October 25, 2003
Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstentrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax oxh kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.
OT: Hahaha, jag läste J.O.S-koncernen, alltså Jens of Sweden
Konstigt att jag inte fattade vad du menade...
October 18, 2004
Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstentrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax oxh kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.
haha så sant! stör mig lika mycket på den där jävla grejjen, speciellt när man är blöt på händerna av vattnet som alltid bildas på allt i vår kyl:(
March 30, 2003
TE?
Ett lock till microvågsugnen som är så stort att det inte tar i maten på kanten av tallriken när man värmer.
Fästet av den första biten på toapappersrullen. Lite jobbigt att få upp ibland 🙂
Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.
March 13, 2004
Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstetrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax och kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.
edit: stavfel
du kan ju göra en sån där sak som joey i vänner gjorde reklam om, hehe, : now I can have milk every day! 😀
May 17, 2002
Delph1 wrote: [quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.
Oh det där är riktigt frustrerande saker! Löser du det så ska du få en stor "överraskning"! 😉
//Andreas
ah, den klassiska omöjliga ekvationen: Tio korvar, sexton korvbröd. Omöjligt, enkelt och helt underbar.... 8)
btw, jag skrev ett mail till ett bageri som tillverkar korvbröd (minns ej vad det heter, men sak samma) och påpekade snällt att man var tvungen att köpa 160 satans korvar för att få det att gå jämt ut. Som svar på mailet fick jag något i stil med att "det finns faktiskt korvbrödspåsar med tio korvbröd i, dock så säljer inte de lika bra som de med 12 och 16 korvbröd". JAHA! So what!?!? Kan det kanske bero på en viss överexponering i butikerna och en viss underproduktion på tio-korvbrödspåsar kanske? Jag vet inte, men det jag vet är att korvbrödsbagare är ockrare!
October 22, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1][quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.
Oh det där är riktigt frustrerande saker! Löser du det så ska du få en stor "överraskning"! 😉
//Andreas
ah, den klassiska omöjliga ekvationen: Tio korvar, sexton korvbröd. Omöjligt, enkelt och helt underbar.... 8)
btw, jag skrev ett mail till ett bageri som tillverkar korvbröd (minns ej vad det heter, men sak samma) och påpekade snällt att man var tvungen att köpa 160 satans korvar för att få det att gå jämt ut. Som svar på mailet fick jag något i stil med att "det finns faktiskt korvbrödspåsar med tio korvbröd i, dock så säljer inte de lika bra som de med 12 och 16 korvbröd". JAHA! So what!?!? Kan det kanske bero på en viss överexponering i butikerna och en viss underproduktion på tio-korvbrödspåsar kanske? Jag vet inte, men det jag vet är att korvbrödsbagare är ockrare!
Det finns även förpackningar med 5 korvbröd i. Dock så säljs inte det heller så mycket. Den mesta delen av korvbrödet jag kör så är det 16 förpackningarna. På hamburgefronten så är det väl bättre eftersom hamburgarna säljs i 8-pack och jumbobröden säljs också i 8-pack.
Sen att man får korvbröd över gör ju inget heller för att det är ju gott, lite senap och ketshup i brödet och dom där 6 brödna är borta. Tror aldrig att det har blivit bröd över för någon faktiskt.
(Jag kör 150 pall bröd från Korvbröds Bagaren i veckan. Min teori baseras på vad jag lastar)
October 25, 2003
fisken wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Delph1][quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.
//Andreas
Det finns även förpackningar med 5 korvbröd i. Dock så säljs inte det heller så mycket. Den mesta delen av korvbrödet jag kör så är det 16 förpackningarna. På hamburgefronten så är det väl bättre eftersom hamburgarna säljs i 8-pack och jumbobröden säljs också i 8-pack.
Sen att man får korvbröd över gör ju inget heller för att det är ju gott, lite senap och ketshup i brödet och dom där 6 brödna är borta. Tror aldrig att det har blivit bröd över för någon faktiskt.
(Jag kör 150 pall bröd från Korvbröds Bagaren i veckan. Min teori baseras på vad jag lastar)
Korvbröd är helt underbart att kasta på grillen lite lätt så de får ytan och sedan ha ketchup på 😀
Ungefär hur gott som helst
May 19, 2003
chalaha wrote: [quote=Krqagyzzz]du kan ju förbättra joskoncentratstetrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax och kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.
edit: stavfel
du kan ju göra en sån där sak som joey i vänner gjorde reklam om, hehe, : now I can have milk every day! 😀
Haha, det är ju klockrent 😀
1 Guest(s)