July 8, 2003
Nu var det fixat. Jag och tjejen var och skrev på kontrakt idag. Vi fick en trea i närheten av Falu centrum, tar kanske en kvart att gå så är man i absoluta shoppingdelen av Falun.
Hyran är 4600 kr ungefär vilket inte alls är dåligt på två personer.
Lägenheten är jättefin. Oranga tapeter i hallen, röda i köket (tror jag), gröna i sovrummet och gråa med kinatecken i datorrummet. =)
Lägenheten ligger ca 10 minuters gångväg från högskolan (regementet) och ca 15 minuter från själva högskolan i sig. Skolan finns på två platser. Ca 15 minuter till sjukhuset där tösen jobbar så båda har nära till allt.
Badrummet är jättefint, lite trångt iofs eftersom vi ska in med en tvättmaskin men det löser vi. Badkaret är inkaklat så aldrig mer behöver man städa under (hurray!).
Ska försöka fixa bilder när vi flyttar in i början av oktober (kan bli september om tjejen blir av med lägenheten snabbare).
[Image Can Not Be Found]
*puss på er* =)
February 21, 2003
Super-Svensson wrote: Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
stockholmslänslandsting har anställningsstopp 😮
så
1. hon får inge jobb här nere
2. han pluggar där uppe
2 skäl? 😀
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 15, 2003
denstore wrote: [quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
Hur kan man frivilligt bo i Stockholm?;)
Nära till precis allt?
Iofs dyrt, och svårt att få tag i jobb, men det är inget jag har problem med.. 😛
Caged : Grattis till lägenheten iaf, den såg ju fin ut!
January 14, 2002
denstore wrote: [quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
hmm.. låt oss inte göra denna tråd till en till "det är bättre att bo där" tråd 🙄
och grattis... såg riktigt skysst ut.. (vill åxå bo i lägenhet) 😀
July 8, 2003
Dehman wrote: [quote=denstore][quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
WÖRD! 😛
Hmm, jag säger inte att det är bättre att bo i Falun än Stockholm. Eller, det gör jag. För MIG är det bättre att bo i Falun då Falun är:
*lugnare
*lättare att skaffa jobb
*billigare hyror
*Erbjuder goda shoppingmöjligheter (även om Sthlm är mycket bättre på den punkten)
*Dalkullor <--- viktigast =)
March 10, 2002
caged wrote: [quote=Dehman][quote=denstore][quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
WÖRD! 😛
Hmm, jag säger inte att det är bättre att bo i Falun än Stockholm. Eller, det gör jag. För MIG är det bättre att bo i Falun då Falun är:
*lugnare
*lättare att skaffa jobb
*billigare hyror
*Erbjuder goda shoppingmöjligheter (även om Sthlm är mycket bättre på den punkten)
*Dalkullor <--- viktigast =)
Sen kan du se när Leksand spelar också (vilken dröm).
April 11, 2003
caged wrote: [quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
Det är absolut inga fel på Falun, du kan ju jämföra med Norberg där jag ursprunligen kommer ifrån. =) Falun är MYCKET bättre. =)
haha Allt är väll bättre än Norberg.
Grattis till er fina lya.
July 8, 2003
Rune wrote: [quote=caged][quote=Super-Svensson]Trevligt trevligt, men hur kan man frivilligt bo i Falun? 😉
Det är absolut inga fel på Falun, du kan ju jämföra med Norberg där jag ursprunligen kommer ifrån. =) Falun är MYCKET bättre. =)
haha Allt är väll bättre än Norberg.
Grattis till er fina lya.
Hehe, Hedemorakille ser jag. Jodå, allt är bättre än norberg. Fan Hedemora, där han man varit och friat några gånger. Mycket snygga töser där. =)
2 Guest(s)