January 15, 2002
Ringde i telefonen nyss och när jag svarade hörde jag, fast på engelska:
Grattis! Du har vunnit en kryssning till västindien, tryck 9 för att bekräfta.
Kändes ganska lurt kanske? Har ju fått massa spam till mailen, men aldrig i telefon. Någon annan som fått nått liknande?
June 28, 2001
Det är en bluff, ringdes runt rätt mkt i GBG för några veckor sedan.
Det nya sättet att telefonlura folk är att en maskin ringer upp och ber att man ska ringa tillbaka eller trycka på en knapp så kopplas man vidare till ett saftigt betalnummer.
Lätt sätt att tjäna pengar och ingen kan stoppa dom.
June 28, 2001
NES_Boy wrote: [quote=Uno!]Hm phising-försök? vad är det?
Måste veta vad jag ska trycka på om en sån ringer hem till mig 😛
Phising = Fiske, folk försöker "fiska" kreditkortsnummer för att lensa dom
Ah nu fattar jag, först trodde jag att ordet utalas precis som man skulle säga uttalades thising, men det är ju helt fel, PH är ju samma som F.
Phreaking - Phising
lustig slang.
November 13, 2004
hände min 9-åriga kusin för nån vecka sen. han förstår lite engelska, så han tröck på den där 9:an. sen så förstod han inte så mycke mer så min faster fick luren 😛
hon pratade en stund (varför kan man ju undra :S). sen så la hon på, återstår att se om de kommer en saftig räkning sen
June 26, 2004
Jag fick ett samtal från ett förb företag (USAFIS)som har ett green card lotteri.
Det var en snubbe som skulle till varje pris ha mitt kreditkortsnr så att jag kunde vara med i tävlingen.
Ja upplyste honom att han kunde fara åt helv. men han gav sig inte.
Enda sättet att bli av med honom var att slänga på luren.
Hur dom har fått tag på min mailadress och telenr vete gudarna för jag har aldrig haft ett smack med dom att göra.
Men jag får minst 10mail i veckan från denna oseriösa skojar firma som förmodligen har lyckats lura många stackare på pengar!
1 Guest(s)