July 14, 2003
Tindy wrote: Jag ser att vi har en hel del med satanistiska tankar (rädda dig själv och din familj, skit i alla andra) här 😀
Det kallas överlevnadsinstinkt, en av grunderna i evolutionen. Hade den varit "att offra sitt liv för andra" så hade människan antagligen sett anorlunda ut idag.
May 17, 2002
desdecado wrote: [quote=Tindy]Jag ser att vi har en hel del med satanistiska tankar (rädda dig själv och din familj, skit i alla andra) här 😀
Det kallas överlevnadsinstinkt, en av grunderna i evolutionen. Hade den varit "att offra sitt liv för andra" så hade människan antagligen sett anorlunda ut idag.
Det är ju så, man räddar ju alltid de man känner framför några okända albylier..
January 12, 2004
desdecado wrote: [quote=Tindy]Jag ser att vi har en hel del med satanistiska tankar (rädda dig själv och din familj, skit i alla andra) här 😀
Mig veterligen så är "att offra sitt liv för andra" en av stöttepelarna i vår civilisation.
det är dom som är så pass oskälviska som har sett till att vi har det som vi har det idag.
February 10, 2004
Hmm.. det där va en bra fråga...
tog mig minst 5min innan jag ens började med "utesluta medoden"...
men det blev iaf "nära vänn"...
skulle tro att dom flästa har valt detta allternativ pga att det står en själv närmst.. iof skulle det lika gärna kunna vara 1 person i utlandet eller av dom där 2500 personerna på arlanda... men "nära vänn"- alternativet är mer bekräftat liksom..
aja /Adde
January 15, 2004
Tyrfing wrote: En vän, helt ärligt hadde jag valt mitt husdjur före vilket antal ni än sätter där.
Det inkluderar även om jag måste se dom dö.
Ja, om jag hade haft något husdjur så hade det gått före om man tänker efter. Även värdefulla ägodelar som min dator, speciellt hårddiskarna.
I'm evil.
July 27, 2002
desdecado wrote: Om ni blev tvugna att att berätta för de som ska dö att ni har valt just dom, skulle ni valt lika ändå?
(jag bara petar in nya grejjor, jag skulle fortfarande välja "kompis")
My thread, my rules.
Ang. pengarna skulle jag nog inte kunna ta pengarna, skulle nog fått ett jävla dåligt samvete.
July 14, 2003
obelix wrote: [quote=desdecado][quote=Tindy]Jag ser att vi har en hel del med satanistiska tankar (rädda dig själv och din familj, skit i alla andra) här 😀
Mig veterligen så är "att offra sitt liv för andra" en av stöttepelarna i vår civilisation.
det är dom som är så pass oskälviska som har sett till att vi har det som vi har det idag.
Hur det skulle kunna vara en av stöttepelarna vet jag inte (och inte var du har fått det ifrån), men att det är en inbyggd mekanism i människan att först och främst se till flockens bästa kan du tyvär inte säga emot. Om en människa skulle (med sin vänlighet och medmänsklighet) plocka bort sig själv ur den globala genpolen för att låta andra leva så betyder det:
1) Den svaga människan överlever, dvs den som borde ha dött (jaja, det kan vara en olycka)
2) Den "vänliga" människan som har styrkan att rädda dessa människor kan inte sprida sina gener vidare
..och ur ett evolutionsperspektiv så pratar jag inte om dagens värld, för vi har slutat att evolvera enligt darwinismen, utan jag pratar om hur urtidsmänniskan skulle ha det.
March 15, 2002
CoLiC wrote: Skönt att veta att det finns vettiga människor också...
Vad är en vettig människa då? En som tänker likadant som dig?
Man har olika värderingar och tänker olika helt enkelt och det som är helt åt helvete för dig kan vara väldigt vettigt för någon annan.
2 Guest(s)