August 20, 2001
Någon som är vet något bra sätt att undeleta filer och återställa dem???
Får jag inte rätt på detta så försvinner bilder jag tagit sedan -96...
Jag har testat ett program: Final Data... den hittar filerna och när man undeletar dem så har de korrekt storlek... Men man ser ingen bild längre
HJÄLP!!!
(fel forum men detta är fan en nödsituation!)
Edit: Nu får jag upp I/O error... (ja hårddisken håller på att dö, men på något sätt måste det väl gå!)
February 21, 2003
PC Inspector File Recovery funkar alldeles utmärkt för filåterskapning. Lyckades radera 300 MB sent en natt, men programmet lyckades återskapa 98%. 2% kunde inte räddas eftersom jag råkat skriva över de klustrena med något annat efter raderingen.
Har du tappat data så SPARA INGET på den partitionen förrän du återskapat.
Om det är fel med I/O för disken så får du kolla:
1. HD-temp?
2. Alla kablar sitter som de ska?
3. IDE-kabel paj?
4. VIA-drivrutiner eller dylikt?
5. Gammal BIOS?
6. Ingen annan enhet som spökar?
August 20, 2001
PC Inspector File Recovery
Ska testa
1. HD-temp?
Låg på 20grader när det hände
2. Alla kablar sitter som de ska?
jadå
3. IDE-kabel paj?
bytat
4. VIA-drivrutiner eller dylikt?
de andra diskarna är där inget fel på
5. Gammal BIOS?
möjligt, men som sagt, inget fel på de andra
6. Ingen annan enhet som spökar?
nej inga andra konstiga saker vad jag märker
Något riktigt mysko är där... För när jag försöker koppla om sladdarna till hårddiskarna så kommer uppstarten bara till minnesnedräkningen i bios...
September 29, 2003
August 20, 2001
Phrizzawh wrote: Checka om någon av löddningarna till pinsen för IDE kabeln har gått av... då blir det knas när man ska boota.
😮
Ser inte ut som det... Och windows hittar hdn... Det är när man ska kopiera filer eller köra en recovery på dem som den klagar på I/O fel...
Finns det inget program som lagar filer på hex-nivå? För vissa av filerna är så att säga halva...
September 29, 2003
August 20, 2001
Phrizzawh wrote: Har du testat scandisk ? 😛
Kul du är...
Jo jag har kört chkdisk... Den hittade en jäkla massa fel och ändrade om en massa i hårddiskens index... Filerna finns där... De är bara det att de inte är hela och jag vill kunna återställa dem på något sätt...
September 29, 2003
February 1, 2002
DiDi wrote: Kan tilläga att jag får upp detta i event viewern (typ 1000 gånger):
An error was detected on device DeviceHarddisk1DR1 during a paging operation.
Hej!
Raden som du skrev ,talar om att skrivning till disken eller aktuell partition inte lyckades. Förmodligen beror det på att kontroller kortet som sitter på disken är skadat på något vis. Och då hjälper troligtvis inte några data/diskåterställnings program ivärlden tyvärr. Utan det du får göra är leta fram en likadan hårddisk och låna kontrollerboarden /kortet från den och hopas på bättre tur,kanske någon polare/kompis som har en likadan och kan hjälpa till,använd alltid ESD skydd . Eftersom du får upp I/O failure så tyder det + Eventviewer händelserna på att det är disken i sig själv som är problemet. Lycka till.
/Swepsg.
2 Guest(s)