July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....97,00.html
Jag vågar dock inte gå in där just nu, mår dåligt av det där ansiktet.
* Hittar inte gamla tråden, men ni kanske hitta infon i ovanstående länk. :cy:
November 4, 2001
PaiN wrote: [quote=festisMER]Men shit, är du en liten flicka eller? Man börjar ju inte må dåligt bara för att man ser en bild!
Medkänsla?
Jag tänker inte börja hacka på dig, för det är väl det du är ute efter.
Stackars flicka (som blev påkörd) :/
Medkänsla och må illa är väll ändå inte samma sak.
February 4, 2003
Rätt intressant att se vad vissa här inne definerar en "man" som.
För att man ska vara en man så ska man inte visa medkänsla om "man mår illa". Vilket man faktiskt kanske bör kunna göra även om man är en man.
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Inte på ett ögonblick,, de lär ha svidit lite innan.. 😕 (Men ok då,, visst gjäntemot resten av tiden så var det ju ett ögonblick men endå.. )
Att hon blev hemsk är väl kanske fel "ordval" av Mullvaden. Men hon blev faktiskt rejält omtumlad och " grovt skadad".
Och ett ögonblick stämer ju. För jag menar:
* Smäll
* Ansikte förtört (redan i detta skedet är ansiktet "skadat" / hemsk som Mullvaden uttyckte det)
* Operation (lite förändringar jämfört med tidigre punkt)
March 1, 2004
The Cadet wrote: [quote=festisMER]Men shit, är du en liten flicka eller? Man börjar ju inte må dåligt bara för att man ser en bild!
Är du dum eller? Är man barnslig för att man mår dåligt av att se någon annan fara illa? Du är ju sjuk.
Är jag sjuk för att jag inte mår illa av en bild?
October 27, 2001
chrippaz wrote: Medkänsla och må illa är väll ändå inte samma sak.
Nej, vem har skrivit det?
Om man inte mår illa av den bilden, eller känner sig illa till mods och sedan öppet klargör detta har man ingen medkänsla (varken för offret eller för de som tidigare klargjort hur de känner).
2 Guest(s)