December 15, 2002
CoLiC du måste förstå att alla har olika värderingar i den här frågan. Spidey har sagt sin synpunkt på frågan, vilket jag i alla fall accepterar. Jag behöver inga fler förklaringar från honom på hur han tänker. De är ett ställningstagande från hans sida. Bara att köpa och gå vidare med livet om du skulle fråga mig.
January 17, 2002
ManicBlue wrote: CoLiC du måste förstå att alla har olika värderingar i den här frågan. Spidey har sagt sin synpunkt på frågan, vilket jag i alla fall accepterar. Jag behöver inga fler förklaringar från honom på hur han tänker. De är ett ställningstagande från hans sida. Bara att köpa och gå vidare med livet om du skulle fråga mig.
Never, vill veta varför han tänker som han tänker, det är osunt.
Jag har inte tänkt påstå att alla SKA tänka som mig, men jag vill veta varför de tänker som de gör och sen göra något för att visa att jag inte godkänner deras tänkande.
EDIT: Ni vet att jag aldrig kommer att ändra på mig i sättet jag för en diskussion, så sluta tjata om det.
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=ManicBlue]CoLiC du måste förstå att alla har olika värderingar i den här frågan. Spidey har sagt sin synpunkt på frågan, vilket jag i alla fall accepterar. Jag behöver inga fler förklaringar från honom på hur han tänker. De är ett ställningstagande från hans sida. Bara att köpa och gå vidare med livet om du skulle fråga mig.
Never, vill veta varför han tänker som han tänker, det är osunt.
Jag har inte tänkt påstå att alla SKA tänka som mig, men jag vill veta varför de tänker som de gör och sen göra något för att visa att jag inte godkänner deras tänkande.
EDIT: Ni vet att jag aldrig kommer att ändra på mig i sättet jag för en diskussion, så sluta tjata om det.
Varför är det osunt?
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=Öwall][quote=obelix]Varför är det osunt?
om man inte tänker precis som CoLiC så kommer han tjata hål på ens öron, därför är det osunt =)
Se, äntligen någon som fattar! 😀
men du har ju inte tjatat på mig än 😮
Jag skulle ju tom överge familjemedlemmar om situationen krävde det... 😛
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC][quote=Öwall][quote=obelix]Varför är det osunt?
om man inte tänker precis som CoLiC så kommer han tjata hål på ens öron, därför är det osunt =)
Är du seriös? Hellre låter jag jorden gå under än att offra någon av mina älskade
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=obelix][quote=CoLiC][quote=Öwall][quote=obelix]Varför är det osunt?
Är du seriös? Hellre låter jag jorden gå under än att offra någon av mina älskade
Som jag skrev tidigare så hänger det helt och hållet på situationen.
Som vanlig privatperson så skulle jag lätt välja kompisar eller familjemedlemmar, jag skulle tom välja mina hundar framför kompisar.
Men skulle jag ha ett visst yrke eller funktion, då skulle jag överge min privata syn, och agera så som situationen krävde.
Oavsett vad det skulle kosta.
July 14, 2003
Frågan är ju mer avancerad än så. Det står ju "en vän", men dina andra vänner då? Och hur många personer i annat land krävs det innan vännen börjar bli ointressant? Halva jordens befolkning så att ekonomier och industrier kolapsar och allt detta börjar påverka er negativt (för det är ju själviskt som man tänker)?
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=Spidey][quote=CoLiC]Självklart en nära vän, folk jag inte känner har ännu inte förtjänat min omtanke.
Hur fan kan du skriva så .....
Jag tröck på tangenterna. Ett av mina motton i livet är att inte bry mig om de jag inte känner, livet blir så mycket enklare om man slipper oroa sig för resten av världen.
Självklart finns det undantag, det är ju inte så att man lämnar en skottskadad kille att förblöda, man försöker självklart göra allt man kan för att rädda honom, men nu snackar vi om val, och kommer det till att jag måste välja mellan att en vän dör eller 2500 människor jag antagligen aldrig kommer att prata med går åt tvekar jag inte en sekund på att hjälpa min vän istället.
Och folk här verkar tycka detsamma om vi tittar på pollen.
jepp i stort sett så jag tycker oxå
November 2, 2001
Spidey wrote: Det beror på vart det befinner sig också
man kan tänka så att du har 2500 pers i ena handen och en pers i den andra vad väger mest 😛
Om det e 2500 galna Bin laden terrorister i den handen då? Och din nära vän i den andra handen? 😉
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
1 Guest(s)