January 12, 2004
davidhellmyrs wrote: Får jag fråga hur ni ställer er till homosexuellas rätt till adoption? (förutsätt nu ett samhälle där folk i allmänhet respekterar homosexuella, och barnet inte kommer utsättas för mobbning och liknande på grund av uppfostran av föräldrar som er.... Hur ställer ni er till deras ev. rätt?)
Absolut Ja.
Det finns inga bevis på att dom är sämre föräldrar.
jag hade föredragit homosexuella föräldrar mot dom jag hade, utan tvekan.
November 27, 2003
davidhellmyrs wrote: *text*
Det är en sak att acceptera och respektera homosexualitet och en annan att tycka om det. Det finns nog ingen som ifrågasätter deras rättigheter, men jag vet många som fortfarande har svårt för det, men de är inte sämre än någon annan för det. Vi har alla saker vi är rädda för, inte tycker om, men beroende på vad det är så är vi alla vuxna människor som kan se skillnad på att respektera och att tycka om, alla utom du då med den posten. Jag tror dock du går ut hårdare än vad du tänker för du måste klättra ner från tronen och inse att du är precis som alla andra.
Naturlig är för övrigt ett absolut begreep, något är antingen av naturen eller också inte. Man kan inte säga att något är mer eller mindre naturligt.
davidhellmyrs wrote: Jag har inga belägg för det, men jag tror inte ni respekterar homosexuella.
Har man inga belägg då ska man inte heller påstå något.
//Andreas
matssjoberg wrote:
Angående dessa kulturer så skulle det vara intressant att veta vilka kulturer det gäller.
har hört att det är främst i den Medelpadska kulturen som det är vanligt.
😀
😮
Du förvarar tydligen knäck i dina skånska lurar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Delph1 wrote:
Har man inga belägg då ska man inte heller påstå något.
//Andreas
Mina belägg har lika mycket grund som era "homosexuella kan jämföras med pedofiler i viss mån". Så detsamma till er i så fall.
Och för övrigt vilken tron? Sluta snacka skit..... Först säger du att du vill sluta diskutera, men sen provocerar du? (och jag vet att det är lätt hänt, gör det också själv ibland.... men vill bara visa att du även om du tror det, inte är så mycket bättre)
Mina jämförelser mot er som ni tar så förbannat ont utav och blir så jävla förbannade av, de är mycket mindre kränkande än att ni ens från början kunde jämföra pedofili med homosexuella. Och jag vet att det är utspelat nu!!
Men att ni inte kan erkänna att den jämförelsen var sjuk från första början stör mig. Sen har INGEN någonsin sagt att homosexuella är normalt, förstår inte varför ni återgår till att diskutera det.... INGEN har påstått att det är mer nornalt än att vara Afrikan på Island.
Om ni inte förstår att jämförelsen mellan pedofili och homosexualitet är kränkande, så nej, då har ni inte mycket respekt för dom, hur mycket ni än påstår det.....
Och jag ska sluta diskutera detta nu, det leder ingenstans.... Jag vet lika mycket som er att det är utagerat, och ni rätt i det ni säger, men ingen har sagt emot er..... Ingen har sagt att det per definition "vanligt" är vanligt. Men dock kan jag hävda att de flesta homosexuella hade tagit illa upp av er liknelse (även om den är högst FILOSOFISKT, och sjuk samtidigt).
För övrigt så fortsätter Illid eller vad gamlingen heter att säga att homosexuella ABSOLUT inte ska få adoptera, då kan man inte säga att man "accepterar" dom. Ställer mig frågande till varför?
Själv tycker jag inte att homosexuella ska få adoptera. Men inte för att de personligen är sämre som föräldrar, utan för att det finns en LITEN RISK, men ändå en risk att de blir utsatta för mobbning på grund av personer som "er". Så länge inte de homosexuella respekteras fullt ut, eller mer än idag, så är det enligt mig ganska dumt att riskera barn (även om man måste våga någongång). Men i ett samhälle som jag pratade om när jag frågade frågan, så borde det ju inte finnas några sådana problem. Därför frågar jag Illid eller vad du heter, varför de inte ska få adoptera?
Delph: Frågan är riktad till dig. Är befruktning hos en kvinna där mannen har potens problem normalt? Är kejsarsnitt normalt? Är abort normalt? (vet att jag ställt den förr, men riktar mig till dig)
Jag tror att om 50 år så kommer folk titta tillbaka och skratta att man ens kunde tänka som er. Och jag skämtar inte.
----------------------
edit: ähhhhh orkar inte med det......... kliver ner från den så kallade tronen... avslutningen blir väl att för mig är "att acceptera" och "att resepektera" inte samma sak.....
För övrigt ber jag också om ursäkt om det är någon som tagit illa upp av något jag påstått..... Jag blev irriterad på det som sagts och det hela blev till en större grej än vad det är.....
davidhellmyrs wrote:
Om ni inte förstår att jämförelsen mellan pedofili och homosexualitet är kränkande, så nej, då har ni inte mycket respekt för dom, hur mycket ni än påstår det.....
Man kan jämföra allt anser jag, dock var det inte jag som tog upp det från början.. Likheten mellan dessa avarter är väl i stora drag enbart att det är just avarter, om än den ena sjukare än den andra.
davidhellmyrs wrote:
För övrigt så fortsätter Illid eller vad gamlingen heter att säga att homosexuella ABSOLUT inte ska få adoptera, då kan man inte säga att man "accepterar" dom. Ställer mig frågande till varför?
Antar att det är mej du åsyftar.
Jag har som tidigare sagt accepterat att det finns homosexuella, respekt däremot får folk göra sej förtjänta av.
Angående "homoadoptioner" så anser jag det vara rena experiment, och jag anser inte att barn skall behöva vara inblandade i sådant.
davidhellmyrs wrote:
Själv tycker jag inte att homosexuella ska få adoptera. Men inte för att de personligen är sämre som föräldrar, utan för att det finns en LITEN RISK, men ändå en risk att de blir utsatta för mobbning på grund av personer som "er". Så länge inte de homosexuella respekteras fullt ut, eller mer än idag, så är det enligt mig ganska dumt att riskera barn (även om man måste våga någongång). Men i ett samhälle som jag pratade om när jag frågade frågan, så borde det ju inte finnas några sådana problem. Därför frågar jag Illid eller vad du heter, varför de inte ska få adoptera?
Det behövs inte "vågas nångång" i vissa sammanhang, i.ö se svaret ovan..
davidhellmyrs wrote:
Jag tror att om 50 år så kommer folk titta tillbaka och skratta att man ens kunde tänka som er. Och jag skämtar inte.
Kan hända.. Eller så skakar man på huvudet och frågar sej hur dumt folket var förr i tiden..Homoadoptioner? Pffft..
----------------------
davidhellmyrs wrote:
edit: ähhhhh orkar inte med det......... kliver ner från den så kallade tronen... avslutningen blir väl att för mig är "att acceptera" och "att resepektera" inte samma sak.....
Jag tror du kommit något på spåret..
/ilg@dd <---CTRL+C
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
davidhellmyrs wrote: *text*
Jag har inte deltagit nämnvärt i detta eftersom jag vet att det finns folk av väldigt skiftande natur härinne och att de helt enkelt inte fungerar eftersom alla inte ens vill se någon annan sida än sin egen. Och ja om det är något jag gör härinne så är det att provocera för att ställa saker till sin spets. Det tycks inte om av alla, speciellt inte dom som har svårt att försvara sig.
davidhellmyrs wrote: Delph: Frågan är riktad till dig. Är befruktning hos en kvinna där mannen har potens problem normalt? Är kejsarsnitt normalt? Är abort normalt? (vet att jag ställt den förr, men riktar mig till dig)
Normen sätts av samhället och inte av mig, för min egen del har normalt aldrig existerat och varför är en lång historia som jag definitivt inte tänker dela med mig av här, men dom som känner mig vet att normer och samhällets övriga snedvridna standarder har aldrig varit något som jag passat speciellt bra in i. Sen om det verkligen är för att jag är så pass udda eller för att jag bara haft en jävla otur med trångsynta personer i min omgivning låter jag vara osagt.
Men jag skulle väl säga att utifrån dagens normer så är artificiell befruktning accepterat idag, så länge det är ett heterosexuellt par som sagt.
Kejsarsnitt skullej ag säga att samhället anser vara i allra högsta grad normalt, eftersom det förekommer så ofta
Abort är väl samma ovan. Det är vanligt i dagens samhälle och samhället säger inget direkt om att det skulle vara onormalt vad jag vet.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara jämbördigt, det är två saker som avviker från normen och på så vis jämförbara, knappast smakfullt för det är inte heller en jämförelse jag gjort.
Jag tycker själv att den är smaklöst, men jag drar inga förutfattade meningar om andra för det för jag vet inte om de bara jämför för det sticker ut från normen eller för att dom bara är vilse/rädda/osäkra/okunniga etc.
Att du går in och kallar folk för stenåldersstofiler och respektlösa utan att verkligen känna dom utan bara på vad som skrivs i denna högst ytliga diskussion är att gå för långt anser jag. Många härinne är tyvärr inte rädda att stoltsera men sin dumhet i vissa frågor (syftar inte på dig här), men alla är inte det och rena spekulationer måste man kunna ta på ett sansat sätt även om de inte faller en själv i smaken alla gånger.
Jag håller själv på med saker inom medicin som får mig att tveka mest hela tiden huruvida det verkligen är etisk försvarbart att hålla på som vi gör, men jag försöker se till den stora diskussionen och hur andra tycker och tänker och vad det hela kan leda till.
Men visst en diskussion är ingen diskussion utan en kontrapunkt, men att bara gå på och nästan idiotförklara motståndet brukar bara slå bakut.
//Andreas
August 11, 2005
Eftersom jag drog upp hela pedofiliskiten så kan jag ju säga att det var just för att de bägge två är avvikande. Gjorde _inte_ (OBS INTE) den jämförelsen för att på något sätt säga att homosexuella är som pedofiler. Och jag har också tagit avstånd från detta några ggr i tråden.
Mitt syfte var at naturligt förekommande saker har olika acceptansgrad hos dagens samhälle.
Angående det där om femtio år, i romarriket var det fullt accepterat att homosexualitet bland män förekom. Både bland äldre och yngre män. Det som då sågs vara helt oacceptabelt var oralsex.
Idag har rätt många oralsex utan att någon annan tycker att det är något märkvärdigt (en smaksak om man är för eller emot men det är ändå accepterat av dagens samhälle). Homosexualitet gick det dock bakåt för med de nya religionernas intåg.
Nu, 2000 år senare, är det ingen som kallar romarna för dumma, så att folk om 50 år skulle kalla oss dumma är en helt absurd tanke.
June 8, 2001
01) Being gay is not natural. Real Americans always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning.
02) Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall.
03) Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract.
04) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.
05) Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britney Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed.
06) Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children.
07) Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children.
08) Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in America.
09) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children.
10) Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans.
January 12, 2004
Callister wrote: Att vara homosexuell är lika normalt som att dricka cola, om inte mer.
Är det helt normalt att sätta på elefanter och vattenbufflar med? Finns kanske afrikaner som sysslar med det?
Varför ska man kalla de för äckliga och onormala bara för att de har en annorlunda läggning? :bgrin:
Att det finns homo-djur är bara skitsnack, det kallas fortplantningsinstrikt. De försöker sätta på allt de hittar, väskor, stolpar osv. Klä ut datorn till
en hund så ska du nog se att den blir attraktiv också, eftersom djur är ganska korkade. Människan borde dock stå över djuren när det
gäller intelligens, men ibland undrar man.
Följdfrågan blir väl annars, har du någon gång hört talas om lesbiska hundar? :bgrin:
November 26, 2002
Agge wrote:
Att det finns homo-djur är bara skitsnack, det kallas fortplantningsinstrikt. De försöker sätta på allt de hittar, väskor, stolpar osv. Klä ut datorn till
en hund så ska du nog se att den blir attraktiv också, eftersom djur är ganska korkade. Människan borde dock stå över djuren när det
vi har ju en artikel som berättar om två änder som lever monogamt, är det bara påhittat då?
Öwall wrote: [quote=Agge]
vi har ju en artikel som berättar om två änder som lever monogamt, är det bara påhittat då?
Nja, 2 pingvinhannar tror jag väl det var..
Men dom bor på något zoo i Tyskland tror jag, så det går knappast att ha som referensmateriel.. Alla vet väl hur Tyskar är..
August 11, 2005
Agge wrote:
Att förneka homosexualitet bland _högre_ stående djur är ett bra sätt att visa ignorans.
4 Guest(s)