March 15, 2002
CoLiC wrote: [quote=Shinji]En nära vän of course.
Även de som tryckt "250/2500 okända personer" skulle nog hellre välja en nära vän när allt kommer till kritan.
Well well.
Så sant, ingen av er skulle fixa att låta en nära vän dö hur omtänksamma (Läs under rådande omständigheter: Idioter) ni än flashar med att vara, människan är inte byggd på det viset.
Nej människan härstammar ju dessvärre från apan som är en ganska egoistisk varelse. Jag hoppas som sagt att jag hade valt 2500 okända men jag vet att jag hade valt en vän.
July 17, 2004
Pim_ wrote: [quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
Själviska? Skulle nog säga att du är mer självisk som försöker vinna moralpoäng genom att låta en vän dö.
det handlar inte om det !!!
asså tänk dig 2500 LIV det blir folkminskning på 2500 det är inte lite och du tänker på att rädd 1 person
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Pim_][quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
Själviska? Skulle nog säga att du är mer självisk som försöker vinna moralpoäng genom att låta en vän dö.
=DO
2500 är många LIV!! tänk dig /// och du tänker på att rädda ett liv
2500 Liv blir en ganska stor folkminsking och sen tänk dig hur många sårade familjer det blir !! och om istället räddar ett liv så blir det bara en sårad familj
January 17, 2002
Spidey wrote: [quote=Pim_][quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
asså tänk dig 2500 LIV det blir folkminskning på 2500 det är inte lite och du tänker på att rädd 1 person
Du har inte så många vänner va?
July 27, 2002
Spidey wrote: [quote=Pim_][quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
Människor dör, många måste dö för att allt ska fungera, inser du hur mycket mer personer det skulle varit om folk inte dött i olyckor genom historian? (Eller i omröstningar för den delen! :bgrin:)
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Spidey][quote=Pim_][quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
LOL /// har mer vänner en du anar !!!
January 17, 2002
Spidey wrote: [quote=CoLiC][quote=Spidey][quote=Pim_][quote=Spidey]Själviska personer hela bunten !!
LOL /// har mer vänner en du anar !!!
Se på fan, första människan på jorden som tänker binärt
December 15, 2002
Den krassa verkligheten är ju att folk väljer en vän istället för 2500 okända personer. Inte så konstigt med de egentligen. Helt normalt utfall alltså.
Vad som är mest moraliskt korrekt blir ju en annan fråga. Jag hade inte offrat min familj eller mina bästa vänner ifall valet stod mellan dessa och för mig totala främlingar. Gör de mig till en dålig människa som saknar empati för andras lidande?
Ja kanske de, men genom att vara trogen, rättvis och snäll mot de som står mig nära sover jag i alla fall bättre på nätterna. De finns en massa sätt att hjälpa okända som tex. radiohjälpen m.m. Fast nu var de ju inte riktigt detta som frågan handlade om. Tror nog att även jag nu lagt fram vart jag står i frågan.
2 Guest(s)