February 12, 2002
ando wrote:
Jag håller med dig!
Man får ju se vad man får för pengarna, det är en riktigt bra bil för ca
20 000:- för en -70 som är fin.
Jämför med andra bilar i den prisklassen, inte med andra Porsche.
En mycket rolig bil, men lite dyr att försäkra.
Vad jag menar, exakt.
Man får en väldgt fin och stabil bil med väldig kvallitée för ca 20 000
Jag köpte en -78 för 2 år sedan för 23.
Den har ca 160 hk silvermetalic, targalucka, elspeglar, elrutor, helfräch helskinninredning, numera bra ljud MM.
En 911 från -78 med samma saker och 10 hk till går på minst dryga 100 000 och då är skillnaden marginal.
Den har sämre väghållmning,viktfördelning,vindmotstånd,vikt än 924an.
Men visst den har ju nyckelhålet på vänster sida det har inte min..
Jag har dock handbromsen på vänster sida och gula bromsshok. ( Bara riktiga Porschar som har det, Alla med röda är fake 😛 )
924 orna bördade tillvärkas 75 och slutade 88 eller 89 (minns inte). inte för att de var dåliga bilar utan för att de från början fick mindre status än 911orna för alla konservativa Porsche gubbar inte vågade köpa en nyare modell. Därför fick 924 bli Porsches nya billiga modell i stället för ersättaren till 911 som den från början var tänkt att bli.
Men visst 911orna är underbara men men...
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ando] Jag håller med dig!
Man får ju se vad man får för pengarna, det är en riktigt bra bil för ca
20 000:- för en -70 som är fin.
Jämför med andra bilar i den prisklassen, inte med andra Porsche.
En mycket rolig bil, men lite dyr att försäkra.
Vad jag menar, exakt.
Man får en väldgt fin och stabil bil med väldig kvallitée för ca 20 000
Jag köpte en -78 för 2 år sedan för 23.
Den har ca 160 hk silvermetalic, targalucka, elspeglar, elrutor, helfräch helskinninredning, numera bra ljud MM.
En 911 från -78 med samma saker och 10 hk till går på minst dryga 100 000 och då är skillnaden marginal.
Den har sämre väghållmning,viktfördelning,vindmotstånd,vikt än 924an.
Men visst den har ju nyckelhålet på vänster sida det har inte min..
Jag har dock handbromsen på vänster sida och gula bromsshok. ( Bara riktiga Porschar som har det, Alla med röda är fake 😛 )
924 orna bördade tillvärkas 75 och slutade 88 eller 89 (minns inte). inte för att de var dåliga bilar utan för att de från början fick mindre status än 911orna för alla konservativa Porsche gubbar inte vågade köpa en nyare modell. Därför fick 924 bli Porsches nya billiga modell i stället för ersättaren till 911 som den från början var tänkt att bli.
Men visst 911orna är underbara men men...
Vad gäller status skiter man väl i vad man får för pengarna!!! Det är bilen som är viktig! Kan ju lika gärna köpa en Skoda isf.
Nä 924 kan va hur bra bil som helst, den är iaf ful, lågstatus och jag rankar den lägre än t ex Golf VR6.
January 28, 2003
status på ferrari?? kanske, men vad får du för pengarna?? en mer primitiv bil en en nissan micra.. motorn är gudomlig, och formerna, JA, men avancerad e den inte.. för ca 70% av priset får du en Mercedes SL 65 AMG, och mercan slår den på i stort sett alla punkter, särskilt tekniken!!
Porsche är inte status? dagens dummaste uttalande utan något i närheten... en GT3 eller 996 Turbo är mer status än en Ferrari för fan, inte Enzo, F40, F50, GTO osv..
alla rika snorungar som är ute efter "status" kör ferrari... har sommarstuga i falsterbo, så just trust me... blir tårögd av att se vad dom utsätter bilarna för.. eller snarare INTE utsätter bilarna för 😀
Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom..
enda bilarna med _RIKTIG_ status är McLaren F1 och Koeniggsegg CC..
F1ans motorljud är fan något i hästväg.. höra det var bättre än att få orgasm 😉
Saab är bäst?? därför dom inte har råd att släppa några nya modeller? alltid undrat det och nu har jag ju fått ett bra svar!!
OT 🙂
May 23, 2002
MrWeizel wrote:
Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom...
Världens alla motorjournalister (bla. top gear) har alltid rankat Lamborghini som #1. När Top Gear testade Murciélago knäckte de till och med ur sig att den var bättre än någon Ferrari.
Och nej. Porsche har ingen större status. De försöker gång på gång att tillverka supersportbilarna som de aldrig lyckas med. Carrera GT är ju ett riktigt desperat försök att få Italien status på en bil.
Koeningsegg? De gör nästan ingenting av bilarna själva. Motorn har en helmysko karaktär, otaliga journalister har sågat den...
June 18, 2001
HELIX wrote: [quote=Jerry]Öhm...hur motiverar ni att vem helst INTE borde få köpa bilen?
Man måste ha hög status om man ska köpa en Ferarri Enzo tillexempel.. Dom vill ju inte att vilken pundare som helst ska glida runt i deras finaste bil..
Ja jo, men jag undrade mer över varför några här i tråden suckade djupt över att Lamborghini bryter mot den trenden.
May 14, 2001
November 27, 2002
eller åker man en sån här:
http://mgcars.se/images/mod_im.....xpower.gif
femliters v8 med 410hk
314 km/h
0 - 100 på 5 sekunder 8)
May 23, 2002
affe wrote: eller åker man en sån här:
http://mgcars.se/images/mod_im.....xpower.giffemliters v8 med 410hk
314 km/h
0 - 100 på 5 sekunder 8)
Såg den på stockholms bilsalong i år. Grymmare bil har jag nog inte skådat. Går tydligen att få fabrikstrimmad till 900hk+
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Såg den på stockholms bilsalong i år. Grymmare bil har jag nog inte skådat. Går tydligen att få fabrikstrimmad till 900hk+
910 häst tillome. :bgrin:
Men alltså..
Jag tycker det är för mycket effekt.
När gasar man så mycket?
400 räcker gott och väl för mig.
January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=MrWeizel]
Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom...
Världens alla motorjournalister (bla. top gear) har alltid rankat Lamborghini som #1. När Top Gear testade Murciélago knäckte de till och med ur sig att den var bättre än någon Ferrari.
Och nej. Porsche har ingen större status. De försöker gång på gång att tillverka supersportbilarna som de aldrig lyckas med. Carrera GT är ju ett riktigt desperat försök att få Italien status på en bil.
Koeningsegg? De gör nästan ingenting av bilarna själva. Motorn har en helmysko karaktär, otaliga journalister har sågat den...
Men snälla!
Du får ju tänka på vad det är för målgrupp Porsche har! Dom bygger inte bilar för 2 miljoner och uppåt. Det är bara Carerra GT som kostar över 2 miljoner.
Dom bygger bilar för folk som vill ha prestanda för lagon mycket pengar.
Sen pratar ni om status!
I vems ögon då? En "Svensson" som inte kan något om bilar, som blandar ihop Fiat Barcetta mot en Ferrari.
Enligt mina ögon är status hur snabbt den går på bana, hur snygg den är skiter jag fullständigt i. Viss kvalité spelar roll också.
Sen kan man inte köpa en Ferrari Enzo utan att ha ägt ett antal Ferrari redan och har 2-3 st redan. Det är aldrig vem som helst som får köpa bara för att dom har pengar. Det är lika dant med Carerra GT, eftersom dom inte byggs så många av dom så får inte vem som helst köpa.
3 Guest(s)