August 11, 2005
Jag håller med dig på den punkten att det är människor som sätter alla gränser, normer och värderingar etc.
Men faktum kvarstår att homosexualitet inte är det normala i naturen heller. Jag skrev om dett a i ett tidigare inlägg men kah ju kort ge min syn på det, igen.
Det naturliga är att två från samma art men av olika kön träffas för att kunna föra sina gener vidare. Eftersom homosexuella inte kan detta (utan fusk) så krävs det ingen einstein för att fatta att det inte skulle funka.
Om någon nu ska hänvisatill tex apor, och att homosexualitet (eller egentligen sex mellan samkönade eftersom de i princip sätter på allt och alla) förekommer där och att det skulle vara fullt normalt. Men bland exakt samma apor förekommer det pedofili och kanibalism.
Men det du hänger upp dig på är tron om att någon här i tråden tycker det är ok med pedofili, vilket alla tar avstånd från. Som sagt, jag håller med om en del av det du sagt, men inte andra.
Callister --> Bara för att många har andra åsikter som skiljer sig från dig gör det dem inte till fjortisar. Du kan ju börja med att växa upp och sluta kalla andrasinnade för saker.
Callister wrote: Skyll er själva när ni ansluter till mångfalden (fjortisar) som anser att homosexualitet är onormalt. Och argumenten förändras inte heller på vägen, bara förnekandet.
Homosexualitet är inte normalt, inget snack om den saken..
Men för den skull finns ingen anledning till klappjakt på dessa annorlunda människor..
Jag tror nog flera med mej tycker så, men för den skull har dom inte något som helst mindrevärde i samhället..
En sak blir inte per automatik normal bara för att folks syn förändras på vissa företeelser med tiden.
Den dagen två män/två quinnor kan fortplanta sej på egen hand utan medicinsk hjälp eller inblandning av person av motsatt kön ska jag hålla med om att en normaliserang har påbörjats, inte förr.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Jag tycker inte heller att det är 'normalt' vid definition. Men att jämföra med pedofiler och liknande är fel. Fjortisandan lyder: det är äckligt. När fjortisarna börjar växa upp hittar de på argument om att det inte är normalt, men FINE då är det inte normalt. Men häxjakten fortsätter likaså.
Nu är inte det här er (eller dig för den delen) men det är så det är och jag har upplevt det länge.
ps jag är inte homo ds
August 11, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Callister]Skyll er själva när ni ansluter till mångfalden (fjortisar) som anser att homosexualitet är onormalt. Och argumenten förändras inte heller på vägen, bara förnekandet.
Homosexualitet är inte normalt, inget snack om den saken..
Men för den skull finns ingen anledning till klappjakt på dessa annorlunda människor..
Jag tror nog flera med mej tycker så, men för den skull har dom inte något som helst mindrevärde i samhället..
En sak blir inte per automatik normal bara för att folks syn förändras på vissa företeelser med tiden.
Den dagen två män/två quinnor kan fortplanta sej på egen hand utan medicinsk hjälp eller inblandning av person av motsatt kön ska jag hålla med om att en normaliserang har påbörjats, inte förr.
=DO
February 4, 2003
Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Den mesta mat ni stoppar i er, är inte riktig. Alltså är inte ni naturliga människor eftersom ni lever på onaturligt mat. Hur ska ni då egentligen rent filosofiskt kunna bli normala bara för ni är tillsammans med en av motsatt kön?
Finns många normala personer som inte kan få barn utan medicinsk hjälp. Varför har de rätt till befruktning? Varför klagar ingen över det?
Varför klagar ingen över abort? Är det naturligt?
Varför klagar ingen över kejsarsnitt är det naturligt? Ni säger själva "utan medicinsk hjälp"?
Antagligen klagar ni aldrig över dessa faktorer eftersom ni inte bryr er, det är bekvämt, det är "naturligt" att hjälpa folk leva gott och utan smärta, och att överleva. Men när det gäller homosexuella så har ni något mot dom (ni kan inte komma och säga att ni respekterar homosexuella när ni uppenbarligen inte gör det, det är bara falskt och gör att en undertryckande stämning byggs upp). Ni använder de argumenten ni använder i just de homosexuellas fall eftersom det är bekvämt att ha något argument att falla tillbaka, och inte behöva erkänna att man egentligen "inte gillar personer för inget" (vilket mer eller mindre är samma som rasism)
August 7, 2001
davidhellmyrs wrote: Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Jag skulle inte säga det med tanke på att det är rätt vanligt med homosexualitet i djurvärlden.
Finns också människokulturer som inviger männen genom gaysex in i vuxenlivet.
davidhellmyrs wrote: Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Den mesta mat ni stoppar i er, är inte riktig. Alltså är inte ni naturliga människor eftersom ni lever på onaturligt mat. Hur ska ni då egentligen rent filosofiskt kunna bli normala bara för ni är tillsammans med en av motsatt kön?
Finns många normala personer som inte kan få barn utan medicinsk hjälp. Varför har de rätt till befruktning? Varför klagar ingen över det?
Varför klagar ingen över abort? Är det naturligt?
Varför klagar ingen över kejsarsnitt är det naturligt? Ni säger själva "utan medicinsk hjälp"?
Antagligen klagar ni aldrig över dessa faktorer eftersom ni inte bryr er, det är bekvämt, det är "naturligt" att hjälpa folk leva gott och utan smärta, och att överleva. Men när det gäller homosexuella så har ni något mot dom (ni kan inte komma och säga att ni respekterar homosexuella när ni uppenbarligen inte gör det, det är bara falskt och gör att en undertryckande stämning byggs upp). Ni använder de argumenten ni använder i just de homosexuellas fall eftersom det är bekvämt att ha något argument att falla tillbaka, och inte behöva erkänna att man egentligen "inte gillar personer för inget" (vilket mer eller mindre är samma som rasism)
Jag trodde det var homosexualitetens "normalitet" som avhandlades.. Men ok..
Skulle tro att det enda "onaturliga" jag får i mej är snus och cigg i några större mängder faktiskt. Vad menar du med onaturlig mat förresten?
Att framställa barn på medicinsk väg ser jag inte som naturligt, däremot ser jag det som en möjlighet för barnlösa par (Heterosexuella).
Abort är onaturligt, sen om det skall vara tillåtet eller ej anser jag att kvinnorna får bestämma. Det kan finnas grund att utföra ett sådant ingrepp, men det skall inte användas som panikåtgärd p.g.a promiskuöst leverne tycker jag.
Kejsarsnitt är ett slöseri med landstingens pengar anser jag, det görs alldeles för många kejsarsnitt helt utan medicinsk grund. Verkar ha gått mode i det hela för att muffen inte ska bli sladdrig eller så.
Kejsarsnitt betalt ur egen ficka ser jag mera positivt på, men i grunden är kejsarsnitt inget "narurligt".
Resten du skriver är mest bara trams i mina ögon, vem som helst ska väl kunna ha en egen åsikt utan att du ska gå i taket och ropa rasism..
Som jag skrivit tidigare så skiter jag i vad folk gör mellan lakanen, men att rumstera runt med en person av samma kön i sänghalmen kan aldrig ses som en "normal" sexualitet.....Observera att det är homolobbyns försök till att få folk att betrakta gay som "normalt" jag reagerar på, inte att vissa är gay.. Alltså definitionen av normalt..
dree wrote: [quote=davidhellmyrs]Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Jag skulle inte säga det med tanke på att det är rätt vanligt med homosexualitet i djurvärlden.
Sådana påstående tycker iaf jag behöver styrkas med källa..
Speciellt den andra meningen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
csm101 wrote: Den andra meningen skulle jag också vilja se bevis på.
Den första vet vi ju alla stämmer (och ni som läst tråden vet vilka andra saker som också förekommer i naturen...)
Den första meningen kan jag godta om det ändras från vanligt till förekommer..
Det är inte speciellt vanligt, och definitivt inte ens i närheten av "normalt" att djur ägnar sej åt homosexualitet..
Däremot så förekommer det att de gör det ibland, men då företrädelsevis unga djur som typ tränar fortplantning på nästan vad som helst..
Hur många här har undgått att ha en hundvalp juckandes mot benet nån gång??
Eller en katthona som backat med röven mot dej ylandes som...Ja, en katt i mars..
August 7, 2001
ilg@dd wrote: [quote=dree][quote=davidhellmyrs]Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Det finns många studier som visar homosexualitet bland djur.
Ang. kulturerna så läste jag om det i illustrerad vetenskap. :bgrin:
dree wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree][quote=davidhellmyrs]Japp som ni talar om så är det inte normalt enligt naturen. Men så är det med mycket annat också....
Det finns många studier som visar homosexualitet bland djur.
Ang. kulturerna så läste jag om det i illustrerad vetenskap. :bgrin:
Jo, men ingen som tyder på att det skulle vara att betrakta som "vanligt" förekommande.
Angående dessa kulturer så skulle det vara intressant att veta vilka kulturer det gäller.
August 7, 2001
ilg@dd wrote: Jo, men ingen som tyder på att det skulle vara att betrakta som "vanligt" förekommande.
Angående dessa kulturer så skulle det vara intressant att veta vilka kulturer det gäller.
Inom vissa djurarter kan det vara vanligt. Det behöver inte vara sexuellt alltid.
Några stammar av sydamerikanska indianer har jag för mig det var ang kulturerna.
February 4, 2003
Givetviss handlar tråden om homosexaulitet.
Men som jag sa tidigare så känns det som att ni använder argumentet att det inte är "naturligt" för att det är det enda ni egneltigen kan luta er mot.
Egentligen tror jag inte ni bryr er så mycket om det är naturligt eller inte, utan ni har tyvärr inte kommit över treåringsstadiet att ni tycker det är äckligt. Ni bryr er fortfarande vad de gör i sin sängkammre.
För ofta kommer diskussionen om homosexualitet och normalitet upp, men nästan aldrig brukar man klanka ner "när andra saker är mindre naturliga".
Jag förstår inte hur man kan resonera så som ni gör, och tyvärr tror jag att det beror på den tid ni växte upp under. Stenåldern. Och förmodligen kommer ni aldrig förändas.
Jag har inga belägg för det, men jag tror inte ni respekterar homosexuella. För att respektera dom så ska man resepektera dom. Det räcker inte med "toma fina ord", utan det är ens handlingar som räknas. Om man stöter ut folk och nekar dom saker på grund av ens sexuella läggning med hänvisning att det inte är "normalt enligt naturen" så anser jag att det finns mycket annat man ska "vara emot" också.
Det känns knystlat... Märkligt att säga att man respekterar folk, men samtidigt visar raka motsatsen..... Sen finns det ju olika grader av respekt också, ni kanske har någon viss "nivå av respekt". Men dock ingen "repsekt" för då ska den vara 100%.
Får jag fråga hur ni ställer er till homosexuellas rätt till adoption? (förutsätt nu ett samhälle där folk i allmänhet respekterar homosexuella, och barnet inte kommer utsättas för mobbning och liknande på grund av uppfostran av föräldrar som er.... Hur ställer ni er till deras ev. rätt?)
August 11, 2005
När vi snackar vad som förekommer inom djurriket så är det högre stående djur (till nästan 100%) som ibland ägnar sig åt homosexuella könslekar. Dessa är djur som tagit steget från att enbart ha sex för reproduktion till att ha sex för att det känns skönt.
Främst är det vanlig bland chimpanser och delfiner. Men om vi säger A måste vi säga B också.
Vill inte vara tjatig, men som jag skrivit tidigare så förekommer en viss form av pedofili också bland chimpanser. Därutöver förekommer kannibalism och även prostitution (!). Välkänt att hannar lockar honor till sex genom att ge dem sockerrör i utbyte (observerats bland dvärgchimpanser).
Så det förekommer en hel del saker i djurriket och ska man dra upp en av dessa så får man dra upp de andra med. Och som sagt, just på punkten homosexualitet (pedofili och prostitution) gäller det enbart djur som har sex för nöjes skull. Dvs inte myror eller grisar eller spiundlar eller...
Okej att säga at det är vanligt med homosexualitet för en viss stam djupt inne i djungeln, men då är det fortfarande en ganska liten grupp som inte är nog för att kunna kalla det för det normala.
Jag har lika mycket repsekt för alla människor (såvida de inte är respektlösa gentemot mig) oavsett deras etnicitet eller läggning och dyl. Jag anser att man ska göra det som man själv blir glad av så länge man inte skadar andra. Således är jag _väldigt_ mot pedofili tex.
Med denna tankesätt tycker jag att jag har bättre saker att lägga ner min tid på än att hata människor för olika anledningar. Det mår både jag och min omgivning bättre av.
Alla säger att de inte har något emot andra människor (pga tex kön, härkomst, sexuell lägning etc) men hade det verkligen varit sant hade vi inte behövt drömma om paradiset i livet efter denna.
Får jag fråga vart den här tråden egentligen kommer att leda? Är det någon som vill ha svar på någon fråga eller diskuterar vi bara fritt (i cirklar)?
Edit: David för helvete, nu får du ge dig. Hade vi varit såna människor som du beskriver så hade vi fan varit ute såhär dags och stenat bögar och flator.
Och gav inte du dig ur diskussionen tidigare?
Och angående adoption så spelar det inte mig ett dugg roll, vill två människor skaffa barn så ska de få det, MEN på samma sätt som heterosexuella ska de uppfylla krav de med. Att vara homosexuell ska därmed inte vara ett likhetstecken med att ha rätt att adoptera, på samma sätt som många "vanliga" par inte får adoptera.
davidhellmyrs wrote:
Får jag fråga hur ni ställer er till homosexuellas rätt till adoption?
Absolut nej..
3 Guest(s)