June 5, 2004
Json_81 wrote: [quote=azN-] KAN du ha rätt i,men kan ju även vara så att någon har en kompis som håller på med sådant och bara dras med i skiten, kanske inte kan stå imot grupptryck riktigt...
Men kompisarna har väl oxå föräldrar eller?
inte alla som har,nej...
EDIT: Kom på bättre svar: Jag sa bara att det kan vara på båda visen,eller jag menade det i alla fall
November 22, 2001
azN- wrote: [quote=Json_81]
inte alla som har,nej...
EDIT: Kom på bättre svar: Jag sa bara att det kan vara på båda visen,eller jag menade det i alla fall
Även om de nu inte skulle ha biologiska föräldrar så har de styvföräldrar eller något. Visst vet jag oxå att det e grupptryck o liknande men det är ju bl a sådant föräldrar är till för att lära sina barn att undvika.
August 14, 2001
Verkar ej stämma i detta fallet, men såg ett inslag om just grafitti på nyheterna för några år sen, tror det var på 4an, dock ej säker, där d sa att bilden för klotter och grafitti var helt fel, vanligast var typ 25-35-åringar, "vanliga" människor, d jämförde bl.a. 2 bilder, ena med den "typiska" klottraren, hiphoparen i pösiga kläder, med en "rent" klädd 25-35-åringen och sa att den äldre "välklädda" var den som höll på... men kanske iof var en annan sak, d kanske ej enbart var för att förstöra d höll på... det var nog mer åt "konst" hållet... även om det väl med är klotter så länge man ej gör det på ställen man själv äger.
(ni får försöka tyda vad jag skrivit så gott ni kan, för trött för vettiga formuleringar och klara tankebanor just nu, gnatt)
January 12, 2004
Json_81 wrote: [quote=azN-] KAN du ha rätt i,men kan ju även vara så att någon har en kompis som håller på med sådant och bara dras med i skiten, kanske inte kan stå imot grupptryck riktigt...
Det finns dom som växer upp mer eller mindre föräldrarlösa av olika orsaker.
Det handlar nog inte bara om grupptryck alla gånger, det är nog nåt djupare än så vissa gånger, speciellt när det gäller barn och ungdomar.
November 22, 2001
obelix wrote: [quote=Json_81][quote=azN-] KAN du ha rätt i,men kan ju även vara så att någon har en kompis som håller på med sådant och bara dras med i skiten, kanske inte kan stå imot grupptryck riktigt...
Det finns dom som växer upp mer eller mindre föräldrarlösa av olika orsaker.
Och dom olika orsakerna beror ju i regel på att föräldrarna inte tar sitt ansvar.
Visst, föräldrarna kan vara döda, det är väl det fallet som kan ställa till det.
October 22, 2002
DiDi wrote: Du det är stor skillnad mellan Grafitti och klotter
Mycket stor skillnad.
Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett något klotter som är snyggt som är klottrat på hus, vagnar, lastbilar och annat. Det går inte att få något snyggt om dom måste kasta ett getöga över axeln hela tiden.
Däremot har jag sett Grafitti som är snyggt och vacker på ställen där dom som utövar konsten grafitti har blivit förfrågade OM dom kan måla på ett ställe och då oftast fått betalt.
October 16, 2003
fisken wrote: [quote=DiDi]Du det är stor skillnad mellan Grafitti och klotter
Mycket stor skillnad.
Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett något klotter som är snyggt som är klottrat på hus, vagnar, lastbilar och annat. Det går inte att få något snyggt om dom måste kasta ett getöga över axeln hela tiden.
Däremot har jag sett Grafitti som är snyggt och vacker på ställen där dom som utövar konsten grafitti har blivit förfrågade OM dom kan måla på ett ställe och då oftast fått betalt.
jag tycker det är skit bra att man kan få tillstånd att måla på en ful betong-vägg så att det blir mycket snyggare...
July 3, 2003
obelix wrote: Jag gillar det två bröder gjorde som fick fast ett par ungjävlar som klottrade på deras fastighet.
Dom sprayade ner ungarna från topp till tå med deras egna färg.
deras föräldrar blev vansiniga och polisanmälde bröderna, trist nog blev dom fällda, men jag misstänker att det var värt det, för det har inte klottrats nåt mer på deras fastighet efter det.
Way to go! :bgrin: Så skulle nog fler av klottrarna behöva behandlas... :arg:
2 Guest(s)