September 6, 2002
Jag är i USA för tillfället (Seattle) och igår var det åska i luften, men det var något mycket underligt med åskan.
Grejen var den att man såg tydliga blixtar, dom höll i sig nästan en sekund men det underliga var att det var inga "knallar" efter blixten, allt var bara helt tyst. Är det någon kunnig som kan förklara detta?
Först trodde vi att blixtarna slog ner så långt bort så inget ljud hördes, men enligt det man såg verkade blixtarna vara nära (eftersom dom var så stora och tydliga)
April 27, 2004
Hittade detta på en Allt om Åska sida
It is often mistakenly believed that lightning can occur without thunder, some folks even insist that they have seen it. This is because the sound of thunder rarely travels farther than ten miles. It may travel farther across valleys, but in lowlands or at sea, ten miles is the limit. So you are seeing the lightning but are unable to hear the thunder associated with it due to distance.
June 28, 2001
If you are out in the open with other people, stand several meters apart. Though it is unlikely, should your hair suddenly stand on end, it could indicate lightning about ready to strike that area, immediately drop to the ground. Do not lie on the ground, but crouch, placing your hands on your knees, bending forward. Doing this will make you a smaller target.
det var nytt och intresant, när jag gick ut med hunden igår rå reste sig håret på min vänsterarm sig, lite spooky eftersom det har aldrig hänt förut i mitt liv.
gick inte att kamma ner det med handen heller.
2 Guest(s)