September 16, 2007
Såg programmet tidigare idag, för er som inte gjort det finns Uppdrag Granskning på SVT:s hemsida http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....;from=menu
Jag har väldigt svårt att tro att det bara är ICA som gör detta men eftersom bara dom var med i programmet så har vi fokus där. Fy fan vad vidrigt när hon plockade upp köttet som hamnat på golvet och paketerade om. Det var nog bland det värsta jag sett.. Ni som också såg programmet köper ni kött? Och den stora frågan, kommer ni köpa kött från ICA i framtiden?
Tacka gud att man bor i Norrland och har eget kött som inte är 100 år gammalt och legat på golvet.
Inte något större problem för min del eftersom vi bara har en konsumbutik i byn.
Överraskad att dom gör så där?? Knappast.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2003
trots det lite äckliga samtalsämnet så blir jag grymt sugen på fläskkotlätter eller liknande när jag läser Dehamans inlägg i kombination med att jag är jobbigt hungrig (Pizzerian öppnar 10 🙁 )
jobbigt mycket ICA går i vinst med, om dom skulle hoppa över att göra reklam för 1 miljard per år och inte ge cheferna så många miljoner per år så skulle det kanske vara en rimlig prisnivå i ICA butikerna.
mer angåend ämnet, blir ingen sjuk? eller försvinenr alla bakterierna när man steker trots att det är gammalt kött?
June 8, 2001
Återigen beviset på mänsklig girighet i dess värsta form, hur många kr per år hade ägarna fått betala av alla sina miljoner i vinst för att tillhandahålla färskt kött varje dag.
Sjuk värld man lever i onekligen. Jag har själv handlat i en av butikerna och kommer förmodligen inte sätta min fot där igen i protest mot dom.
Tur att program som uppdrag granskning finns annars hade dom fått fortsatta agera på samma sätt.
Undrar hur många som kommer besöka deras köttdiskar framöver 🙂
January 8, 2005
blir en aning äcklad, iofs är jag inte jätte överasskad men nånstans har man ändå trott att det är bara snack och kanske några enstaka fall..
tänker tebax till 2 dagar då jag åt grillade revben från ica, första dagen var det jätte gott mört och fint kött, andra gången smakade det ungefär som skosula, segt och konstigt... frågan är hur många steg det revbenet tog.... suck.
hemskt, men ICA är nog defenetivt inte ensamma, har inte större förtroende för resterande av kedjorna, en butik som defenetivt jag har banlyst och många andra är LIDL som är nog värst inom sånt, och inte minst mot sina anställda.
best regards, pole
September 27, 2005
Det man inte vet har man inte ont av, så därför tittar jag inte på programmet :D/
Ang, bakterier så dör de vid typ 150 grader. Så tillagar du bara din mat riktigt finns nästan inte risken att det skall hända något 🙂
Det som kan vara farligt är väll om du lagar och låter kallna och sen kör i micron eller något så att det inte blir riktigt varmt.
July 27, 2002
Självklart dör du inte av att äta kött som gick ut dagen innan.
Jag tycker inte man ska fokusera alls på det.
Det viktiga är att ICA brytit mot lagarna för att öka sin vinst, missbrukat sitt förtroende, helt enkelt giriga som fan även fast de redan tjänar grymma pengar.
Det, om något, är värt att ha som anledning för att skita i att handla där.
September 16, 2007
obelix wrote: man ska nog vara rätt så blåst om man tror på att inga affärer fuskar med sina varor.
Givetvis är man otroligt naiv om man tror allt går enligt reglerna överallt. Finns alltid och kommer alltid finnas folk som fuskar för egen vinning skull.
Men som alltid "det man inte vet lider man inte av" ICA kommer nog skadas otroligt mycket av det här.
February 17, 2004
Finns så sjuka människor så förvånar inte ett dugg. Det här är INTE något unikt för just ICA, händer överallt. Har hört 100ggr värre historier. Om ni vill kan jag nämna dom, men bäst att låta bli, det är så ***** äckligt. Efter att jag har hört alla sjuka historier har jag slutat äta vissa livsmedel.
September 1, 2002
Jag har inte sett hela programmet, bara en sammanfattning av det på nyheterna.
Att man ljuger med datummärkningen tycker är jag är ganska allvarligt. Man skall kunna lita på att det som står på en förpackning stämmer.
Men samtidigt tycker jag vi svenskar är så överdrivna i vår antibakteriella hälsoattityd. Allting som inte är kliniskt kirurg-rent är helt förkastligt.
Vi har faktiskt ett smak- och luktsinne som är väldigt duktigt på att avgöra om det vi försöker äta är "farligt" eller dumt att äta eller ej.
Jag säger inte att det är riskfritt att äta kött och andra färskvaror, men vår paranoida rädsla för att insta-dö av lite damm på en köttbit eller att dricka mjölk som passerat bäst-före-datumet med några dagar är larvig enligt mig.
Vi svenskar har så jäkla kasst immunförsvar på grund av vår kliniska attityd kring råvaor och mat. Det gör att det räcker det med så lite för att vi skall bli magsjuka.
Vi gör bra mycket äckligare saker i vardagen än att äta lite fläskotlett med lite damm och smuts på.
November 29, 2003
DiDi wrote: Eftersom att jag jobbat med paketering av kött och dylikt (och sett hur det går till där) så är jag inte ett dugg förvånad.
Ungefär som ett mejeri som trycker Onsdagens Datum på Måndagens körning av vissa produkter. Då kan dom köra allt på en gång istället för att köra samma produkt två dagar.
Så man ska inte ens lite på tillverkare.
November 29, 2003
nvidiaamd wrote: detta är med 100% säkerhet inte något helt speciellt och bara för ICA, om inte dem tagit patent på idén. vilket inte är trovärdigt.
absolut inte första gången heller, dock dör amn inte heller av gammal kött. om inte den är riktigt gammal 😉
Precis, ett par dagar hit eller dit.
Lite skit rensar bara magen.
1 Guest(s)