January 1, 2002
https://www.galileoscope.org/gs/
Snubblade över denna på forumet för Star Trek Online. Ser man på bilderna så verkar det vara väldigt mycket teleskop för bara 15 dollar. Det kan jämföras med den dyngan som säljs på typ Hobbex för typ 300kr
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Jämförelse:
Meade ETX60AT (bild tagen med Nikon Coolpix S2 genom tittögat. Ljusförhållande inte direkt optimalt)
[Image Can Not Be Found]
För bra för att va sant? Jag e sugen på att beställa en iaf för att prova 🙂
April 13, 2007
Verkar väldigt trevligt. Har läst en del av det på sidan men hittade inget om uv-filter, har du sett? Om man ska kolla på månen lär väl det behövas.(?) Lite synd att man behöver stativ att sätta den i sen, vad kan ett sånt kosta?
Berätta gärna hur det gick om du beställer ett! 🙂
March 14, 2001
emokid wrote: Verkar väldigt trevligt. Har läst en del av det på sidan men hittade inget om uv-filter, har du sett? Om man ska kolla på månen lär väl det behövas.(?) Lite synd att man behöver stativ att sätta den i sen, vad kan ett sånt kosta?
Berätta gärna hur det gick om du beställer ett! 🙂
UV-filter behöver du inte bara för att fotografera månen.
Synd och synd, vill du överhuvudtaget kunna se något eller kunna ta bilder genom teleskopet måste du ha det fastmonterat på stativ, ett väldigt stabilt sådant.
April 13, 2007
Snorch wrote: UV-filter behöver du inte bara för att fotografera månen.
Synd och synd, vill du överhuvudtaget kunna se något eller kunna ta bilder genom teleskopet måste du ha det fastmonterat på stativ, ett väldigt stabilt sådant.
Inte för att fota, men om man tittar i det ganska mycket. Skulle inte jag göra om jag köpte ett, men en hobbyastronom kanske gör.
Menade att det var synd att det inte medföljde stativ.
1 Guest(s)