January 17, 2002
Spidey wrote: Det beror på vart det befinner sig också
Men 2500 liv värderar jag högt !! dom 2500 är mer värda en en vän så är det bara
man kan tänka så att du har 2500 pers i ena handen och en pers i den andra vad väger mest 😛
Edit:Men allting beror på situationen
Okej, så 2500 liv väger över för en vän, hur många liv väger över för en familjemedlem då?
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Spidey]Det beror på vart det befinner sig också
Men 2500 liv värderar jag högt !! dom 2500 är mer värda en en vän så är det bara
man kan tänka så att du har 2500 pers i ena handen och en pers i den andra vad väger mest 😛
Okej, så 2500 liv väger över för en vän, hur många liv väger över för en familjemedlem då?
Driver du med mig ?
October 24, 2002
Jag skulle valt en nära vän. Anledningen? Jag är ute efter mitt eget bäst, en nära vän gör mig gott, annars hade han inte varit en nära vän till mig.
Människan är en egoistisk varelse precis som allt annat (känt) levanande på denna planet. Tjänar (läs tror) vi inte på det gör vi inte det. Människan är självisk och agerar också själviskt från grund och botten.
January 17, 2002
Spidey wrote: [quote=CoLiC][quote=Spidey]Det beror på vart det befinner sig också
Driver du med mig ?
Nej nej, jag är fullt seriös, hur många liv skulle måsta vara i fara för att du skulle offra farsan? Det är ju onekligen så du diskuterar.
Fan, om jag fick välja mellan att rädda dig Spidey och 2500 personer jag inte känner skulle jag inte tveka på att rädda dig, endast för att du skulle få leva med vetskapen om att 2500 människor fick sota för att du andas.
Skaffa en vettigare syn på livet och kom tillbaks senare.
Ni får vara hur osjälviska ni vill på fritiden, men då det kommer till kritan är ni egoister till döden.
June 18, 2001
...det som känns bäst när man måste välja. Men man måste aldrig välja, så frågan är onödig.
Jag ser inte att det skulle vara värre att välja en nära vän istället för flera främlingar. Sorgen blir inte intensivare när fler personer dör, bara mer vidspridd. Såvida inte några av de 2500 har gemensamma bekanta det vill säga.
Nåväl... jag skulle välja 2500 utomeuropéer framför 250 flygpassagerare.
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Spidey][quote=CoLiC][quote=Spidey]Det beror på vart det befinner sig också
Driver du med mig ?
Nej nej, jag är fullt seriös, hur många liv skulle måsta vara i fara för att du skulle offra farsan? Det är ju onekligen så du diskuterar.
Fan, om jag fick välja mellan att rädda dig Spidey och 2500 personer jag inte känner skulle jag inte tveka på att rädda dig, endast för att du skulle få leva med vetskapen om att 2500 människor fick sota för att du andas.
Ni får vara hur osjälviska ni vill på fritiden, men då det kommer till kritan är ni egoister till döden.
´
jag kan inte offra min farsa mina familj kommer i första hand har har jag sagt
January 17, 2002
Spidey wrote: [quote=CoLiC][quote=Spidey][quote=CoLiC][quote=Spidey]Det beror på vart det befinner sig också
Driver du med mig ?
´
jag kan inte offra min farsa mina familj kommer i första hand han har jag sagt
Bra, applicera då den synen på dina vänner också, de är inte mindre värda än din familj.
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Spidey][quote=CoLiC][quote=Spidey][quote=CoLiC][quote=Spidey]Det beror på vart det befinner sig också
Driver du med mig ?
´
jag kan inte offra min farsa mina familj kommer i första hand han har jag sagt
Bra, applicera då den synen på dina vänner också, de är inte mindre värda än din familj.
nej det kan jag inte göra !! ' vänner tillhör inte familjen
och det vill jag inte
July 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Spidey] nej det kan jag inte göra !! ' vänner tillhör inte familjen
och det vill jag inte
Dina vänner tillhör visst din familj!
Så killen du umgåtts med sedan du kunde tänka självständigt skulle du låta bli överkörd av ett tåg om det räddade 2500 personer?
Du ger visst inte upp ?
January 17, 2002
Spidey wrote: [quote=CoLiC][quote=Spidey] nej det kan jag inte göra !! ' vänner tillhör inte familjen
och det vill jag inte
Dina vänner tillhör visst din familj!
Så killen du umgåtts med sedan du kunde tänka självständigt skulle du låta bli överkörd av ett tåg om det räddade 2500 personer?
Du ger visst inte upp ?
Det är du som inte ger upp, svara på frågan.
February 12, 2003
obelix wrote: Det skulle bero på i vilket sammanhang.
Som vanlig privatperson, självklart någon nära.
som tex brandman eller soldat, så hoppas jag på det logiska och det riktiga.
Inte det känlomässigt riktiga.
Whörd. Det är det enda rätta i min mening.
ColiC: Låt bara bli.
January 17, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=obelix]Det skulle bero på i vilket sammanhang.
Som vanlig privatperson, självklart någon nära.
som tex brandman eller soldat, så hoppas jag på det logiska och det riktiga.
Inte det känlomässigt riktiga.
ColiC: Låt bara bli.
Aldrig, låt bli att lägga dig i mitt diskussionsliv 😀
4 Guest(s)