November 13, 2002
Såg reportaget i Uppdrag granskning
http://www.svt.se/svt/jsp/Cros.....pos=rubrik
Så nu önskar man att alla skulle sluta äta på mcdonalds .max.burger king där.
November 13, 2002
Bogus wrote: Det är väl bra att de kan få jobb också, det är tillgång och efterfrågan som styr liksom...
Till er som tycker att det är bra eller inte bryr er
Då är det bara att ni slutar på era jobb om ni har något och börjar jobba för den städ firman för det är ju bra betalt 37/tim tänk på det nästa gång ni går till chefen och kräver mer i lön.
December 31, 2001
fireball wrote: [quote=Bogus]Det är väl bra att de kan få jobb också, det är tillgång och efterfrågan som styr liksom...
Då är det bara att ni slutar på era jobb om ni har något och börjar jobba för den städ firman för det är ju bra betalt 37/tim tänk på det nästa gång ni går till chefen och kräver mer i lön.
Varför skulle vi sluta våra jobb för att vi inte bryr oss?
Personerna i fråga har ju inget jobb och kan ju inte få något annat som det verkar på dem så varför ta det man får?
Så funkar arbetslivet. Man får ta det man får.
October 16, 2003
fireball wrote: [quote=Bogus]Det är väl bra att de kan få jobb också, det är tillgång och efterfrågan som styr liksom...
Så det är bättre att de går arbetslösa?
October 22, 2002
engine52 wrote: Otur att ingen av hamburgarkedjorna ligger närmare mig då hade jag ätit där varje dag bara för att stödja dom i ren protest mot dom som protesterar.
Är väl idoternas fel att dom jobbar för låga lönen?
fireball: är du medlem i AFA, vegan eller liknande?
Haha, var ungefär min tanke också! 🙂
September 15, 2002
Typiskt Sverige att det blir sådant snack om detta. Hur många städare finns inte i denna bransh som är utnyttjade på detta vis. Verkar ju itne vara så många av dem som klagat om det inte kommit fram förut. Nu drar några reportrar upp detta så dessa blir av med sina jobb. De enda som tjänar något på det är reportrarna och kanske facken då det får en till fråga att bråka om som ingen vill ha deras hjälp med. Fackrörelsen måste bli förändrad. Hoppas på moderaternas stämma i dag.
July 18, 2003
Om dom inte gillar lönen så får dom väl sluta, dom ska väl vara glad att dom har jobb, jag har kört traktor för liknande lön, och det är gode tungare än att städa. Som nån tidigare sa, det ända reportern här kommer att åstakomma är att dom kommer få sparken och inte ha nå pengar alls.
Jag äter på hamburgerkedjorna hela tiden, kommer inte sluta pga detta.
Det finns folk som har det gode mkt värre än dessa människor här i världen, och även om jag själv gode inte är en av dom så tycker jag dom får ta och bita ihop eller byta jobb.
September 16, 2007
Kollade igenom hela programmet igår natt.. Vilken smörja, sen musikval jag höll på att ramla ur stolen, det var väl då man skulle tycka synd om de små herrarna?
Konstigt dom inte får bättre jobb. Vem anställer en snubbe som pratar dålig Engelska. Fel att gå en kurs i Svenska eller något!?
3 Guest(s)