April 20, 2002
Fackamato wrote: Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..
NEEJ! Om du äter asiatiskt stöder du ju kommunismen!
Och vi vet ju alla att kommuner är av ondo
🙄
Människor är köttätare, det har vi varit sedan början då vi utvecklades ifrån apstadiet. Den som inte inser detta och klankar ner på folk som äter kött kanske skulle fundera på att få en lobotomi =)
Är man ute efter normala löner söker man sig till industrin som minst, inte snabbmatkedjorna.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 18, 2001
Tintin wrote: [quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..
NEEJ! Om du äter asiatiskt stöder du ju kommunismen!
Och vi vet ju alla att kommuner är av ondo
🙄
Människor är köttätare, det har vi varit sedan början då vi utvecklades ifrån apstadiet. Den som inte inser detta och klankar ner på folk som äter kött kanske skulle fundera på att få en lobotomi =)
Är man ute efter normala löner söker man sig till industrin som minst, inte snabbmatkedjorna.
Slåss du med knölpåk också?
Det var iofs städbolaget de var anställda av, men det gör kanske ingen skillnad. Ja ja, det måste städas. Vägrar folk att göra det för slavlöner kommer lönerna att höjas.
Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.
January 28, 2003
Jerry wrote: Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.
Det undrar fan jag också. Käkade riktigt sweet thai-mat ikväll, på en trevlig restaurang, för 75kr. Svettigt dubbel whopper meal för 65, någon?? 🙄
January 7, 2006
MrWeizel wrote: [quote=Jerry]Vem äter på dessa ställen ändå? För nästan samma pris kan man få riktig mat på en riktig restaurang, om än inte någon lyx. Ja, till och med kafé-mat är godare. Om inte annat får man en bättre miljö att äta i.
Det undrar fan jag också. Käkade riktigt sweet thai-mat ikväll, på en trevlig restaurang, för 75kr. Svettigt dubbel whopper meal för 65, någon?? 🙄
Burger King tycker jag är ganska bra. Senast igår åt jag en Triple Whopper Meal (självklart med plusmeal), riktigt gott 🙂
Lite roligt också när några längre bak i kön funderade på hur någon klarar av att äta en hamgurgare med tre köttskivor 😀
(Klenisar som tror att det är jobbigt... 😉 )
January 28, 2003
Dehman wrote: Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.
...och då brukar thai vara perfekt 😉
Back to topic, så blir det svårt att bojkotta ett ställe som man inte går till i förstaläget, om man inte vill vara tragisk reaktionär och stå utanför och uggla med plakat. Känns väl också lite otroligt att McD, BK och Max inte skulle ha någon aning om hur det går till.
September 16, 2007
MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.
Back to topic, så blir det svårt att bojkotta ett ställe som man inte går till i förstaläget, om man inte vill vara tragisk reaktionär och stå utanför och uggla med plakat. Känns väl också lite otroligt att McD, BK och Max inte skulle ha någon aning om hur det går till.
Men helt klart alla visste vad som hände. Det kan fan ingen förneka, så naiv är väl ingen? Men saken är att varför ska man bry sig? Dom var inga slavar, dom valde själv att arbeta där och är således idioter.
Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..
May 25, 2007
engine52 wrote: [quote=MrWeizel][quote=Dehman]Ibland har man inte tid och ork att vänta mer än 5 minuter på maten.
Men helt klart alla visste vad som hände. Det kan fan ingen förneka, så naiv är väl ingen? Men saken är att varför ska man bry sig? Dom var inga slavar, dom valde själv att arbeta där och är således idioter.
Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..
Både sant och osant. Ett som är säkert är iaf att McD visste att samma killar jobbade varje dag året runt.
//Anställd
January 28, 2003
engine52 wrote: Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..
Det trodde jag med, men så hårt som han gick åt Vänstern i "Uppdrag Granskning: Vänsterns Historieförfalskning", så började jag tvivla... 😛
F.Ö. en jävligt intressant dokumentär, som nog sved till lite i partihögkvarteret.
September 12, 2001
MrWeizel wrote: [quote=engine52]Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..
Det trodde jag med, men så hårt som han gick åt Vänstern i "Uppdrag Granskning: Vänsterns Historieförfalskning", så började jag tvivla... 😛
F.Ö. en jävligt intressant dokumentär, som nog sved till lite i partihögkvarteret.
Ja men så sägs det ofta per automatik att journalister är kommunister.
September 16, 2007
skiroy wrote: [quote=MrWeizel][quote=engine52]Sen att Janne är Kommunist är väl ingen nyhet..
Ja men så sägs det ofta per automatik att journalister är kommunister.
Ja det finns rätt bra skäl varför man gör det..
Hauk: ni har ju liiiiiiiiiiiiite annorlunda samhälle där nere.. Säkert lika cool skatt
June 5, 2007
Tintin wrote: [quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..
Du kanske har fel, har du tänkt på det? Är det då du som ska lobotomeras?
Människor kanske är mera "allätare" än renodlade "köttätare". Fakta:
-Köttätare har spetsiga tänder med sax liknande kindtänder för att skära av kött och ben. Människor har inte stora spetsiga tänder, men vi har malande kindtänder - mera som växtätare.
-Vi måste i stort sett upphetta köttet till det faller sönder av sig självt, för att vi ska kunna äta upp det. Rått kött är våra tänder inte bra på att handskas med. Våra tänder kan inte klippa sönder päls, kött, senor och ben - som köttätare kan.
-Köttätare har kort tarmkanal med stark magsyra, för att inte köttet ska hinna ruttna, det ska fort ut. Människor har lång tarmkanal med svag magsyra - precis som växtätare. De djur som har starkast magsyra, är ormar eftersom de sväljer bytet helt och ska smälta sönder ben och skinn.
-Kollar man på apor, som vi härstammar från, så är ingen av dom renodlade köttätare. De äter frukter, grönsaker och insekter och små djur ibland. T.om. kossor äter ibland kött; de kan äta en mus pga de måste få i sig kväve i kvävefattiga områden. Gör detta kossor till köttätare?
Kort sagt, om det finns folk som tror att vi är renodlade köttätare så borde de lobotomeras. Möjligen är vi allätare. Vi äter inte bara rent kött som krokodiler, ormar, lejon, tigrar, etc gör. Våra tänder är mera som björnar och apor; de äter allt möjligt och ibland äter de kött.
EDIT: hittade mera fakta som talar emot att människor är renodlade köttätare:
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/09/are-humans-carnivores-or-herbivores-2/
July 18, 2003
kebabbert wrote: [quote=Tintin][quote=Fackamato]Äter aldrig på mcdonalds, ska det bli snabbmat så blir det hellre thai eller kina... måste jag välja så blir det väl burger king isåfall, av dom alla..
Du kanske har fel, har du tänkt på det? Är det då du som ska lobotomeras?
Människor kanske är mera "allätare" än renodlade "köttätare". Fakta:
-Köttätare har spetsiga tänder med sax liknande kindtänder för att skära av kött och ben. Människor har inte stora spetsiga tänder, men vi har malande kindtänder - mera som växtätare.
-Vi måste i stort sett upphetta köttet till det faller sönder av sig självt, för att vi ska kunna äta upp det. Rått kött är våra tänder inte bra på att handskas med. Våra tänder kan inte klippa sönder päls, kött, senor och ben - som köttätare kan.
-Köttätare har kort tarmkanal med stark magsyra, för att inte köttet ska hinna ruttna, det ska fort ut. Människor har lång tarmkanal med svag magsyra - precis som växtätare. De djur som har starkast magsyra, är ormar eftersom de sväljer bytet helt och ska smälta sönder ben och skinn.
-Kollar man på apor, som vi härstammar från, så är ingen av dom renodlade köttätare. De äter frukter, grönsaker och insekter och små djur ibland. T.om. kossor äter ibland kött; de kan äta en mus pga de måste få i sig kväve i kvävefattiga områden. Gör detta kossor till köttätare?
Kort sagt, om det finns folk som tror att vi är renodlade köttätare så borde de lobotomeras. Möjligen är vi allätare. Vi äter inte bara rent kött som krokodiler, ormar, lejon, tigrar, etc gör. Våra tänder är mera som björnar och apor; de äter allt möjligt och ibland äter de kött.
EDIT: hittade mera fakta som talar emot att människor är renodlade köttätare:
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/09/are-humans-carnivores-or-herbivores-2/
gå du genom livet och lev på kaninmat, jag skulle då inte klara mig 2 dar utan riktig mat.
1 Guest(s)