February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=drotz2000] Sen är det ingen status på porsche längre, inga exklusiva bilar alls.
Porsche är nog en av de bilar som är mest status idag.
De har då en fruktansvärt mycket bättre kvalitée än allt annat!! :arg:
Beror på vilken modell man köper.
Boxster S och uppåt är respekt [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Under strecket är bara svensson-bilar
Typ 944 och andra fattigmansporschar 🙄
[Image Can Not Be Found]
February 21, 2003
Statusen är inte helt bortblåst, men man måste ju säga att den sjunkit mot hur det var för 5-10 år sen. Man höjer ju inte lika mycket på ögonbrynen längre. Men som jag sa förut reagerar man ju ändå om det kommer rullande en GT3:a 😀
Men som du säger, rullar det förbi en Ferrari eller Lambo så går pulsen över hundra. Lär nog bli en F348 eller F355 Spider sen när lönen är säkrad och man är låneberättigad 😀
Visserligen får man punga ut 8-900'000 tusen om man vill ha cab, men det är fan värt det. Annars får man väl ta en mildare variant som 348TS som kostar typ 350'000.
September 7, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Rikemansfolka e vad det är. Lamborghini och Ferarri... där har vi status.
njaee ... lamborgini och ferarri börjar ju oxå bli vanligare bland folk som lever i medelklassen eller vunnit på lotto ... :S Hemskt är det!
Snart finns det ju inga bilar man kan utmärka sig med ... :,(
August 16, 2002
pompougnac wrote: um för er information kan jag säga att porschen killen hade så var den lånad (!!!), och jag känner faktiskt en annan som är med i den dokumentären. dem hade tydligen blivit tillsagda av tv3 att bete sig så bortskämt de kunde ocvh verkligen överdriva, medans de i verkligheten är astrevliga... man ska inte tro på allt man ser.
sure they did... oh look, a coin!
May 23, 2002
Biblo wrote: Vem som helst får köpa Lamborghini. Som har pengarna. Dem har tom öppnat affär på strandvägen i stocholm. Numer äger Audi koncernen Lamborghini. Och dem vill bara tjäna pengar.
Det är inte ofta knarklangare och dyl som precis har kommit upp sig som har råd att köpa en Lamborghini eller har tid att vänta. De får snällt nöja sig med Porsche eller Audi TT.
August 24, 2002
"knarklangare och dyl som precis kommit upp sig"
.. jadu? Det spelar ingen roll om dem är knarklangare eller aktie-langare. har du bara pengarna så är det klart du får köpa en Lamborghini!
Och vad väntar dem på dem då? kanske måste räsa bort från snuten illa kvickt, därför dem inte kan vänta leveranstiden? 🙂
Dessutom är nya gallardo tänkt att konkurera med porsche 996 turbo och uppåt..
[/list]
February 12, 2002
Ogrebeast wrote:
Beror på vilken modell man köper.Boxster S och uppåt är respekt [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Nja.. Porsche 944 är en fatigmansPorsche men den som kostar ännu mindre är det INTE! 924an är nog en av de bästa bilar som byggts...
54/46 i viktfördelning, lite tanig motor men det fixar sig lätt.
Den är ju vacker också, perfekt vindmotstånd.
Men visst säg allt dumt ni vill om den bilen, jag lyssnar inte!
June 23, 2002
Gueno wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Är du taskigt vaggad eller? BMW finns det ett mer bögigt märke?.. Ooops visst ja.. Sorry. 🙄
Aah.. saab tror jag visst det heter..
BMW är ju nice, men saab suger appung 😀
Men 2st trevliga bilar råtrimmade är ju Mitsibishi Evo6an och Subaru Imprez WRX. 🙂
January 6, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast] Beror på vilken modell man köper.
Boxster S och uppåt är respekt [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Nja.. Porsche 944 är en fatigmansPorsche men den som kostar ännu mindre är det INTE! 924an är nog en av de bästa bilar som byggts...
54/46 i viktfördelning, lite tanig motor men det fixar sig lätt.
Den är ju vacker också, perfekt vindmotstånd.
Men visst säg allt dumt ni vill om den bilen, jag lyssnar inte!
Jag håller med dig!
Man får ju se vad man får för pengarna, det är en riktigt bra bil för ca
20 000:- för en -70 som är fin.
Jämför med andra bilar i den prisklassen, inte med andra Porsche.
En mycket rolig bil, men lite dyr att försäkra.
2 Guest(s)