Ung och rik på tv3|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ung och rik på tv3
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
436039
October 14, 2003 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ando wrote:
Jag håller med dig!
Man får ju se vad man får för pengarna, det är en riktigt bra bil för ca
20 000:- för en -70 som är fin.
Jämför med andra bilar i den prisklassen, inte med andra Porsche.
En mycket rolig bil, men lite dyr att försäkra.

Vad jag menar, exakt.
Man får en väldgt fin och stabil bil med väldig kvallitée för ca 20 000
Jag köpte en -78 för 2 år sedan för 23.
Den har ca 160 hk silvermetalic, targalucka, elspeglar, elrutor, helfräch helskinninredning, numera bra ljud MM.
En 911 från -78 med samma saker och 10 hk till går på minst dryga 100 000 och då är skillnaden marginal.
Den har sämre väghållmning,viktfördelning,vindmotstånd,vikt än 924an.
Men visst den har ju nyckelhålet på vänster sida det har inte min..
Jag har dock handbromsen på vänster sida och gula bromsshok. ( Bara riktiga Porschar som har det, Alla med röda är fake 😛 )
924 orna bördade tillvärkas 75 och slutade 88 eller 89 (minns inte). inte för att de var dåliga bilar utan för att de från början fick mindre status än 911orna för alla konservativa Porsche gubbar inte vågade köpa en nyare modell. Därför fick 924 bli Porsches nya billiga modell i stället för ersättaren till 911 som den från början var tänkt att bli.
Men visst 911orna är underbara men men...

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
436141
October 14, 2003 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ando] Jag håller med dig!
Man får ju se vad man får för pengarna, det är en riktigt bra bil för ca
20 000:- för en -70 som är fin.
Jämför med andra bilar i den prisklassen, inte med andra Porsche.
En mycket rolig bil, men lite dyr att försäkra.

Vad jag menar, exakt.
Man får en väldgt fin och stabil bil med väldig kvallitée för ca 20 000
Jag köpte en -78 för 2 år sedan för 23.
Den har ca 160 hk silvermetalic, targalucka, elspeglar, elrutor, helfräch helskinninredning, numera bra ljud MM.
En 911 från -78 med samma saker och 10 hk till går på minst dryga 100 000 och då är skillnaden marginal.
Den har sämre väghållmning,viktfördelning,vindmotstånd,vikt än 924an.
Men visst den har ju nyckelhålet på vänster sida det har inte min..
Jag har dock handbromsen på vänster sida och gula bromsshok. ( Bara riktiga Porschar som har det, Alla med röda är fake 😛 )
924 orna bördade tillvärkas 75 och slutade 88 eller 89 (minns inte). inte för att de var dåliga bilar utan för att de från början fick mindre status än 911orna för alla konservativa Porsche gubbar inte vågade köpa en nyare modell. Därför fick 924 bli Porsches nya billiga modell i stället för ersättaren till 911 som den från början var tänkt att bli.
Men visst 911orna är underbara men men...

Vad gäller status skiter man väl i vad man får för pengarna!!! Det är bilen som är viktig! Kan ju lika gärna köpa en Skoda isf.

Nä 924 kan va hur bra bil som helst, den är iaf ful, lågstatus och jag rankar den lägre än t ex Golf VR6.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
436159
October 14, 2003 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Öhm...hur motiverar ni att vem helst INTE borde få köpa bilen?

Man måste ha hög status om man ska köpa en Ferarri Enzo tillexempel.. Dom vill ju inte att vilken pundare som helst ska glida runt i deras finaste bil..

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
436269
October 15, 2003 - 4:51 am
sp_Permalink sp_Print

Nån annan än jag som tycker Enzon är skitsnygg? 🙂

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
436637
October 15, 2003 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote:
Dessutom är nya gallardo tänkt att konkurera med porsche 996 turbo och uppåt..

Sniklambo... "bara" 10 cylindrar och ett lågt pris på 1.5 mille...

För 20 papp kan man få mycket skönare kärror än 924:a

Och Nej, Saab är bäst...

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
436680
October 15, 2003 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

status på ferrari?? kanske, men vad får du för pengarna?? en mer primitiv bil en en nissan micra.. motorn är gudomlig, och formerna, JA, men avancerad e den inte.. för ca 70% av priset får du en Mercedes SL 65 AMG, och mercan slår den på i stort sett alla punkter, särskilt tekniken!!

Porsche är inte status? dagens dummaste uttalande utan något i närheten... en GT3 eller 996 Turbo är mer status än en Ferrari för fan, inte Enzo, F40, F50, GTO osv..

alla rika snorungar som är ute efter "status" kör ferrari... har sommarstuga i falsterbo, så just trust me... blir tårögd av att se vad dom utsätter bilarna för.. eller snarare INTE utsätter bilarna för 😀

Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom..

enda bilarna med _RIKTIG_ status är McLaren F1 och Koeniggsegg CC..

F1ans motorljud är fan något i hästväg.. höra det var bättre än att få orgasm 😉

Saab är bäst?? därför dom inte har råd att släppa några nya modeller? alltid undrat det och nu har jag ju fått ett bra svar!!

OT 🙂

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
436821
October 15, 2003 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote:

Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom...

Världens alla motorjournalister (bla. top gear) har alltid rankat Lamborghini som #1. När Top Gear testade Murciélago knäckte de till och med ur sig att den var bättre än någon Ferrari.

Och nej. Porsche har ingen större status. De försöker gång på gång att tillverka supersportbilarna som de aldrig lyckas med. Carrera GT är ju ett riktigt desperat försök att få Italien status på en bil.

Koeningsegg? De gör nästan ingenting av bilarna själva. Motorn har en helmysko karaktär, otaliga journalister har sågat den...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
436827
October 15, 2003 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Jerry]Öhm...hur motiverar ni att vem helst INTE borde få köpa bilen?

Man måste ha hög status om man ska köpa en Ferarri Enzo tillexempel.. Dom vill ju inte att vilken pundare som helst ska glida runt i deras finaste bil..

Ja jo, men jag undrade mer över varför några här i tråden suckade djupt över att Lamborghini bryter mot den trenden.

brilliance
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 206
437069
October 16, 2003 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

ok men det e ingen som har den? 😉

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
437295
October 16, 2003 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte varför ni har så mkt emot SAAB dom har ju ffs byggt ett av världens bästa strisplan som mäter sig lätt me F16 och en hel del andra världsberömda plan 😀

affe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
437574
October 16, 2003 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

eller åker man en sån här:
http://mgcars.se/images/mod_im.....xpower.gif

femliters v8 med 410hk
314 km/h
0 - 100 på 5 sekunder 8)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
437634
October 16, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

affe wrote: eller åker man en sån här:
http://mgcars.se/images/mod_im.....xpower.gif

femliters v8 med 410hk
314 km/h
0 - 100 på 5 sekunder 8)

Såg den på stockholms bilsalong i år. Grymmare bil har jag nog inte skådat. Går tydligen att få fabrikstrimmad till 900hk+

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
437638
October 16, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Såg den på stockholms bilsalong i år. Grymmare bil har jag nog inte skådat. Går tydligen att få fabrikstrimmad till 900hk+

910 häst tillome. :bgrin:

Men alltså..
Jag tycker det är för mycket effekt.
När gasar man så mycket?
400 räcker gott och väl för mig.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
437644
October 16, 2003 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror ju på vikten också. Det ska kännas när man sitter i en bil runt 1000kg med kusar bakom ryggen :bgrin:

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
437799
October 16, 2003 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=MrWeizel]

Lamborghini? historian om märket som alltid rankats som tvåa.. visst, coola och så, men precis som porsche och ferrari (då inte Enzo osv) så kan vem som helst med pengar köpa dom...

Världens alla motorjournalister (bla. top gear) har alltid rankat Lamborghini som #1. När Top Gear testade Murciélago knäckte de till och med ur sig att den var bättre än någon Ferrari.

Och nej. Porsche har ingen större status. De försöker gång på gång att tillverka supersportbilarna som de aldrig lyckas med. Carrera GT är ju ett riktigt desperat försök att få Italien status på en bil.

Koeningsegg? De gör nästan ingenting av bilarna själva. Motorn har en helmysko karaktär, otaliga journalister har sågat den...

Men snälla!
Du får ju tänka på vad det är för målgrupp Porsche har! Dom bygger inte bilar för 2 miljoner och uppåt. Det är bara Carerra GT som kostar över 2 miljoner.
Dom bygger bilar för folk som vill ha prestanda för lagon mycket pengar.

Sen pratar ni om status!
I vems ögon då? En "Svensson" som inte kan något om bilar, som blandar ihop Fiat Barcetta mot en Ferrari.
Enligt mina ögon är status hur snabbt den går på bana, hur snygg den är skiter jag fullständigt i. Viss kvalité spelar roll också.

Sen kan man inte köpa en Ferrari Enzo utan att ha ägt ett antal Ferrari redan och har 2-3 st redan. Det är aldrig vem som helst som får köpa bara för att dom har pengar. Det är lika dant med Carerra GT, eftersom dom inte byggs så många av dom så får inte vem som helst köpa.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 349
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL