February 21, 2005
February 4, 2003
Japp. Minimumavstånd finns det på kablar.
Dessutom har du inte skalat kontakterna rätt. Du har skalat den alldeles för "långt ut" och därmed blir inte tvinningen rätt.
Därmed blir upp-tviningen för lång och därmed kan signal-kvaliten bli dålig (eftersom den får skicka om paket). Det är nämligen så att man ska se till så att man tvingar upp tråden så lite som möjligt eftersom kablarna går runt sig själva för att så långt som möjligt ta ut ev. störningar (som i oförsig är väldigt små på så pass korta kablar)
Dessutom finns det en hacke i RJ45 kontakten som ska trycka mot höljet som avlastningskydd. Den gör inte jobbet nu.
Men men 😛 Det är bara petiteser att fixa inför en global försäljning 😛
May 7, 2004
Mean Machine wrote: Yeah, DexiL 4 president.
Fick en känsla av att man skulle tjafsa med honom på msn ändå...;)
EDIT: Lyssna inte på hans bortförklaringar om hur felgjord kabeln är, en liten fågel viskade till mig att han var bakis första lektionen i morse, då han tillverkade kabeln...:)
Ooops, sanningen kommer alltid fram till slut. :bgrin:
February 12, 2003
DexiL wrote: [quote=Mean Machine]Yeah, DexiL 4 president.
EDIT: Lyssna inte på hans bortförklaringar om hur felgjord kabeln är, en liten fågel viskade till mig att han var bakis första lektionen i morse, då han tillverkade kabeln...:)
Haha, du ser, passa dig för att avslöja såna saker för mig...:)
September 12, 2001
Mean Machine wrote: [quote=DexiL][quote=Mean Machine]Yeah, DexiL 4 president.
Ja det är attans vad Mesiga Maskinen vill verka vara tuff mellan varven. 🙂
February 12, 2003
skiroy wrote: [quote=Mean Machine][quote=DexiL][quote=Mean Machine]Yeah, DexiL 4 president.
Ja det är attans vad Mesiga Maskinen vill verka vara tuff mellan varven. 🙂
Väldans vad du var stor i orden, gubbe...;)
Tro inte att du får respekt av mig nu för att du råkar vara ~70 år äldre än mig och har större ölkagge, nej, nej. 🙂
Nej skämt åsido, så gammal var du nog inte, men ölkaggen, den består, right?
1 Guest(s)