Uppgift i skolan|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppgift i skolan
bjornpadda
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 15, 2005 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, min uppgift är att förbättra eller förändra en redan befintlig produkt. Har inte så mycket tid på mig så det måste vara enkelt...

Kommer inte på ett smack 🙁 Hjälp mej :bok:

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
822983
January 15, 2005 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

du kan ju förbättra joskoncentratstetrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax och kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.

edit: stavfel

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
823031
January 15, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstentrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax oxh kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.

OT: Hahaha, jag läste J.O.S-koncernen, alltså Jens of Sweden laugh
Konstigt att jag inte fattade vad du menade...

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
823058
January 15, 2005 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstentrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax oxh kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.

haha så sant! stör mig lika mycket på den där jävla grejjen, speciellt när man är blöt på händerna av vattnet som alltid bildas på allt i vår kyl:(

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
823086
January 15, 2005 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

TE?

Ett lock till microvågsugnen som är så stort att det inte tar i maten på kanten av tallriken när man värmer.
Fästet av den första biten på toapappersrullen. Lite jobbigt att få upp ibland 🙂
Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
823087
January 15, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.

Oh det där är riktigt frustrerande saker! Löser du det så ska du få en stor "överraskning"! 😉

//Andreas

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
823088
January 15, 2005 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Producera en "Any" knapp till tangentbordet så inte alla n00bs blir förvirrade och vet inte vilken knapp de ska trycka på när det kommer upp att dom ska trycka på "Any key" 😛 wink

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
823111
January 15, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

gör om försvarets pc-dartsystem så att den tar tidsnummer till meddelanden från tiden man ställer in i pc'n istället för datorns tid.

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
823115
January 15, 2005 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: du kan ju förbättra joskoncentratstetrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax och kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.

du kan ju göra en sån där sak som joey i vänner gjorde reklam om, hehe, : now I can have milk every day! 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
823404
January 15, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.

Oh det där är riktigt frustrerande saker! Löser du det så ska du få en stor "överraskning"! 😉

//Andreas

ah, den klassiska omöjliga ekvationen: Tio korvar, sexton korvbröd. Omöjligt, enkelt och helt underbar.... 8)

btw, jag skrev ett mail till ett bageri som tillverkar korvbröd (minns ej vad det heter, men sak samma) och påpekade snällt att man var tvungen att köpa 160 satans korvar för att få det att gå jämt ut. Som svar på mailet fick jag något i stil med att "det finns faktiskt korvbrödspåsar med tio korvbröd i, dock så säljer inte de lika bra som de med 12 och 16 korvbröd". JAHA! So what!?!? Kan det kanske bero på en viss överexponering i butikerna och en viss underproduktion på tio-korvbrödspåsar kanske? Jag vet inte, men det jag vet är att korvbrödsbagare är ockrare!

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
823472
January 16, 2005 - 12:36 am
sp_Permalink sp_Print

haha några skriver verkligen sköna grejjor, men som är så jävla sanna:P

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
823512
January 16, 2005 - 1:45 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1][quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.

//Andreas

ah, den klassiska omöjliga ekvationen: Tio korvar, sexton korvbröd. Omöjligt, enkelt och helt underbar.... 8)

btw, jag skrev ett mail till ett bageri som tillverkar korvbröd (minns ej vad det heter, men sak samma) och påpekade snällt att man var tvungen att köpa 160 satans korvar för att få det att gå jämt ut. Som svar på mailet fick jag något i stil med att "det finns faktiskt korvbrödspåsar med tio korvbröd i, dock så säljer inte de lika bra som de med 12 och 16 korvbröd". JAHA! So what!?!? Kan det kanske bero på en viss överexponering i butikerna och en viss underproduktion på tio-korvbrödspåsar kanske? Jag vet inte, men det jag vet är att korvbrödsbagare är ockrare!

Det finns även förpackningar med 5 korvbröd i. Dock så säljs inte det heller så mycket. Den mesta delen av korvbrödet jag kör så är det 16 förpackningarna. På hamburgefronten så är det väl bättre eftersom hamburgarna säljs i 8-pack och jumbobröden säljs också i 8-pack.
Sen att man får korvbröd över gör ju inget heller för att det är ju gott, lite senap och ketshup i brödet och dom där 6 brödna är borta. Tror aldrig att det har blivit bröd över för någon faktiskt.

(Jag kör 150 pall bröd från Korvbröds Bagaren i veckan. Min teori baseras på vad jag lastar)

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
823514
January 16, 2005 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Delph1][quote=Urax]Hamburgare och hamburgerbröd av samma storlek samt korv och korvbrödsförpackningar med samma antal korvar som bröd.

//Andreas

Det finns även förpackningar med 5 korvbröd i. Dock så säljs inte det heller så mycket. Den mesta delen av korvbrödet jag kör så är det 16 förpackningarna. På hamburgefronten så är det väl bättre eftersom hamburgarna säljs i 8-pack och jumbobröden säljs också i 8-pack.
Sen att man får korvbröd över gör ju inget heller för att det är ju gott, lite senap och ketshup i brödet och dom där 6 brödna är borta. Tror aldrig att det har blivit bröd över för någon faktiskt.

(Jag kör 150 pall bröd från Korvbröds Bagaren i veckan. Min teori baseras på vad jag lastar)

Korvbröd är helt underbart att kasta på grillen lite lätt så de får ytan och sedan ha ketchup på 😀
Ungefär hur gott som helst

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
823723
January 16, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: [quote=Krqagyzzz]du kan ju förbättra joskoncentratstetrornas öppningsflärp. Så att man slipper använda sax och kan använda handkraft istället. Detta vardagsproblem har jag stört mig på länge, fixa det och du lär inte få nobelpris.

du kan ju göra en sån där sak som joey i vänner gjorde reklam om, hehe, : now I can have milk every day! 😀

Haha, det är ju klockrent 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL