May 22, 2001
Hej, nu är det så att mitt badrum behöver repareas, Det är inte gjort sen 1955 då huset byggdes, & nu vill dom ha 88:- mer i hyra bara för detta. Hmm hallå det finns väl lag på hur länge det får gå mellan varje underhåll som sker i badrum med mera. Ska man godkänna detta?
Tycker det verkar lite snett eftersom det redan var trasigt när jag flyttade in & jag har inte orsakat skadorna.
June 29, 2002
Dom SKA göra en besiktning INNAN dom andra flyttar ut.
Jag vet där jag bor så är det en 15års gräns på reparationerna av en lägenhet. Sen om det är lag på det vet jag inte..
Men mitt tips är att höra av dig till Hyresrättföreniningen där du bor o kolla med dom.
Jag får betala 140kr extra i månaden för att dom kommer hit o byter mina golv.
November 12, 2001
Det finns inga generella regler men det brukar talas om 8år intevaller mellan renoveringar. Det kan ioch för sig innebära att lister målas om eller annan småskit fixas. Så desvärre har du nog ingen laglig rätt att motsätta dig hyreshöjningen. Om det hade rört sig om en s.k lyxrenovering eller reparation av typ toalett tror jag ej att hyreshöjning varit möjlig. Hör med hyresgästföreningen dom kan sådant. Däremot så finns det en himla massa bra och pedagogiska manualer på nätet för gerillakrigföring, vapenhantering och bilbombs-byggen som kanske kan komma dig till stor hjälp.
Lycka till
1 Guest(s)