[url]www.google.com[/url]|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[url]www.google.com[/url]
gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 8, 2002 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

när man har en fråga och vänder sig till t.ex. NH forumet eller liknande forum får man ofta svaret "letat på google?".
varför?! forum vänder man sig till istället för att ta den långa vägen på google!
eller vad tycker ni?

Loader
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
231898
December 8, 2002 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

vägen på google kan i många fall vara väldigt kort, lär dig söka
det tar längre tid att skriva en post i forumet än att skriva ett ord i google o trycka enter...

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
231918
December 8, 2002 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Loader wrote: vägen på google kan i många fall vara väldigt kort, lär dig söka
det tar längre tid att skriva en post i forumet än att skriva ett ord i google o trycka enter...

jojo, visst kan det gå snabbare men jag anser att det är irriterande när folk skriver "sökt på google?".
går man in på ett forum och frågar är det ganska uppenbart att man inte är intresserad av google. forum är ju till för att dela kunskap och att diskutera saker.

vad menar du med "lär dig söka"? jag kan söka.
jag tog inte upp denna tråden för att sökmotorer är bra eller dåliga men att dom inte hör hemma på forum som detta..

calleman
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
231971
December 9, 2002 - 5:21 am
sp_Permalink sp_Print

Om du nu kan soka med hjalp av sokmotorer, hur kan du saga att det ar den "langa" vagen?! Det tar nagra sekunder eller minuter att hitta det man soker efter om problemet inte ar alltfor avancerat!

Forum brukar iallafall JAG anvanda som sista utvag nar jag inte hittar det jag soker efter 🙂

/Sehr gut

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
231993
December 9, 2002 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Många frågor som jag besvarar här hittar jag genom att söka på google, känns lite onödigt när personen ifråga kan göra det själv, säg att du har problem med windows XP och dma och en 32X LG brännare då gör man följande -> google.com-> +"windows XP"+"DMA"+"32X LG"+"problem". Hur svårt kan det vara?

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
232035
December 9, 2002 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Helt ärligt så kan jag ogilla och se svaret "sök på google" eftersom vi ska hjälpa varandra här.
Men i de flesta fallen är det berättigat eftersom de frågorna som brukar få de svaren är sådana saker som man lätt kan hitta via google.

Men ett svar där det t.ex står "Jag kollade snabbt på google och hittade denna länken, http://www.bra.länk " skulle jag gilla bättre!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 158
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL