Uppmanar alla att sluta äta McDonalds .Max.Burger King|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppmanar alla att sluta äta McDonalds .Max.Burger King
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1161606
October 25, 2007 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Bryr mig inte, smakar det bra så äter jag där.

Alltid kloka och bra värderingar du kommer med. :pray:
Kan inte göra annat än att hålla med, dock är Max det enda stället jag äter på av dessa.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1161607
October 25, 2007 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1161634
October 25, 2007 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju inte vårat fel att städarna har dåliga löner. Det tycker jag facket får ta på sig...

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1161638
October 25, 2007 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: McDonalds och Burger King äter jag inte på för de inte har god mat.
MAX däremot gillar jag så där äter jag vid tillfälle och det kommer jag fortsätta med 🙂

Word!

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
1161841
October 26, 2007 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..

NEEJ! Om du äter asiatiskt stöder du ju kommunismen!
Och vi vet ju alla att kommuner är av ondo

🙄

Människor är köttätare, det har vi varit sedan början då vi utvecklades ifrån apstadiet. Den som inte inser detta och klankar ner på folk som äter kött kanske skulle fundera på att få en lobotomi =)

Är man ute efter normala löner söker man sig till industrin som minst, inte snabbmatkedjorna.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1161874
October 27, 2007 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..

NEEJ! Om du äter asiatiskt stöder du ju kommunismen!
Och vi vet ju alla att kommuner är av ondo

🙄

Människor är köttätare, det har vi varit sedan början då vi utvecklades ifrån apstadiet. Den som inte inser detta och klankar ner på folk som äter kött kanske skulle fundera på att få en lobotomi =)

Är man ute efter normala löner söker man sig till industrin som minst, inte snabbmatkedjorna.

Slåss du med knölpåk också? wink

Det var iofs städbolaget de var anställda av, men det gör kanske ingen skillnad. Ja ja, det måste städas. Vägrar folk att göra det för slavlöner kommer lönerna att höjas.

Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
1162040
October 28, 2007 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.

Det undrar fan jag också. Käkade riktigt sweet thai-mat ikväll, på en trevlig restaurang, för 75kr. Svettigt dubbel whopper meal för 65, någon?? 🙄

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1162041
October 28, 2007 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Jerry]Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.

Det undrar fan jag också. Käkade riktigt sweet thai-mat ikväll, på en trevlig restaurang, för 75kr. Svettigt dubbel whopper meal för 65, någon?? 🙄

Burger King tycker jag är ganska bra. Senast igår åt jag en Triple Whopper Meal (självklart med plusmeal), riktigt gott 🙂

Lite roligt också när några längre bak i kön funderade på hur någon klarar av att äta en hamgurgare med tre köttskivor 😀
(Klenisar som tror att det är jobbigt... 😉 )

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1162049
October 28, 2007 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.

MrWeizel
Member
Medlem
1162175
October 29, 2007 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.

...och då brukar thai vara perfekt 😉

Back to topic, så blir det svårt att bojkotta ett ställe som man inte går till i förstaläget, om man inte vill vara tragisk reaktionär och stå utanför och uggla med plakat. Känns väl också lite otroligt att McD, BK och Max inte skulle ha någon aning om hur det går till.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1162196
October 29, 2007 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.

Back to topic, så blir det svårt att bojkotta ett ställe som man inte går till i förstaläget, om man inte vill vara tragisk reaktionär och stå utanför och uggla med plakat. Känns väl också lite otroligt att McD, BK och Max inte skulle ha någon aning om hur det går till.

Men helt klart alla visste vad som hände. Det kan fan ingen förneka, så naiv är väl ingen? Men saken är att varför ska man bry sig? Dom var inga slavar, dom valde själv att arbeta där och är således idioter.

Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1162415
October 30, 2007 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: [quote=MrWeizel][quote=Dehman]Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.

Men helt klart alla visste vad som hände. Det kan fan ingen förneka, så naiv är väl ingen? Men saken är att varför ska man bry sig? Dom var inga slavar, dom valde själv att arbeta där och är således idioter.

Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..

Både sant och osant. Ett som är säkert är iaf att McD visste att samma killar jobbade varje dag året runt.

//Anställd

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1162531
October 31, 2007 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ha ett Burger King till Skellefteå. 🙁

MrWeizel
Member
Medlem
1162535
October 31, 2007 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..

Det trodde jag med, men så hårt som han gick åt Vänstern i "Uppdrag Granskning: Vänsterns Historieförfalskning", så började jag tvivla... 😛

F.Ö. en jävligt intressant dokumentär, som nog sved till lite i partihögkvarteret.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1162538
October 31, 2007 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=engine52]Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..

Det trodde jag med, men så hårt som han gick åt Vänstern i "Uppdrag Granskning: Vänsterns Historieförfalskning", så började jag tvivla... 😛

F.Ö. en jävligt intressant dokumentär, som nog sved till lite i partihögkvarteret.

Ja men så sägs det ofta per automatik att journalister är kommunister.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1162590
November 1, 2007 - 4:49 am
sp_Permalink sp_Print

Var precis en fin skandal här nere om McDonalds;

Istället för att betala minimum lönen 6.5 CNY i timmen så hade man snikat med 5.5 CNY (4.24 SEK).

Någon som orkar räkna ut hur länge man måste jobba för att köpa en iPod på den lönen? 😀

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1162591
November 1, 2007 - 6:05 am
sp_Permalink sp_Print

Hum nu blev jag sugen på Burger King. Kanske dra dit till lunch 🙂

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1162594
November 1, 2007 - 7:30 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=MrWeizel][quote=engine52]Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..

Ja men så sägs det ofta per automatik att journalister är kommunister.

Ja det finns rätt bra skäl varför man gör det..

Hauk: ni har ju liiiiiiiiiiiiite annorlunda samhälle där nere.. Säkert lika cool skatt wink

kebabbert
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1163378
November 6, 2007 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..

Du kanske har fel, har du tänkt på det? Är det då du som ska lobotomeras?

Människor kanske är mera "allätare" än renodlade "köttätare". Fakta:
-Köttätare har spetsiga tänder med sax liknande kindtänder för att skära av kött och ben. Människor har inte stora spetsiga tänder, men vi har malande kindtänder - mera som växtätare.

-Vi måste i stort sett upphetta köttet till det faller sönder av sig självt, för att vi ska kunna äta upp det. Rått kött är våra tänder inte bra på att handskas med. Våra tänder kan inte klippa sönder päls, kött, senor och ben - som köttätare kan.

-Köttätare har kort tarmkanal med stark magsyra, för att inte köttet ska hinna ruttna, det ska fort ut. Människor har lång tarmkanal med svag magsyra - precis som växtätare. De djur som har starkast magsyra, är ormar eftersom de sväljer bytet helt och ska smälta sönder ben och skinn.

-Kollar man på apor, som vi härstammar från, så är ingen av dom renodlade köttätare. De äter frukter, grönsaker och insekter och små djur ibland. T.om. kossor äter ibland kött; de kan äta en mus pga de måste få i sig kväve i kvävefattiga områden. Gör detta kossor till köttätare?

Kort sagt, om det finns folk som tror att vi är renodlade köttätare så borde de lobotomeras. Möjligen är vi allätare. Vi äter inte bara rent kött som krokodiler, ormar, lejon, tigrar, etc gör. Våra tänder är mera som björnar och apor; de äter allt möjligt och ibland äter de kött.

EDIT: hittade mera fakta som talar emot att människor är renodlade köttätare:
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/09/are-humans-carnivores-or-herbivores-2/

-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
1163379
November 6, 2007 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

kebabbert wrote: [quote=Tintin][quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..

Du kanske har fel, har du tänkt på det? Är det då du som ska lobotomeras?

Människor kanske är mera "allätare" än renodlade "köttätare". Fakta:
-Köttätare har spetsiga tänder med sax liknande kindtänder för att skära av kött och ben. Människor har inte stora spetsiga tänder, men vi har malande kindtänder - mera som växtätare.

-Vi måste i stort sett upphetta köttet till det faller sönder av sig självt, för att vi ska kunna äta upp det. Rått kött är våra tänder inte bra på att handskas med. Våra tänder kan inte klippa sönder päls, kött, senor och ben - som köttätare kan.

-Köttätare har kort tarmkanal med stark magsyra, för att inte köttet ska hinna ruttna, det ska fort ut. Människor har lång tarmkanal med svag magsyra - precis som växtätare. De djur som har starkast magsyra, är ormar eftersom de sväljer bytet helt och ska smälta sönder ben och skinn.

-Kollar man på apor, som vi härstammar från, så är ingen av dom renodlade köttätare. De äter frukter, grönsaker och insekter och små djur ibland. T.om. kossor äter ibland kött; de kan äta en mus pga de måste få i sig kväve i kvävefattiga områden. Gör detta kossor till köttätare?

Kort sagt, om det finns folk som tror att vi är renodlade köttätare så borde de lobotomeras. Möjligen är vi allätare. Vi äter inte bara rent kött som krokodiler, ormar, lejon, tigrar, etc gör. Våra tänder är mera som björnar och apor; de äter allt möjligt och ibland äter de kött.

EDIT: hittade mera fakta som talar emot att människor är renodlade köttätare:
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/09/are-humans-carnivores-or-herbivores-2/

gå du genom livet och lev på kaninmat, jag skulle då inte klara mig 2 dar utan riktig mat.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 443
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL