November 25, 2003
oxiswoofer wrote: sitter o funderar över en sak..när man skall söka till olika högskolor/universitet är det nån begränsning på hur många man får söka till? som det är när man söker till gymnasiet...? 🙄
Har för mig att man har ett visst antal maxalternativ. Sen om du kommer in på det första så stryks du från de övriga har jag för mig. Så man kan säga att man måste bestämma sig redan på sökningsdagen, om man har tillräckliga betyg.
March 11, 2003
På stenåldern, när jag sökte in de första gångerna, så kunde man söka hur många kurser som helst. Men precis som GardenGnome säger, så stryks du från alternativ som är under det du har kommit in på. Om du t.ex. håller på att läsa upp betyg, kan du söka i alla fall, och då kontaktar antagningsenheten dig för uppdatering. Du kan ju faktiskt söka på en mängd olika universitet och högskolor samtidigt. Tveka inte att söka lite längre bort. Det är rätt kul att komma iväg! Studenttiden kan vara förbannat rolig.
April 1, 2003
denstore wrote: På stenåldern, när jag sökte in de första gångerna, så kunde man söka hur många kurser som helst. Men precis som GardenGnome säger, så stryks du från alternativ som är under det du har kommit in på. Om du t.ex. håller på att läsa upp betyg, kan du söka i alla fall, och då kontaktar antagningsenheten dig för uppdatering. Du kan ju faktiskt söka på en mängd olika universitet och högskolor samtidigt. Tveka inte att söka lite längre bort. Det är rätt kul att komma iväg! Studenttiden kan vara förbannat rolig.
hm..okejje..har tänkt att söka till många skolor..i hela sverige typ.. 😀
när får man svar då om man har kommit in eller inte?
March 11, 2003
oxiswoofer wrote:
hm..okejje..har tänkt att söka till många skolor..i hela sverige typ.. 😀
när får man svar då om man har kommit in eller inte?
Du borde nog kunna hitta svar på de flesta frågor här:
http://www.studera.nu
November 25, 2003
September 12, 2001
GardenGnome wrote: Studentlivet är förbaskat roligt. Att ha tenta i morgon bitti är dock inte lika roigt, särskilt inte då man egentligen borde sitta och plugga bevis nu.
Äsch då...man brukar väl säga att det finns inga omfester men väl omtentor.
I och för sig så sitter du väl inte direkt och festar nu men herregud...du är på NH ju. 🙂
November 25, 2003
Lustigt nog finns det omfester - omsitsarna! =)
Det tråkiga är att det här är just en omtenta, men jag tror jag grejar den. Såvida inte den surmulne geten till examinator minns mitt namn från förra gången jag skrev den. Jag var *inte* nöjd med hans rättning, men det sket sig ändå.
Jag har en benägenhet att bli mycket mer aktiv på olika forum när tentorna stundar...
November 25, 2003
April 1, 2003
Mathias wrote: Jag ska också söka in snart. Jag hade tänkt gå någon civilingengenjörsutbildning, men jag saknar fysik b och teknisk bastermin är jobbigt. Därför kommer det troligen bli någon utbildning på stockholms universitet. Fast de duger väl..
okej..jag har tänkt att gå civilinjengörutbilidningen..o jag är mkt tacksamm över att mina föräldrar "tvingade" mig att gå natur..för nu har jag alla ämnen som behövs..fysik B, kemi A, matte E
2 Guest(s)