte mig "irl" och har absolut inga belägg för att kalla mig det. Det är en väldigt grov anklagelse som iaf jag inte skulle slänga ur mig hursomhelst.
Tråden har spårat ur ja, samma med den "att man inte får skämta längre" och det är nog mitt fel, orkar inte kolla tillbaks men jag känner på mig att det var jag som drog igång allt om invandrare och vänster partister i _något_ för hög utsträckning, även fast det har att göra med ämnet så blåstes det upp lite för mkt. .
(och sen att du inte tänker reda ut "oklarheterna" är ju för att du helt enkelt inte kan :bgrin: (förlåt, kunde inte låta bli :())
Kommer fram till något med dom man diskuterar "mot" så att säga händer sällan, förhoppningsvis påverkar man någon åt sitt håll "på vägen" eller iaf vänder på någon åsikt. Det är väl så det är med politik och debatter antar jag...
Hoppas du inte tagit något personligt (ingen annan för den delen) , för det är ju trotts allt bara lite diskuterande :bgrin:.
Och lite sånt får man väl nästan räkna med 😉 jag brukar iaf inte ta åt mig just, utan det är väl "ger man sig in i leken får man leken tåla"
EDIT
Nevermind: orkade inte skapa nytt inlägg, men om man inte gav sig på att diskuterade saker utan resonerade så från början så skulle man aldrig komma fram till nånting oavsett vad man diskuterade. man kommer alltid fram till något.
(tror många fler än dom när diskussionen startades håller med om att Thules musik inte är rasistisk. Om medlemmarna i bandet är det eller inte är en annan sak.)
May 23, 2001
nevermind wrote: [quote=stormaz][quote=nevermind]Fråga varför spelar Ultima Thule på en tillställnig helt tillägnad Rudolg Hess om dom nu inte vill ses som rasister?
Jag förstår det inte...
Detta visste inte Thule om, iaf påstår de det. Det var även nått nazi band som spelade denna spelning. Efter denna incidenten tog Thule för vana att kolla upp vilka övriga band som skulle spela på konseren som de oxo skulle spela på. Detta har alltså bara inträffat engång.
Till många andra vill jag säga, kolla på den här filmen: http://pk.hallah.nu/~stormaz/Thuleavbryter.avi
Det säger ju ganska mycket om deras allmänbildning, har väldigt svårt att tro att dom inte hade den blekaste aning om vad det var för ställer som dom skulle spla på.
Jag skriver bara vad de har sagt, sedan om de ljuger eller inte vet jag. Men jag vet att det inte har upprepats iaf....
May 23, 2001
jokkling wrote:
Och nej jag har inga exempel för jag tänker inte lägga ner en gnutta energi i att rota igenom massa töntiga texter av nått mesigt jäkla band som inte vågar står för vad dom tycker.
Och nej, jag orkar inte diskutera mer med någon som inte klarar av att ge med sig.
Orkar tyvärr inte sitta å diskutera med nåra naiva människor som inte vill tro på uppenbara och självklara ting.
Du va fan ta mig det messt naiva jag sett i hela mitt liv.
Vakna för h*****e, dom säger ju själva att dom är det!
Orkar inte tjabbla mer med dig för det finns ingen som kan få dig att leva i samma värld som oss andra för du är bara så j**la naiv att du inte lyssnar på vad jag säger ändå.
Kan säkert hitta fler citat också 🙂 Mycket naivt på detta forum iaf.
May 7, 2001
ArreliuS wrote: Jokkling: Du är ju bara ute efter att provocera. Du kommer inte med några som helst vettiga argument. När folk säger emot dig så är alla plötsligt naiva. Tycker att du lika bra kan knippa igen.
Om du tar och läser mitt senaste inlägg istället för å snacka skit. Tills dess kan du ju knipa själv.
March 17, 2002
Mind wrote: undrar en sak, videon som är i början på tråden där thule avbryter när dom spelar, så säjer sångaren, låter är tillägnad skinheads och inte några j**la nassar.
är inte skinheads nassar ?
Läs själv, sen får du avgöra...
Oldschool member since 2002.
3 Guest(s)