February 5, 2003
Jag förstår inte varför endel har så mycket imot homosexuella, Man är ju inte med dom i sovrummet och ser vad dom pysslar med.
Nä jag känner några homosexuella via min flickvänn och dom är som alla andra inge fel alls på dom.
Har man imot vissa så behöver man ju inte umgås med dom för det är ju ett fritt land.
En sak som borde gjorts för länge sen är att skriva en ny bibel för det har ju som sakt va hänt endel sen den skrevs och för mig är det helt obegripligt hur fasiken man kan tro på sånt trams som står där men men det är ju min åsikt.
August 11, 2005
Arre wrote: Varför äns ha pyjamas på sig när man sover :S, man har ju ett stort täcke! De e ju typ som å ha jacka på sig inomhus lr att ha våtdräkt när man diskar... 😛
kul tråd btw 🙂
Eller skor inomhus...
har aldrig fattat nöjet med att kuta runt med uteskor... INNE?!
csm101 wrote: [quote=Arre]Varför äns ha pyjamas på sig när man sover :S, man har ju ett stort täcke! De e ju typ som å ha jacka på sig inomhus lr att ha våtdräkt när man diskar... 😛
kul tråd btw 🙂
Eller skor inomhus...
har aldrig fattat nöjet med att kuta runt med uteskor... INNE?!
Mmmm, liksom att gå med keps/mössa och solbrillor inomhus..Lika rubbat det..
Har man rejäl svetsblink så kan jag ha överseende med solbrillor, men knappast annars.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Känns väldigt knycklat att jämföra pedofeli och homosexualitet, men det säger väl mer om er själva än något annat.
Varför det känns knycklat? Jo därför att homosexualitet är kärlek mellan två likasinade personer, som har lika mycket att säga till om, har lika mycket erfarenhet av livet och har tappat tycke för varandra. De kan klara av att leva med varandra, ha ett hus, trädgård, hund och leva ett normalt liv. Skillnaden är att de avviker från det normala....
En pedofil han uttnytjar småbarn. Han känner tycke för dom, kanske för att han känner sig överlägsen. Det ligger en "sjukdom" bakom. Han känner ett sjukt begär, något han ofta inte vill ha, men ändå känner. Han kan inte undvika det. Barnet som han fattar tycke för är försvarslöst, blir uttnytjat.
Sjukdomar, även pskykiska är ju vad vi definierar dom till att vara. Inget annat, det finns ingen sanning. Men om ni verkligen vill sjunka till den nivån att ni jämför homosexualitet och pedofili så tycker jag att ni ska ta en funderare över om ni har rätt att kalla er för vuxna...... Eller kanske mogna är den rätta frågeställningen......
August 11, 2005
davidhellmyrs wrote: Känns väldigt knycklat att jämföra pedofeli och homosexualitet, men det säger väl mer om er själva än något annat.
Varför det känns knycklat? Jo därför att homosexualitet är kärlek mellan två likasinade personer, som har lika mycket att säga till om, har lika mycket erfarenhet av livet och har tappat tycke för varandra. De kan klara av att leva med varandra, ha ett hus, trädgård, hund och leva ett normalt liv. Skillnaden är att de avviker från det normala....
En pedofil han uttnytjar småbarn. Han känner tycke för dom, kanske för att han känner sig överlägsen. Det ligger en "sjukdom" bakom. Han känner ett sjukt begär, något han ofta inte vill ha, men ändå känner. Han kan inte undvika det. Barnet som han fattar tycke för är försvarslöst, blir uttnytjat.
Sjukdomar, även pskykiska är ju vad vi definierar dom till att vara. Inget annat, det finns ingen sanning. Men om ni verkligen vill sjunka till den nivån att ni jämför homosexualitet och pedofili så tycker jag att ni ska ta en funderare över om ni har rätt att kalla er för vuxna...... Eller kanske mogna är den rätta frågeställningen......
Du missade ju hela poängen.
Hur bra homosexualiteten än må vara så är den inte det normala, så är det bara.
Jag har ingen aning om hur pedofiler känner sig men jag tvivlar starkt på att alla de vill förnedra och utnyttja. Hur vet vi att några inte verkligen blir kära i sina "offer"?
Hur som helst var det inte meningen att jag skulle jämföra pedofiler med homosexuella, utan varför en av dessa avvikelser anses vara mer normal än den andra. Och hittills är du den enda som missuppfattat mig.
November 22, 2001
davidhellmyrs wrote: Känns väldigt knycklat att jämföra pedofeli och homosexualitet, men det säger väl mer om er själva än något annat.
Jag tycker det är ganska omoget att kalla folk omogna bara för att de inte resonerar likadant som dig.
Du får titta lite på hur pedofili jämförs med homosexualitet, det är inte direkt så att någon försvarar pedofiler som utnyttjar barn.
April 14, 2006
davidhellmyrs wrote:
Han ?? Snacka om fördomar.
February 4, 2003
Det är till och med dumt att diskutera på det sätt ni gör, för det finns ingen frågeställning i det ni ställer upp. Det finns inga relevanta faktorer....
Om ni inte jämför homosexuella med pedofiler vad är det då ni gör?
Det är klart att ni gör en jämförelse, och om ni inte kan stå för det själva så har ni ju inte ens något syfte med frågeställningen.
OVisK: Lägg ner. Orkar tyvärr inte med den nivån. Men kan erkänna du har rätt.
Json_81: Tycker inte det är omoget att kalla folk för omogna. Jag kallar er dock inte omogna för att ni inte håller med mig. Utan för att ni för frågeställningar utan någon riktig fråga. Det finns liksom ingen som helst relevans i det ni diskuterar. Pedofeli har inte ens med homosexualitet att göra, och kan inte ens jämföras. Det erkänner ni själva.
Anledningen till att pedofili klassas som sjukdom är att man definierat den dragningen till en sjukdom. Sjukdomar är ju inget som bara kom, utan det är en definition på vad vi människor bestämmt. Utifrån våra värderingar så har vi satt det till att det är sjukt att uttnytja personer som inte kan säga ifrån. Dock säger vi inte att det är sjukt att fatta tycke för en likasinnad person som har lika mycket att säga till om, som man får känslor för. Mer än så är det inte, tyvärr. Gör det inte mer komplicerat än så......
Eller vad är det ni försöker få fram?
Att homosexualitet inte är normalt det har jag aldrig påstått. Normalt kan aldrig något som inte försikommer i minioritet bli. Dock är det ytterst normalt på så sätt att det inte är någon sjukdom. Det är som Mind säger, en definitions fråga...
November 22, 2001
davidhellmyrs wrote:
Json_81: Tycker inte det är omoget att kalla folk för omogna. Jag kallar er dock inte omogna för att ni inte håller med mig. Utan för att ni för frågeställningar utan någon riktig fråga. Det finns liksom ingen som helst relevans i det ni diskuterar. Pedofeli har inte ens med homosexualitet att göra, och kan inte ens jämföras. Det erkänner ni själva.
Varför skulle det inte kunna jämföras? En pedofil behöver ju inte våldta barn bara för att han känner sig attraherad av dem. Likaväl kan en homosexuell begå våldtäkt. Jag tror inte man ska förutsätta att alla pedofiler är hemska människor som utnyttjar barn utan att en del lärt sig leva med det.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det inte finns någon riktig fråga?
August 11, 2005
Allting är en definitionsfråga och det är enligt de rådande definitionerna vi diskuterar.
Att bara komma med att "det är en definitionsfråga och inget mer" bara för att vi inte ska diskutera vidare är bara att stoppa huvudet i sanden och inte vilja ta en diskussion.
Och du har all rätt att göra så om du känner för det, men om vi andra känner för att ta en sådan diskutssion så ska vi kunna göra det utan att bli nerklankade på som omogna.
September 7, 2005
Tror att folk blir lite vilseledda här. Att fåglar blir präglade sexuellt på andra är relativt vanlig när de lever bland människor. De går att prägla fåglar på olika föremål som de senare kopulerar vilt med. De här fågelparet är helt säkert från samma kull och har blivit präglade på varandra (troligtvis blev mamman bortskrämd just när de kläcktes)
Som bevis på att homosexualitet är naturligt (i betydelse medfött) är detta inget att ta på allvar. Konstigt att professorn undanhöll denna information från allmänheten :-k
May 17, 2004
cybercola wrote: jag föredrar att fasthålla vid min starka åsikt
Där kom den, tack! Det är alltid lika roligt med människor som rakt i ansiktet på vetenskapen förklarar att de "föredrar att hålla fast" vid sina "starka åsikter", gärna följt, som här, av ännu ett konsekvensargument som bara är dumt.
Ang. pedofili finns det ingenting som säger att det vare sig etiskt eller till naturen skulle skilja sig från homosexualitet, eller heterosexualitet för den delen. Det är bara era normer som säger att det är fel.
Cygnus: Professorn har endast påpekat att homosexualitet är naturligt förekommande, vilket inte kan förnekas, och orsakerna till det är helt irrelevant för huruvida det förekommer eller inte.
Det "sjuka" i det beteendet är för att det faller utanför ramen för det "normala", vilket den här tråden handlade om.
Jag tror du missuppfattat tråden..
Angående dina sista rader så tycker jag nog att det är mindre "moget" att kräkas ur sej skit utan att sätta sej in i vad tråden egentligen handlar om, alt, skiter i vad det handlar om.
F.ö så är du nog riktmärket för politisk korrekthet i den här frågan..
*Edit*
Vill bara inflika vad jag skrev tidigare i tråden ang. pedofilism:
"En pedofil i den egentliga lydelsen är ju inte ens en person som behöver ha haft någon som helst kontakt med en underårig. Det är själva dragningen till den underårige som betecknas pedofili.. "
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Jag har aldrig sagt att homosexualitet är normalt.
Lika lite är det normalt att vara Afrikan i Sverige. Eller lika lite är det normalt (enligt er) att vara Isländare i förhållandade till att vara Kines i världen, eftersom man är minoritet.
Vad är det som bestämmer vad som är rätt, alltså normalt? Vad är det som bestämmer att pedofili är värre än homosexualitet? Vilka är det som definierar vad som är en sjukdom eller inte?
- Det är vi. Människor.
Vi har definierat homosexualitet som "normalt" i Sverige. Som ett tillstånd man får leva under. Och allvarligt talat så skiter jag i vad folk gör i sina sängkammare.... Det är inte min ensak, och rentutsagt så skiter jag i vilket. Så länge de inte skadar mig, så är det inte min ensak och jag tänker inget göra....
Men pedofili är väl allvarligare.... Detta eftersom man som sagt tänder på barn, något harmlöst. Det är detta vi förbjudit. Barn är älskade av oss. Försvarslösa. Om man bara tänder på dom, och inte gör något med dom så stannar det väl ofta inom en själv, och ingen annan får veta det, alltså är det ganska irrelavant. Dock har det sjuka begåtts, men det man inte vet kan man inte straffa någon för. Men när folk börjar runka till webkamor, bestämma träffar över nätet med småbarn och liknande så har människian och omgivningen en möjlighet att få reda på det och bestraffa.
Fråga er själva varför man ska bestraffa två människor som älskar varandra, och sköter sig själva och vill leva med varandra för att de är kär i en i sitt eget kön?
Fråga er sen om ni vill att er unge hänger på samma dagis som en som är anställd för pedofili?
Vad är det ni försöker diskutera? Jag förstår inte. Men ni är fria att fortsätta diskutera, jag har aldrig hindrat er. Men lika stor rätt som ni har att göra alldeles för enkla förenklingar av verkligheten, så har jag rätt att anklaga er för korkade.
Jag vill gärna att ni fortsätter diskutera, för själv tror jag nämligen inte ni har så mycket att diskutera. Förutom att ni slänger ut en "enkel rad" att pedofili inte är så mycket mer annorlunda än homosexualitet....
Och jag vet att alla här inne inte älskar mig, och allvarligt talat så skiter jag i om "vuxna" människor som vissa av er accepterar mig, för jag accepterar inte er så länge ni inte accepterar andra människor oavsett sexuell läggning. För mig är ni inte mer värda än rasister.....
Och jag vet att ni nu kommer påstå att ni inte menade något illa mot homosexella. Men man slänger inte ur sig vilken skit utan att ha tankar bakom. Ingen rök utan eld......
ilg@dd: Jag har mycket väl läst tråden. Och jag reagerade på en alldeles för enkel förenkling som till en början kan verka ganska "strålande", men egentligen är ganska korkad.
Och vad menar du med att jag är politiskt korrekt? Tror du verkligen jag bryr mig om det....? Vad vill du ha fram? Tror du inte jag har egna tankar, utan att jag tycker som folk vill att jag ska tycka? Om sanningen ska fram så har jag aldrig haft något emot någon utan anledning. Jag fostrades tyvärr så.
PS. Jag drar mig ur den här tråden, retirerar. Det finns faktiskt inget mer att tilläga från min sida än det som redan sagts... Ni kan fortsätta diskutera det ni nu diskuterade, om den diskussionen nu leder någonstans. Och det ska faktiskt bli mycket intressant att se hur mycket argument, och diskussionsvinklar ni har kvar.... Ds.
2 Guest(s)