December 7, 2001
skulle de inte va fint med ett bild-uppladdnings ställe _på_ NH?
vore mkt enklare 🙂
typ max 1280x1024 (pga bakgrundsbilder brukar max vara så stora och sparar jue plats oxå.. med tanke på att de finns vissa som postar bilder på 3200x2000 osv 😮 ) och så måste man va medlem för att ladda upp och måste rensa bilder lite då och då pga att de inte ska finnas massa skit bilder på servern 😀
forumet är jue bara 400 mb ungefär så resten borde väl inte va mkt större.... och server ligger väl på en 80:gigg'are eller nått...
bring it on :bgrin:
June 23, 2002
peppe20 wrote: men tex... då blir de slut på allt: "var kan ja ladda upp min bild? *fnizz*" typ
Skadar det så mycket då att en ställer en sån fråga? Jag tycker det är sånt forum är till för tex. man ska fråga och få undra saker ju.
Men visst kan hålla med dig att det vore smidigt på det sättet.
June 20, 2002
utrymmet kanske inte är något problem, men hur blir det med bandbredden?
tycker att forumet är väl segt ändå som det är ibland, och att sitta och trycka en massa bilder över linan lär ju iallafall inte hjälpa...
de flesta här har 10 meg gratis, och har man inte det finns det mängder av ställen man kan skaffa gratis utrymme på/ladda upp bilder på...
September 8, 2003
bandbredden kanske blir problem.
onödigt att slöa ner NH med stora bilder ju.
dår är det bättre att leta rätt på ett ställa. finns ju tusentals som erbjuder gratis webhotell. med och utan reklam. finns ställen som man kan ladda upp bilder på också.
sen kan man själv slänga upp en server. som säkert många har gjort, jag är en av dom iaf.
Så ja gär nog emot det.
visst det skulle vara smart samtidigt. men nej enligt mig 🙂
June 23, 2002
brange wrote: sen kan man själv slänga upp en server. som säkert många har gjort, jag är en av dom iaf.
Jag med. 😉
Och jag är också Nej emot massa stora bilder på NH. Tänkte in på bandbredden innan dvs jag har fått ännu en negativ sak med massa bild uppladdning till NH nu. 🙂
1 Guest(s)