Uppkörning på torsdag!!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppkörning på torsdag!!
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
879569
April 26, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: klockrent å bli stanad i fyllekontroll av polisen, under uppkörningen, och åka dit för rattfylla.. till er som anser att det är ok att ta en öl å köra, klipp era körkort, ni har inte i trafiken å göra...

Ähh...bullshit, knäcka några folkpiss på motorvägen är bara chill.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
879656
April 26, 2005 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars är det väl det vanliga. Bruka speglar som man ska och ha en vandrande blick på alla vägar osv. Sänka farten och ha bromsberedskap vid dolda faror med.
Det jag kuggade på 2:a gången.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
879677
April 26, 2005 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: [quote=Johan Nicklasson]klockrent å bli stanad i fyllekontroll av polisen, under uppkörningen, och åka dit för rattfylla.. till er som anser att det är ok att ta en öl å köra, klipp era körkort, ni har inte i trafiken å göra...

många uppkörningar som endast går på motorväg...
inte för att på nått sätt vara taskig men hoppas snuten tar dig när du blåser förbi ett dagis (30 sträcka) i 62kmh drickandes en bärs ...

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
879683
April 26, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: [quote=Collateral][quote=Johan Nicklasson]klockrent å bli stanad i fyllekontroll av polisen, under uppkörningen, och åka dit för rattfylla.. till er som anser att det är ok att ta en öl å köra, klipp era körkort, ni har inte i trafiken å göra...

många uppkörningar som endast går på motorväg...
inte för att på nått sätt vara taskig men hoppas snuten tar dig när du blåser förbi ett dagis (30 sträcka) i 62kmh drickandes en bärs ...

Räcker med 20km/h för fort på 30sträcka för att bli av med lappen 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
879692
April 26, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Lycka till om du förtjänar det..

OT, vad betyder "pzz"?

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
879711
April 26, 2005 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
OT, vad betyder "pzz"?

Tror det betyder peace, någon slags förkortning eller något 🙂

Angående det jag skrev innan så var jag inte seriös :bgrin:
Jag skrev något oseriöst bara för att han som skapade tråden skrev som en jävla kratta och då kändes hela tråden i sig oseriös!

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
879723
April 26, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

^BeTa^ wrote:
Räcker med 20km/h för fort på 30sträcka för att bli av med lappen 😉

jo men har prövotiden gått ut måste körkortet dras i mer än 12 månader för att dom ska behöva ta om det.. från scratch ..

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
879726
April 26, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: [quote=^BeTa^] Räcker med 20km/h för fort på 30sträcka för att bli av med lappen 😉

jo men har prövotiden gått ut måste körkortet dras i mer än 12 månader för att dom ska behöva ta om det.. från scratch ..

Ahaa, så du menade så.
Ifs rätt hårt att få det indraget i 1 år med oavsett om man får ta om det från scratch eller inte.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
879763
April 27, 2005 - 3:16 am
sp_Permalink sp_Print

mmolle wrote: jo da dem två första var jag inte så förberedd men den tredje va jag grymt bra hade bara otur jag blev kuggad på grund av att jag körd 32 på 30 väg och han sa det också!!pzzz

Att han kuggade dig berodde inte på att du körde 32 på 30 väg, det var snarare så att han angav det som ett skäl troligtvis eftersom du inte körde så värst vidare överlag. Dom bedömmer efter helheten och man får ha några misstag på uppkörningen också sålänge som det är mindre förteelser.

Jag har kör en aning för fort på mina uppkörningar för C och sen CE och inte blivit kuggad för att det har gått 82 på 90 väg.

Man kuggar sig inte 3 gånger för att man är nervös. Sen så ska inte vissa ha körkort som redan har det heller, så är det bara.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
879919
April 27, 2005 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

tror som fisken.. dom kuggar ingen på 2km/h, jag blåste 50 på en "rekomenderad fart 30" väg, men det är bara rek och efter som det var halv åtta på morronen och ingen trafik kunde han/vill han inte sätta dit mig på de.. men han var jävlig i övrigt.. fickparkera på den jobbigaste gatan i stan, lurade in mig på en 30väg där skyltarna sitter gömda bakom massa grenar.. som tur är känner jag till stans så jag visste att de var trettio.. han verkade små sur nä han gav mig lappen.. klart, han var småsur när han satte sig i bilen från början så det var väl ungefär samma humör.. jag trodde faktiskt jag hade kuggat så kläcker han:
-"umm, det gick ju bra, fanns inget att anmärka på så du får väl få din lapp här då"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL